Το... κινητό πρόβλημα

Η διασύνδεση θα πρέπει να ισχύσει μεταξύ όλων των υφιστάμενων εταιρειών που παρέχουν τηλεπικοινωνιακή υπηρεσία ώστε ο κάθε συνδρομητής να μπορεί να καλέσει όποιον άλλο συνδρομητή θέλει και όχι μόνο όσους ανήκουν στο ίδιο δίκτυο με το δικό του.

Το... κινητό πρόβλημα
Η διασύνδεση θα πρέπει να ισχύσει μεταξύ όλων των υφιστάμενων εταιρειών που παρέχουν τηλεπικοινωνιακή υπηρεσία ώστε ο κάθε συνδρομητής να μπορεί να καλέσει όποιον άλλο συνδρομητή θέλει και όχι μόνο όσους ανήκουν στο ίδιο δίκτυο με το δικό του.

Με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να διασυνδεθούν οι εναλλακτικοί πάροχοι με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και για τον καθορισμό των τελών η ΕΕΤΤ πραγματοποίησε δημόσια διαβούλευση.

Τα αποτελέσματα πάντως που ανακοίνωσε η Επιτροπή μετά τη μελέτη των απόψεων όσων συμμετείχαν στη διαβούλευση, ανέφεραν ότι τα τέλη τερµατισµού κλήσεων στα κινητά δίκτυα είναι υπερβολικά υψηλά, σε βαθµό που δεν δικαιολογείται σε συνθήκες πλήρους ανταγωνισµού.

Ενδεικτικά αναφερόταν ότι η πώληση υπηρεσιών τερµατισµού από σταθερά προς κινητά δίκτυα γίνεται σε τιµές υψηλότερες από τις τιµές λιανικής που προσφέρουν οι κινητοί πάροχοι στους συνδροµητές τους για κλήσεις εντός του δικτύου.

Επίσης, σε συνδυασµό µε το γεγονός ότι οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας παρακάµπτουν το δίκτυο σταθερής τηλεφωνίας και πραγματοποιούν κλήσεις από σταθερά τηλέφωνα σε κινητά δρομολογώντας τις κλήσεις μέσω μιας απλής SIM card (µε τη χρησιµοποίηση Fixed Cellular Terminals-FCT), οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα σε σχέση µε νεοεισερχόµενους παρόχους σταθερής τηλεφωνίας.

Υπό τις παρούσες συνθήκες, κατέληγαν τα συμπεράσματα της Επιτροπής, είναι αδύνατον να εµφανιστούν ανταγωνιστικές πιέσεις ούτως ώστε να συγκρατήσουν και να µειώσουν τα τέλη τερµατισµού των κλήσεων προς κινητά.

Η μείωση των τελών τερματισμού, ιδιαίτερα σε περίπτωση που πραγματοποιούνταν στο σύνολό της άμεσα, θα δημιουργούσε σύμφωνα με αναλυτές, ουσιαστικό πρόβλημα στα οικονομικά αποτελέσματα και των τριών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας παρά το γεγονός ότι θα παρατηρούνταν σημαντική αύξηση της χρήσης.

Στη συνέχεια η Επιτροπή αποφάσισε να ζητήσει από τις δύο εταιρείες (CosmΟΤΕ και Vodafone) που θεώρησε ότι έχουν ”κυρίαρχη θέση” στην αγορά, να μειώσουν τα τέλη τερματισμού ”σε εύλογο χρονικό διάστημα”.

Πράγματι, τόσο οι δύο ”κυρίαρχες” εταιρείες όσο και η Telestet (χωρίς μάλιστα να είναι υποχρεωμένη), προχώρησαν το καλοκαίρι σε μειώσεις των τελών διασύνδεσης.

Η CosmΟΤΕ, παρά το γεγονός ότι στη σχετική ανακοίνωσή της ανέφερε ότι ”οι νέες χρεώσεις έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα το όφελος του καταναλωτή”, στην ουσία μείωσε το κόστος για τηλεφώνημα διάρκειας 60΄΄ μόλις κατά 1,7%, ενώ στην περίπτωση που το τηλεφώνημα διαρκέσει 30΄΄ θα εισπράξει από το σταθερό δίκτυο 20% περισσότερα χρήματα για τον τερματισμό.

Το γεγονός αυτό οφείλεται στη θέσπιση ενός ”τέλους αποκατάστασης κλήσης” ύψους 0,05 ευρώ που εισπράττει η εταιρεία για κάθε τηλεφώνημα ανεξαρτήτως διάρκειας. Ανάλογη είναι η εικόνα και στα νέα τιμολόγια της Vodafone, όπου για την πρώτη περίπτωση υπάρχει πράγματι μείωση και μάλιστα φθάνει το 22,2%, στην περίπτωση όμως των 30΄΄ το κόστος τερματισμού αυξάνεται κατά 55,5% σε σχέση με το προηγούμενο τιμολόγιο!

Στην περίπτωση της Vodafone, το γεγονός οφείλεται στην... ελάχιστη κατανάλωση που θέσπισε η εταιρεία και είναι τα 60΄΄. Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν υποσχεθεί πάντως να μειώσουν περαιτέρω τα τιμολόγιά τους στην αρχή του 2003, είναι όμως αμφίβολο αν και τότε θα συνταχθούν με τις αποφάσεις της Επιτροπής.

Οι αυξημένες τιμές τερματισμού δημιουργούν μία ακόμη στρέβλωση στην αγορά, καθώς οδηγούν τις εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας στην απόφαση να μη διασυνδέουν τα δίκτυά τους με αυτά των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και να τερματίζουν τις κλήσεις τους μέσω συμφωνιών που συνάπτουν με εταιρείες του εξωτερικού ή χρησιμοποιώντας με τη σειρά τους τα περιβόητα FCT.

Με τον τρόπο αυτό βέβαια οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας πλήττονται άμεσα, καθώς χάνουν ένα μεγάλο κομμάτι εσόδων τους, αφού πολλά από τα τηλέφωνα που κάνουν οι πελάτες των εταιρειών σταθερής τερματίζονται στα κινητά δίκτυα ώς κλήσεις προερχόμενες από κινητό τηλέφωνο.

Η διασύνδεση φυσικά θα πρέπει να ισχύσει και μεταξύ των υπολοίπων εναλλακτικών παρόχων, ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία μεταξύ των συνδρομητών τους όταν κάθε πάροχος θα δίνει αριθμούς στους πελάτες του.

Λόγω της ανυπαρξίας διασύνδεσης, οι εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας δεν δύνανται να παράσχουν στους πελάτες τους συνδρομητικούς αριθμούς καθώς η κλήση είναι αδύνατη αφού δεν αναγνωρίζονται από τα αλλά δίκτυα.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Q telecom, η οποία, ενώ έχει διασύνδεση με τον ΟΤΕ και τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, έχει προχωρήσει στη διάθεση σταθερών συνδρομητικών αριθμών σε πελάτες της, αλλά δεν μπορεί κανείς να καλέσει τους αριθμούς της από το δίκτυο των υπόλοιπων εναλλακτικών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v