Kantor: Νέες δυναμικές στο λιανικό εμπόριο

Σημαντική μείωση παρουσίασαν οι ρυθμοί ανάπτυξης του λιανικού εμπορίου το 2002, σύμφωνα με μελέτη της Κantor Capital, στην οποία επισημαίνεται ότι οι νέες ισορροπίες στον κλάδο διαμορφώνονται σε βάρος των προμηθευτών και υπέρ των σούπερ μάρκετ.

Kantor: Νέες δυναμικές στο λιανικό εμπόριο
Το 2002 ήταν μία χρονιά κατά την οποία το λιανικό εμπόριο παρουσίασε σημαντική μείωση των ρυθμών ανάπτυξης, όπως αυτό απεικονίζεται στην ετήσια επισκόπηση του κλάδου του λιανεμπορίου από Κantor Capital.

Ειδικότερα, ο υπερδανεισμός ενός συγκεκριμένου μεριδίου νοικοκυριών είχε αρνητικό αντίκτυπο στη ζήτηση, ενώ ο εντεινόμενος ανταγωνισμός, οι επενδύσεις των μεγαλύτερων εταιρειών και ο αλόγιστος τρόπος ανάπτυξης δικτύων, επιβαρύνουν τα οικονομικά αποτελέσματα.

Ο κλάδος των σούπερ-μάρκετ βελτίωσε σημαντικά τα οικονομικά του μεγέθη, ενώ θετική εικόνα παρουσίασε συνολικά και ο κλάδος ένδυσης-υπόδησης.

Οπως επισημαίνεται στη μελέτη της Kantor Capital, το λιανικό εμπόριο αναμένεται να ανακάμψει στο μέλλον από την οικονομική κρίση και θα εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό στοιχείο της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας, με αυξανόμενα μεγέθη.

Η διεύρυνση της ΕΕ δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες σε χώρες με αναπτυσσόμενες αγορές που προσφέρονται για υλοποίηση μεγάλων επενδυτικών προγραμμάτων επέκτασης.

Επιπλέον, οι προσπάθειες ορθολογικοποίησης του δικτύου και εκσυγχρονισμού των οργανωτικών δομών των μεγάλων εταιρειών, προσδίδουν νέα δυναμική στο λιανικό εμπόριο και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μια πιο πετυχημένη πορεία.

Η ετήσια έκθεση για το λιανικό εμπόριο της Kantor Capital, καλύπτει τα σούπερ-μάρκετ, τα ηλεκτρικά και τα ηλεκτρονικά είδη, τα αυτοκίνητα, την ένδυση-υπόδηση και τη γρήγορη εστίαση.

Ως λιανεμπορικές επιχειρήσεις ορίζονται οι εμπορικές μονάδες που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά σε άμεση επαφή με τους τελικούς καταναλωτές.

Σημειώνεται, ότι στα δείγματα όλων των κλάδων που αναλύονται, περιλαμβάνονται μόνο οι εταιρίες που σημείωσαν κύκλο εργασιών, το 2002, πάνω από 3 εκατ. ευρώ, ενώ στα συνολικά οικονομικά μεγέθη της ένδυσης υπόδησης περιλαμβάνονται και σημαντικές εταιρείες του κλάδου με μικτή δραστηριότητα χονδρικής-λιανικής.

Ο πλέον ανεπτυγμένος κλάδος του λιανικού εμπορίου παραμένει ο κλάδος σούπερ-μάρκετ με μερίδιο 53% στο σύνολο του λιανικού εμπορίου και σημαντική διαφορά από τον κλάδο εμπορίας αυτοκινήτου, με μερίδιο 15% επί του συνόλου, και τον κλάδο ένδυσης-υπόδησης, που κατέχει μερίδιο 12%.

Σημειώνεται, ότι ο τελευταίος είναι ο μόνος από τους προαναφερθέντες κλάδους που αύξησε το μερίδιο αγοράς που κατέχει σε σχέση με το 2001, που κατείχε το 10% του συνόλου.

Οι πωλήσεις του λιανικού εμπορίου σημείωσαν αύξηση 11% για το 2002. Μικρότερη αύξηση σημείωσε η συνολική κερδοφορία, η οποία βελτιώθηκε κατά 6%, παρουσιάζοντας σημαντική επιβράδυνση στο ρυθμό ανάπτυξης, που το 2001 κυμάνθηκε στο 126%. Σημαντικά αυξημένα ήταν τα καθαρά κέρδη του κλάδου Σούπερ-Μάρκετ κατά 219%.

Στον αντίποδα, βρίσκεται ο κλάδος ηλεκτρικών ειδών που παρουσιάζει εντυπωσιακή μείωση κερδοφορίας κατά 500%.

Δείτε δεξιά στο ”Συνοδευτικό Υλικό” το σύνολο της μελέτης της Kantor Capital για το λιανεμπόριο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v