Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!
Χρειάστηκαν τρεις διαφορετικές κυβερνήσεις, τα τελευταία τρία χρόνια, για να βάλουν σε εφαρμογή ένα σωστό μέτρο και στο τέλος, το έκαναν… λάθος.
Από το καλοκαίρι του 2014 και την τότε κυβέρνηση Σαμαρά φιγουράρει στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων το μέτρο των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για την επιβολή προστίμων στους κατόχους ανασφάλιστων οχημάτων.
Έκτοτε αναδύεται σε διάφορα χρονικά διαστήματα, είτε ως φόβητρο με στόχο τη συμμόρφωση όσων δεν ασφαλίζουν τα οχήματά τους, είτε επειδή η ελληνική πολιτεία και οι ιθύνοντές της πιστεύουν ότι βρίσκονται ένα βήμα πριν την εφαρμογή του.
Πλέον, ενώ το μέτρο έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή και εκατοντάδες χιλιάδες ειδοποιητήρια έχουν σταλεί στους «ενδιαφερόμενους», αποδεικνύεται ότι η όλη διαδικασία βρίθει λαθών, οδηγώντας έτσι στα… κάγκελα χιλιάδες συμπολίτες μας.
Χαρακτηριστική η περίπτωση η οποία τέθηκε χθες υπόψη συναδέλφου από διαμαρτυρόμενο για άδικη επιβολή προστίμου: «Μου έχουν κλέψει το μηχανάκι εδώ και... 13 χρόνια. Το δήλωσα στην Αστυνομία και έκτοτε δεν έχω πληρώσει, φυσικά, όχι μόνον ασφάλεια αλλά ούτε τέλη για το όχημα αυτό. Πώς είναι δυνατόν, 13 χρόνια μετά, να μου ζητούν να πληρώσω πρόστιμο, το οποίο μάλιστα βαφτίζουν ηλεκτρονικό παράβολο;».
Συνολικά, οι περιπτώσεις λαθών υπολογίζεται ότι κυμαίνονται μεταξύ 200.000 (συντηρητική εκτίμηση) και του μάλλον ακραίου αριθμού των 400.000, επί συνόλου 1,15 εκατ. ηλεκτρονικών ειδοποιητηρίων που εστάλησαν.
Όποιο από αυτά τα δύο νούμερα κι αν ισχύει, ωστόσο, καθίσταται σαφής η ελαφρότητα με την οποία η πολιτεία προχωρά στον καταλογισμό προστίμων, ζητώντας μάλιστα από τους «ποινολογηθέντες» να αποδείξουν ότι δεν είναι ελέφαντες, προσκομίζοντας τα σχετικά στοιχεία βάσει των οποίων θα απαλλαγούν από αυτά τα πρόστιμα.
Σε περίπτωση, δε, που δεν το πράξουν εντός διμήνου, τα στοιχεία τους θα σταλούν στα οικεία Αστυνομικά Τμήματα για τα… περαιτέρω, δηλαδή την αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας κ.α.
Όπως πολύ ορθά παρατηρεί, δε, η συνάδελφος Έλενα Λάσκαρη, σε σχετικό δημοσίευμά της, ένας καλοκαιρινός Γολγοθάς γραφειοκρατίας αναμένει όσους υποστηρίζουν ότι αδίκως τους καταλογίστηκε αυτό το «ηλεκτρονικό παράβολο» των 250 ευρώ. Διόλου τυχαία στο «και 5» αναζητείται τώρα λύση.
Οσοι εμπλέκονται όχι μόνον πρέπει να χάσουν τουλάχιστον μία ημέρα από τη δουλειά τους -και τη ζωή τους- ώστε να στηθούν μπροστά από τα γκισέ των ΔΟΥ, των ΚΕΠ και του υπουργείου Μεταφορών, ώστε να αναζητήσουν βεβαιώσεις είτε περί ακινησίας του οχήματός τους, είτε περί κλοπής του, είτε περί μεταβίβασής του κ.λπ., αλλά οδηγούν σε απόγνωση -δίχως υπαιτιότητα βεβαίως- και τους λογιστές, τα γραφεία των οποίων κατακλύζονται τις τελευταίες ημέρες από διαμαρτυρομένους, σε αναζήτηση βοήθειας.
Ως αποτέλεσμα, εν μέσω της περιόδου υποβολής φορολογικών δηλώσεων -και ενώ το ηλεκτρονικό σύστημα TaxisNet αντιμετωπίζει ούτως ή άλλως τον κίνδυνο κατάρρευσης εξαιτίας του όγκου των δηλώσεων που πρέπει να επεξεργαστεί-, οι φοροτεχνικοί και λογιστές βρίσκονται αντιμέτωποι με έναν επιπρόσθετο όγκο δουλειάς, με κίνδυνο την καθυστέρηση της διαδικασίας υποβολής δηλώσεων.
Για πόσες χαμένες εργατοώρες μιλάμε άραγε; Των εφοριακών, των υπαλλήλων των ΚΕΠ και του υπ. Μεταφορών, των φοροτεχνικών και βεβαίως των ίδιων των φορολογουμένων, οι οποίοι πρέπει για ακόμη μια φορά να αποδείξουν προς το ελληνικό κράτος ότι δεν είναι ελέφαντες;
Γιατί ένα μέτρο τόσο ορθό, όπως είναι η τιμωρία όσων κυκλοφορούν ανασφάλιστα τα οχήματά τους, να μην μπορεί να εφαρμοστεί κατά τρόπο αντιστοίχως ορθό και μόνον αφού το κράτος έχει κάνει σωστά τη δουλειά του, καταλογίζοντας τα πρόστιμα σε όσους πραγματικά τα… αξίζουν;
Γιατί, ε;
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.