Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ο manager και το «coaching» των εργαζομένων

Kρίσιμη η σχέση των εργαζομένων με τη διοίκηση της επιχείρησης. Πώς πρέπει οι managers να «εκπαιδεύουν» το προσωπικό. Οι επιβραβεύσεις και οι απαιτήσεις προς τους υφισταμένους. Πότε πρέπει να επισημαίνουν τα λάθη τους.

Ο manager και το «coaching» των εργαζομένων

Οι αμερικανικές εταιρείες θέλουν σήμερα να ζητούν πια την γνώμη των εργαζομένων τους. Παράλληλα, όμως, υπάρχουν ενδείξεις ότι οι ίδιοι μάνατζερς που υποτίθεται ότι επαινούν τα πλεονεκτήματα της εμπλοκής των εργαζομένων, χρησιμοποιούν διπλή γλώσσα.

Τα δύο τρίτα περίπου των ανώτερων στελεχών τα οποία ρωτήθηκαν σε πρόσφατη έρευνα της Wyatt Co., απάντησαν ότι οι εταιρείες τους προσφέρουν ένα «ανοικτό» περιβάλλον επικοινωνίας –αλλά μονάχα το ένα τρίτο από αυτούς είπαν ότι συμφωνούν!

Τα αποτελέσματα αυτά δεν προκαλούν έκπληξη. Είναι γνωστό ότι οι παλιές συνήθειες είναι δύσκολο να αλλάξουν. Υπάρχουν πολλές εταιρείες που τρέχουν δαπανηρά προγράμματα για να πληροφορήσουν τους εργαζόμενους πόσο πολύτιμους τους θεωρούν.

Την ίδια στιγμή, όμως, αγνοούν ή αδιαφορούν για τις απλές αλλαγές στο μάνατζμεντ που απαιτούνται αν οι υποσχέσεις αυτές πρόκειται ποτέ να τηρηθούν και στην πράξη. Οι καλοί εργαζόμενοι, που δεν είναι βέβαια τόσο χαζοί όσο θέλουν να πιστεύουν ορισμένοι μάνατζερς, πιάνουν γρήγορα την διπλή αυτή γλώσσα. Και εξίσου γρήγορα παίρνουν τις ικανότητές τους και πάνε αλλού.

Μερικά ανώτερα στελέχη ίσως ισχυρισθούν ότι οι αληθινές αλλαγές που μπορούν να εγγυηθούν την εμπλοκή των εργαζομένων απαιτούν και πολύ χρόνο και πολύ χρήμα. Κάνουν λάθος. Το μόνο που χρειάζεται για να πραγματοποιηθούν αυτές οι μεταβολές είναι απλή θέληση και δέσμευση. Για να ξεκινήσετε, αναρωτηθείτε αν οι μάνατζερς της εταιρείας σας θα απαντούσαν στις ακόλουθες ερωτήσεις με «ναι» ή με «όχι»:

*Είμαι διαθέσιμος όταν οι εργαζόμενοι με έχουν ανάγκη. Εξετάζω αυτά που μού ζητούν, ακόμα και τα ασήμαντα. Ακούω με προσοχή και με ευρύτητα πνεύματος

*Επικοινωνώ με τους εργαζόμενους όπως με ενήλικες και ακόμη δίνω προτεραιότητα στην επικοινωνία μαζί τους όταν υπάρχουν νέα για σημαντικές αλλαγές

*Συγκεντρώνω τις προτάσεις των εργαζομένων πριν πάρω σημαντικές αποφάσεις και εξηγώ πλήρως τους λόγους που οδήγησαν στις τελικές αποφάσεις

*Πάντα ζητώ και ποτέ δεν απαιτώ κάτι από τους εργαζόμενους. Και αυτά που ζητώ είναι σαφή και ξεκάθαρα.
Και τώρα αναρωτηθείτε αν οι εργαζόμενοι συμφωνούν και αυτοί με τις απαντήσεις που έδωσαν οι μάνατζερς!...

Δοκιμάστε τις ακόλουθες διδακτικές μεθόδους όταν εκπαιδεύετε τους υπαλλήλους σας

*Δώστε τους το «δάσος», την γενική εικόνα. Δείξτε τους πώς πρέπει να κάνουν την συγκεκριμένη εργασία, περιγράψτε τις συνέπειες ενός νέου μηχανήματος, εξηγήστε τους πώς η συγκεκριμένη εργασία είναι κομμάτι της δραστηριότητας του οργανισμού και απαριθμήστε τους τα πλεονεκτήματα μιας διαφορετικής προσέγγισης

*Βάλτε ένα πρόβλημα, βάλτε τους να σάς περιγράψουν τα βήματα που θα ακολουθούσαν για να το λύσουν και δώστε τους feedback καθώς θα περιγράφουν αυτό που έκαναν

*Δώστε πραγματική διάσταση στις «εκροές», δείχνοντάς τους, για παράδειγμα, ένα τελικό προϊόν φτιαγμένο από το μηχάνημα το οποίο τους εκπαιδεύετε να δουλέψουν. Ή χρησιμοποιήστε μία διαφάνεια για να τους δείξετε τί είδους διαγράμματα θέλετε να κάνουν.

*Εκμεταλλευθείτε την κάθε ευκαιρία που σάς παρουσιάζεται για να επαινέσετε τις επιτυχίες τους. Σταματήστε τους όμως όταν κάνουν κάποιο λάθος και δείξτε τους με συγκεκριμένο τρόπο πώς μπορούν να διορθώσουν αυτό που έκαναν

*Δώστε τους κάτι το οποίο να μπορούν αργότερα να χρησιμοποιήσουν ως άξονα αναφοράς. Παραδείγματα: έναν κατάλογο με τις οδηγίες-κλειδί, ένα μοντέλο, μία εκπαιδευτική περιγραφή, κλπ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v