Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οδηγός συμπεριφοράς στελεχών για... «βαρετές» δεξιώσεις

Η κατάλληλη προετοιμασία και η θετική προσέγγιση κάνουν την διαφορά στο πόσο επιτυχημένη θα είναι η παρουσία ενός στελέχους σε εκδηλώσεις που πρέπει να δώσει το παρόν. Πώς θα αποκομίσει τα μέγιστα «οφέλη».

Οδηγός συμπεριφοράς στελεχών για... «βαρετές» δεξιώσεις

Μήπως βρεθήκατε ποτέ –απρόθυμος συμμέτοχος – σε μία δεξίωση και δεν ξέρετε κανέναν; Όλοι οι υπόλοιποι μιλούν μεταξύ τους ζωηρά, σε παρέες, με ύφος που προδίδει παλιούς φιλαράκους. Και εσείς καταλήγετε σε μια γωνιά, τρώγοντας και πίνοντας μόνος, πριν φύγετε απαρατήρητος, με τον όρκο να μην ξαναπατήσετε ποτέ σε άλλη τέτοια εκδήλωση.

Παρά την οικονομική κρίση, είναι βέβαιον ότι το ημερολόγιό σας θα έχει και άλλες τέτοιες δεξιώσεις και κοκτέϊλ τους επόμενους μήνες, καθώς και επαγγελματικά γεύματα, εκθέσεις κλπ.

Η προσεκτική προετοιμασία και μία εποικοδομητικότερη τοποθέτηση απέναντι σε τέτοιες κοινωνικές εκδηλώσεις μπορεί να μειώσει, ή και να εξαλείψει, την δυστυχία σας.

Μπορεί επίσης να τις κάνει μία ευχάριστη εμπειρία, αν ακολουθήσετε την συμβουλευτική εισήγηση της καναδέζικης θυγατρικής της εταιρείας λογιστών Touche Ross.

Ο «οδηγός συμπεριφοράς», σάς προτείνει τα εξής:

*Προετοιμαστείτε καλά. Ποιος άλλος θα βρίσκεται εκεί; Ποιος οργανώνει την εκδήλωση; Υπάρχει πιθανότητα να βρείτε εκεί άτομα τα οποία επιδιώκετε να συναντήσετε; Αν ναι, σημειώστε νοερά τα ονόματά τους, τις θέσεις τους, τις πρόσφατες αναφορές τους στον τύπο

*Μην ξεκινάτε με αρνητική προδιάθεση, ή με την άποψη ότι ο μόνος λόγος που πηγαίνετε εκεί είναι το φαγητό, το ποτό, ή το να «δώσετε» παρουσία

*Βάλτε προσωπικούς και επαγγελματικούς στόχους για την εκδήλωση αυτή: π.χ. να κάνετε δύο καινούργιες επαφές, ή να συναντήσετε ένα συγκεκριμένο άτομο

*Προετοιμάστε την «ψιλοκουβέντα» και σημειώστε τα επαγγελματικά θέματα που μπορεί να ανακύψουν σε μία συζήτηση

*Βεβαιωθείτε ότι το πρόσωπο που σας συνοδεύει, αν πηγαίνετε μαζί με άλλον, είναι επίσης πληροφορημένο για την εκδήλωση, το ύψος της και τα άλλα άτομα που θα παρίστανται

*Φροντίστε να φθάσετε την ώρα έναρξης. Αυτό είναι το πρώτο βήμα για να είστε μέλος κάποιας παρέας που κουβεντιάζει ζωηρά, αντί να ψάχνετε μία παρέα για να μπείτε κι εσείς μαζί με τους καθυστερημένους

*Μπείτε στην αίθουσα με αυτοπεποίθηση. Μην κοντοστέκεστε στην είσοδο

*Ψάξτε για ανθρώπους που ξέρετε ή που θέλετε να γνωρίσετε, για να «πάρετε μπροστά». Αλλά μην κολλάτε μόνον σε αυτούς που ξέρετε. Ο σκοπός είναι να γνωρίσετε καινούργιους ανθρώπους, που ενδεχομένως θα ήταν ευχάριστο να ξέρετε προσωπικά και πολύτιμο επαγγελματικά

*Ανταλλάσσετε πάντα θερμές χειραψίες. Αποφύγετε τις «παράλυτες» χειραψίες, τα χτυπήματα στον ώμο, την χειραψία του παλαιστή και τα φιλιά. Μην κρατάτε συνεχώς στα χέρια σας πιάτα, ποτήρια ή τσιγάρα –πράγματα που σάς εμποδίζουν να χαιρετήσετε

*Βάλτε την κονκάρδα με το όνομά σας σε θέση που μπορεί εύκολα να διαβαστεί. Χρησιμοποιείστε τις κονκάρδες των άλλων σαν αφορμή για το ξεκίνημα μιας συζήτησης

*Ετοιμάστε μία σύντομη εισαγωγή για τον εαυτό σας, που να δείχνει πώς δένετε με αυτό το γκρουπ και να παρέχει στους άλλους αρκετές πληροφορίες για να αρχίσουν την κουβέντα μαζί σας. Μπορεί η πρώτη φάση να έρχεται δύσκολα, όμως είναι καλύτερο να πείτε κάτι παρά να περιμένετε ώσπου να σκεφτείτε κάτι καλύτερο

*Όταν σάς συστήνουν σε άλλους, να επαναλαμβάνετε το όνομά τους. Η τεχνική αυτή θα σάς βοηθήσει να το θυμάστε

*Για να πάρετε μέρος σε μία συζήτηση που έχει κιόλας ξεκινήσει, είναι καλύτερο να πλησιάζετε ομάδες τριών ή περισσοτέρων ατόμων, γιατί υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα κάποιο από τα άτομα να θέλει να κάνει ένα «άνοιγμα» σε κάποιον νεοφερμένο

*Αν νοιώθετε αμηχανία, χαιρετήστε και προχωρήστε αλλού

*Μην περνάτε περισσότερο από 8-10 λεπτά με ένα άτομο. Για να διευκολύνετε την ομαλή «έξοδό» σας, πείτε ότι θέλετε να πάρετε κάτι για να φάτε, να πιείτε, ή ότι πρέπει οπωσδήποτε να μιλήσετε με κάποιον άλλον

*Μόλις τελειώσει η εκδήλωση, κάντε μία ανακεφαλαίωση για να την αξιολογήσετε: Ήταν επιτυχημένες οι τεχνικές που χρησιμοποιήσατε; Μήπως παρατηρήσατε άλλα παραδείγματα αποδοτικής (ή μη αποδοτικής) συμπεριφοράς; Πόσες επαφές κάνατε;

Το κοινωνικό «conditioning» κάνει πολύ κόσμο να νοιώθει αμηχανία σε δεξιώσεις και τον δυσκολεύει να αρχίσει συζήτηση με αγνώστους, από τον φόβο της «απόρριψης». Πολλοί άνθρωποι προτιμούν να τους συστήνουν επισήμως.

Ωστόσο, η κατάλληλη προετοιμασία και η θετική προσέγγιση κάνουν την διαφορά στο πόσο επιτυχημένη θα είναι η παρουσία σας σε αυτού του είδους τις εκδηλώσεις και στα οφέλη που θα αποκομίσετε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v