Δύο οικοπέδων... άχυρο!

Το μπάχαλο με την υπόθεση της πυροπροστασίας συνεχίστηκε και χθες. Παρατάσεις επί παρατάσεων, πλατφόρμες εκ του μη όντος και αναποτελεσματικότητα σε μία υπόθεση απολύτως ζωτικής σημασίας. Καμία επίγνωση;

Δύο οικοπέδων... άχυρο!

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Η ελληνική πολιτεία ανακοίνωσε χθες την παράταση δύο προθεσμιών.

Η πρώτη αφορούσε τις δηλώσεις καθαρισμού οικοπέδων, που εξέπνεε στις 31/05 και η δεύτερη, που εξέπνεε στις 10/6, την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης ιδιοκτητών ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων, ότι εφάρμοσαν όσα προέβλεπε η Τεχνική Έκθεση Πυροπροστασίας των ακινήτων τους, που έπρεπε να είχε υποβληθεί έως τις 10/05/24.

Η μεν πρώτη επεκτάθηκε έως τις 30/06, δηλαδή, για ένα μήνα, η δε δεύτερη για τις 21/06.

Στην πραγματικότητα, όμως, αμφότερες αυτές οι διαδικασίες αφορούν στο ίδιο πράγμα: στον καθαρισμό και στην αποψίλωση των συγκεκριμένων οικοπεδικών και λοιπών εκτάσεων από χόρτα και νεκρή καύσιμη ύλη και την «προετοιμασία» τους από πλευράς πυροπροστασίας, για την αντιπυρική περίοδο που άρχισε την 1η Μαΐου.

Η στήλη επανέρχεται σήμερα στο συγκεκριμένο θέμα, το οποίο την απασχόλησε και χθες, όπως και κατά το παρελθόν, δεδομένου, αφενός, ότι αφορά περίπου ένα εκατομμύριο συμπολίτες μας, αφετέρου, ότι άπτεται της ζωής και της περιουσίας ακόμη περισσοτέρων.

Βρισκόμαστε, σήμερα, σχεδόν στο τέλος του πρώτου μήνα της εφετινής αντιπυρικής περιόδου και ήδη καθημερινά το Πυροσβεστικό Σώμα έχει να αντιμετωπίσει περί τις 30 ή και περισσότερες πυρκαγιές δασικών εκτάσεων. Ενώ, όμως, έχει ήδη κυλήσει διάστημα ενός μηνός από αυτή την κρίσιμη ημερομηνία, η πολιτεία αναγκάζεται να δώσει συνεχείς παρατάσεις για την πραγματοποίηση εργασιών οι οποίες όφειλαν να έχουν γίνει εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα.

Ποιος φταίει, όμως, για αυτή την κατάσταση; Οι πολίτες ή το κράτος;

Δίχως να ξεπεράσουμε ούτε στιγμή την αδιαφορία που σειρά συμπολιτών μας επιδεικνύουν συστηματικά και επί σειρά ετών, στον καθαρισμό των οικοπεδικών ή άλλων εκτάσεων που διαθέτουν πλησίον ή και εντός δασικών περιοχών, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι στο συγκεκριμένο ζήτημα η ελληνική πολιτεία φάνηκε κατώτερη των περιστάσεων.

Υπό το φως της κλιματικής κρίσης και της πύρινης λαίλαπας που έπληξε τη χώρα μας τα προηγούμενα χρόνια και των καταστροφών που αυτή επέφερε, πέρυσι εκδόθηκε ένας εκτενής «Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον Δασικών Εκτάσεων».

Αυτός ο εκ περίπου 60 σελίδων Κανονισμός προέβλεπε δύο τινά: την εκπόνηση μίας ειδικής τεχνικής έκθεσης πυροπροστασίας του ακινήτου, ιδιαιτέρως εξειδικευμένης και αναλυτικής, την οποία όφειλε να εκπονήσει «αρμόδιος επιστήμονας» (η ακριβής ιδιότητα του οποίου εξειδικεύτηκε στη συνέχεια με άλλο νομοθέτημα) και την υποβολή «υπεύθυνης δήλωσης» εκ μέρους του ιδιοκτήτη ότι εφάρμοσε ό,τι προέβλεπε αυτή η έκθεση. Μεταξύ αυτών, έργα όπως η κατασκευή φρακτών, επεμβάσεις στη στέγη για λόγους πυροπροστασίας, η διαμόρφωση ζωνών πυροπροστασίας και σειρά άλλων, συμπεριλαμβανομένων και σχεδίων εκκένωσης αυτών των ακινήτων.

Με λίγα λόγια, προέβλεπε μια σειρά από βήματα τα οποία, όσο απαραίτητα κι αν είναι, απαιτούν χρόνο υλοποίησης και ενίοτε σημαντικό κόστος για τον ιδιοκτήτη της έκτασης.

Υπό το φως, λοιπόν, αυτών των αναγκών, η ελληνική πολιτεία από τον Μάιο πέρυσι που εξέδωσε τον συγκεκριμένο Κανονισμό, έως εφέτος τον Μάρτιο, ουδέν, ή περίπου, έπραξε, ώστε να ενημερώσει τους πολίτες αυτής της χώρας για τις υποχρεώσεις τους.

Αν και άγνοια νόμου δεν νοείται σε ευνομούμενες πολιτείες, δεν θα ήταν άτοπο ή άσκοπο για την πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων υπουργείων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτικής Προστασίας και όποιου άλλου υπουργείου κρινόταν σκόπιμο, να παραχωρήσουν έστω μία συνέντευξη ώστε να αφυπνίσουν τους πολίτες από την όποια λήθη τους!

Όπως επίσης δεν θα ήταν άτοπο ή άσκοπο να μεριμνήσουν αφενός για την ύπαρξη κάποιου ποσού οικονομικής ενίσχυσης για υποχρεωτικές εργασίες όπως η κατασκευή φρακτών ή άλλων έργων, αφετέρου για τον ορισμό ρεαλιστικών καταληκτικών ημερομηνιών για τα διάφορα στάδια που προέβλεπε ο νόμος.

Όπως αντίστοιχα θα ήταν απολύτως χρήσιμο να είχε δημιουργηθεί σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα η περίφημη ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα φιλοξενούσε το Μητρώο τόσο για τις τεχνικές εκθέσεις όσο και για τις υπεύθυνες δηλώσεις.

Αντ’ αυτών, προχώρησαν στη μετάθεση της σχετικής ευθύνης στους δήμους, οι οποίοι, κατά περίπτωση, σήκωσαν τα χέρια ψηλά, υπό το φως του όγκου του έργου που τους είχε φορτωθεί και της απουσίας επαρκούς και κατάλληλου προσωπικού για τη -φυσική πλέον και όχι ψηφιακή- διεκπεραίωσή του.

Ως αποτέλεσμα, «εφευρέθηκε» την ύστατη ώρα η λύση της «απλής» διενέργειας καθαρισμών για εφέτος, οι οποίοι όμως έπρεπε να δηλωθούν σε άλλη πλατφόρμα από την αρχική, εξ ου και οι δύο διαφορετικές ημερομηνίες παράτασης.

Έτσι, λοιπόν, μετά τις διαμαρτυρίες των πολιτών, των δήμων, των φορέων και παντός άλλου εμπλεκόμενου, τη μία παράταση πίσω από την άλλη και την «εφεύρεση» πρόσκαιρων μέτρων όπως η πλατφόρμα για τους καθαρισμούς, έχει περάσει ήδη ένας μήνας της αντιπυρικής περιόδου και ακόμη «ψαχνόμαστε».

Ούτε δυο… οικοπέδων άχυρο δεν μπορούν να μοιράσουν;


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v