Η φήμη είναι ζωτικής σημασίας για το Employer Branding των εργοδοτών, επειδή επηρεάζει άμεσα τον τρόπο με τον οποίο οι δυνητικοί εργαζόμενοι, οι τωρινοί εργαζόμενοί σας και το κοινό των υποψηφίων αντιλαμβάνονται τον οργανισμό σας.
Μια ισχυρή φήμη χρησιμεύει ως μαγνήτης για κορυφαία ταλέντα, ενώ μια φτωχή φήμη μπορεί να αποτρέψει δυνητικούς υποψηφίους και ακόμη και να οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά παραίτησης του υπάρχοντος προσωπικού.
Οι υποψήφιοι συχνά ερευνούν εκτενώς τους πιθανούς εργοδότες και μια θετική φήμη μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ ενός υποψηφίου που επιλέγει εσάς ή μια άλλη εταιρεία. Αντίστοιχα, όταν οι εργαζόμενοι είναι περήφανοι για τον εργοδότη τους, αυτό ενισχύει τη συνολική εργασιακή ικανοποίηση και δέσμευσή τους με το brand σας.
Μια θετική εσωτερική κουλτούρα, που συχνά αντικατοπτρίζεται σε μια ισχυρή φήμη, δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι εκτιμώνται και αποτελούν μέρος σε κάτι πολύ μεγαλύτερο από την εργασιακή καθημερινότητά τους.
Αυτή η ευθυγράμμιση μεταξύ των προσωπικών αξιών και της φήμης της εταιρείας μπορεί να οδηγήσει σε ένα πιο παρακινημένο και αφοσιωμένο εργατικό δυναμικό. Με άλλα λόγια, οι εποχές που οι επιχειρήσεις ήταν σε θέση να προσελκύσουν ταλέντα απλώς παρουσιάζοντας το πόσο καλές εταιρείες είναι, έχουν πλέον περάσει.
Για τους εργοδότες στον δυναμικό κόσμο του λιανικού εμπορίου, η φήμη παίζει κομβικό ρόλο στην προσέλκυση κορυφαίων ταλέντων, στην ενίσχυση της αφοσίωσης και διακράτησης των εργαζομένων και, τελικά, στην αύξηση της επιχειρηματικής απόδοσης. Έχουν καταφέρει όμως οι εταιρείες να βρουν τον τρόπο για να το πετύχουν αυτό αποτελεσματικά;
Η σημασία της φήμης του εργοδότη
Στην πρόσφατη έρευνα που διεξάγαμε ως τμήμα Employer Branding Solutions του Kariera Group σε 1.805 εργαζόμενους και δυνητικούς υποψηφίους του κλάδου της Λιανικής, παρατηρήσαμε ότι το 95,7% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ακόμη και αν δεν αναζητούσε μια νέα θέση εργασίας, θα εξέταζε μια πρόταση από μια εταιρεία με καλή φήμη.
Αντίστοιχα, το 61% των ερωτηθέντων παρουσιάζονται διστακτικοί να επιλέξουν έναν εργοδότη για τον οποίον υπάρχουν αρνητικές κριτικές από προηγούμενους εργαζομένους σε πλατφόρμες αξιολόγησης (π.χ. Glassdoor). Πιο συγκεκριμένα, δεν θα επέλεγαν έναν εργοδότη αν είχε αρνητική φήμη στους εξής τρεις τομείς: το Εργασιακό Περιβάλλον (73,9%), σε Μισθούς και Παροχές (73,7%) και Ευκαιρίες Σταδιοδρομίας και Ανάπτυξης (58,9%).
Η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι ερωτηθέντες αναζητούν πληροφορίες για την κουλτούρα και τη φήμη ενός εργοδότη είναι το κλειδί για την αποτελεσματική ενίσχυση της επωνυμίας ενός εργοδότη. Το 73,6% βασίζεται σε συστάσεις ανθρώπων που γνωρίζουν την εταιρεία ως εργοδότη, τονίζοντας τη σημασία του Word of Mouth και των προσωπικών εμπειριών.
Λόγοι ικανοποίησης με τον τωρινό εργοδότη
Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων επέλεξε τρεις βασικούς παράγοντες για τους οποίους νιώθουν εργασιακή ικανοποίηση τη δεδομένη στιγμή:
- Ικανοποιητική Αμοιβή (54%) υπογραμμίζοντας τη σημασία της δίκαιης και ανταγωνιστικής.
- Εργασιακή Ασφάλεια (48,5%) αναδεικνύεται ως ουσιαστικός παράγοντας, τονίζοντας τη θεμελιώδη ανάγκη για σταθερότητα και σιγουριά στον χώρο εργασίας. Και τέλος, εξίσου αξιοσημείωτη είναι η έμφαση στο
- Αίσθημα Εκτίμησης (33,4%), υπογραμμίζοντας τη σημασία της αναγνώρισης και της θετικής εργασιακής κουλτούρας για την καλλιέργεια της αίσθησης του ανήκειν και του κινήτρου.
Το κλειδί βρίσκεται στην εξωστρέφεια
Οι εργοδότες του κλάδου της Λιανικής οφείλουν να επιστρατεύσουν μία ανανεωμένη στρατηγική εξωστρέφειας για τις ενέργειες που εφαρμόζουν εσωτερικά για τους ανθρώπους τους, κάτι που αυτή τη στιγμή συμβαίνει σε χαμηλά ποσοστά σε σύγκριση με άλλους κλάδους. Ας δούμε ποιοι παράγοντες θα ενισχύσουν τη φήμη σας αν προβληθούν αποτελεσματικά από τα κανάλια επικοινωνίας σας και σε τι ποσοστό προβάλλονται σήμερα από τους εργοδότες:
- Ευκαιρίες Εξέλιξης (54.7%),
- Παροχές (35%),
- Εργασιακή Καθημερινότητα (44.2%),
- Αναφορές στις Ομάδες σας (43%),
- Προγράμματα Ευημερίας (8.1%)
- Διαδικασία Πρόσληψης (14%)
- Πρωτοβουλίες για Νέους (Πρακτική Άσκηση - 16.3% και Προγράμματα για Αποφοίτους - 15.1%).
Τα τρία βασικά κριτήρια επιλογής ενός εργοδότη
Οι "Αποδοχές" και τα "Οφέλη" πρωτοστατούν στο 68,2%, ενισχύοντας τη σημασία των ανταγωνιστικών πακέτων αμοιβών για την προσέλκυση κορυφαίων ταλέντων. Το "Εργασιακό Περιβάλλον" ακολουθεί στενά σε ποσοστό 56,4%, υπογραμμίζοντας τη σημασία που δίνουν οι υποψήφιοι σε μια θετική και ευνοϊκή ατμόσφαιρα στον χώρο εργασίας. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η "Οικονομική Σταθερότητα" στο 32%, εξακολουθώντας να αποτελεί σημαντικό στοιχείο για τα άτομα που αξιολογούν τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και ασφάλεια ενός μελλοντικού εργοδότη.
Στον κλάδο της Λιανικής, η καλή φήμη ενός εργοδότη δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα. Επηρεάζει την ικανότητά σας να προσελκύετε και να διατηρείτε ταλέντα, ενισχύει την ικανοποίηση των εργαζομένων σας και επηρεάζει άμεσα τις εμπειρίες των πελατών σας. Εστιάζοντας στη δίκαιη αμοιβή, την εξέλιξη της σταδιοδρομίας, το θετικό εργασιακό περιβάλλον, την εταιρική κοινωνική ευθύνη και τη διαφάνεια, μπορείτε να δημιουργήσετε και να διατηρήσετε μια φήμη που θα σας τοποθετεί ως Εργοδότη Επιλογής.
* Head of Employer Branding Solutions / Kariera Group