Ιδού μερικά σχόλια, προβλέψεις και προτάσεις που πιθανόν να σάς βοηθήσουν να σχεδιάσετε αποτελεσματικότερα την στρατηγική μάρκετινγκ για την νέα εποχή:
* Πάψτε να σκέπτεσθε με όρους της μαζικής αγοράς και αρχίστε να δίνετε προσοχή σε επιμέρους κομμάτια της αγοράς, τα οποία συντίθενται από μικρότερες ομάδες καταναλωτών με κοινές ανάγκες.Επίσης, προετοιμαστείτε για την –πολύ υπαρκτή– πιθανότητα οι ομάδες αυτές να αλλάξουν χαρακτηριστικά, καθώς εναλλάσσονται σε αυτές διαφορετικοί άνθρωποι.
* Συνειδητοποιείστε ότι θα είναι όλο και πιο εύκολο να φτάνετε στους καταναλωτές, διότι οι τελευταίοι θα είναι όλο και συχνότερα «καθ' οδόν». Έτσι, γίνετε πιο σοφιστικέ στο media planning που κάνετε και χρησιμοποιείστε συχνότερα το direct mail και το Διαδίκτυο.
* Αποκτήστε την επίγνωση ότι θα είναι όλο και πιο δύσκολο να πουλήσετε, διότι οι καταναλωτές θα είναι όλο και πιο πληροφορημένοι, πιο επιλεκτικοί και πιο απαιτητικοί.
* Ξανασκεφθείτε το πώς εξυπηρετείτε τους πελάτες σας. Στο μέλλον, οι άνθρωποι θα αρνούνται να περιμένουν σε ουρές ή να αναζητούν την εξυπηρέτησή τους σε άβολες ώρες.
* Εξετάστε την πιθανότητα να παράγετε είτε ακριβά και ποιοτικά προϊόντα είτε φθηνά και πρόχειρα. Είναι λίγο παράξενο, αλλά τα μεσαία σε τιμή και ποιότητα προϊόντα θα είναι δυσκολότερο να πουληθούν.
* Προετοιμαστείτε για έναν όλο και μεγαλύτερο ακτιβισμό εκ μέρους των καταναλωτών. Αυτό θα αφορά κυρίως σε τρόφιμα (χωρίς χημικά, χωρίς συντηρητικά, κλπ.).
* Σκεφθείτε με όρους νοικοκυριών τα οποία αποτελούνται από ανεξάρτητα άτομα και ξεχάστε την παραδοσιακή οικογένεια στην οποία η μαμά κάνει τα ψώνια για όλο το σπίτι. Σήμερα, τα ίδια τα μικρά παιδιά, της προεφηβικής ηλικίας, δαπανούν δισεκατομμύρια.
* Λάβετε υπ' όψιν σας ότι, όλο και περισσότερο, θα αυξάνονται τα άτομα που ζουν μόνα τους. Η τάση αυτή αποτελεί πραγματική επανάσταση για το μάρκετινγκ, αλλά και για τις αλυσίδες παραγωγής, διότι τα άτομα που ζουν μόνα έχουν διαφορετικές καταναλωτικές απαιτήσεις.