Κάνε την κρίση (του διπλανού σου) ευκαιρία

Η πολιτική αναταραχή στις χώρες της Β. Αφρικής και της Μ. Ανατολής δίνει μια «δεύτερη ευκαιρία» στον ελληνικό τουρισμό αλλά και στο εθνικό εισόδημα. Αν «παίξουμε τα χαρτιά μας σωστά», τα οφέλη θα είναι μακροπρόθεσμα…

Κάνε την κρίση (του διπλανού σου) ευκαιρία
 Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Σε αυτήν τη χώρα είχαμε πολύ καιρό να ακούσουμε ένα πραγματικά καλό νέο.

Το γεγονός ότι αυτό προκύπτει από τα δεινά που υφίστανται σήμερα οι λαοί της βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής για να αποκαταστήσουν τη δημοκρατία στον τόπο τους είναι αν μη τι άλλο ατυχές, αλλά δεν το μειώνει.

Σε μια χώρα με βαθιά ύφεση και με καλπάζουσα ανεργία, όπως η δική μας, δεν έχουμε την πολυτέλεια για «δεύτερες σκέψεις». Οφείλουμε να αδράξουμε την ευκαιρία.

Όταν το 16% έως 18% του ΑΕΠ της χώρας προέρχεται από έναν και μόνον τομέα, τον τουρισμό, αυτός ο τομέας δεν μπορεί παρά να χαρακτηρίζεται ως στρατηγικής σημασίας για τη χώρα αυτή.

Η διαφαινόμενη αύξηση των εφετινών τουριστικών αφίξεων κατά 10%, όπως την υπολογίζει με δηλώσεις του στο Bloomberg, ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, ως αποτέλεσμα της αναταραχής στις χώρες της Β. Αφρικής και της Μ. Ανατολής, αλλά και της ανάκαμψης που παρατηρείται στις κυριότερες χώρες προέλευσης τουριστών για την Ελλάδα, αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία τόνωσης του εθνικού εισοδήματος και επανεδραίωσης της χώρας μας ως ασφαλούς τουριστικού προορισμού.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία προκρατήσεων από τη Βρετανία, χώρα που αφορά περίπου στο 14% των συνολικά 15 εκατ. επισκεπτών τους οποίους υποδέχθηκε πέρυσι η Ελλάδα, υπάρχει άνοδος της τάξης του 10% έναντι της περυσινής χρονιάς, ενώ αυτή διαμορφώνεται έως και 20% για χώρες προέλευσης όπως η Ρωσία ή 5% για τη Γερμανία.

Το 2010 το τουριστικό εισόδημα υποχώρησε κατά περίπου 8%, ως αποτέλεσμα τόσο του αρνητικού κλίματος που περιέβαλε την Ελλάδα όσο και της μείωσης των τιμών στην οποία προχώρησε ο ξενοδοχειακός κόσμος της χώρας για να αντιμετωπίσει τη μειωμένη εισροή τουριστών.

Μια τακτική που βοήθησε στη συγκράτηση της πτώσης των τουριστικών αφίξεων στο 0,6% έναντι της κατακόρυφης πτώσης 6,4% που είχε υποστεί το 2009 ο τομέας, εξαιτίας της διεθνούς κρίσης και της συνεπακόλουθης μείωσης του τουριστικού ρεύματος.

Σήμερα τα πράγματα αλλάζουν.

Τόσο η μείωση των φορολογικών συντελεστών για τον κλάδο όσο και η διαφαινόμενη αύξηση του τουριστικού ρεύματος προσφέρουν μια «δεύτερη ευκαιρία» για τον τομέα αλλά και τη χώρα.

Το στοίχημα βέβαια παραμένει, πόση από αυτήν την «πίτα» θα μπορέσει να διατηρήσει η χώρα μας και τα επόμενα χρόνια…

Έχουμε «μάθει» από τα λάθη του παρελθόντος;

Είμαστε σε θέση να διαφημίσουμε αλλά και να προσφέρουμε ένα πραγματικά ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν και να μην επαναλάβουμε τις γραφικότητες που οι ίδιοι καυτηριάζουμε τόσα χρόνια;

Είμαστε σε θέση να κρατήσουμε τα μουσεία μας, τους αρχαιολογικούς μας τόπους, ή ακόμη και την ίδια την Ακρόπολη ανοικτά για τα εκατομμύρια των ξένων που θα έρθουν για να τα επισκεφθούν;

Εάν πρέπει να περιμένουμε απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά, μετά τη λήξη της τουριστικής περιόδου, τότε μάλλον δεν έχουμε λάβει το «μήνυμα των καιρών».

Η «δεύτερη ευκαιρία» που δίνεται στη χώρα μας, να αποκαταστήσει την τουριστική της εικόνα, ίσως αργήσει να επαναληφθεί.

Δεν είναι κάθε μέρα που «καίγεται το σπίτι του γείτονα»…


* Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τον αρθρογράφο; Τι γνώμη έχετε;

To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v