Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νοοτροπία: Κι ο άγιος φοβέρα θέλει!

Ένας από τους λόγους που η οικονομία και η κοινωνία έχουν φτάσει σε αυτό το σημείο είναι η επικράτηση ορισμένων κατεστημένων νοοτροπιών. Μία από αυτές δείχνει να αλλάζει.

Νοοτροπία: Κι ο άγιος φοβέρα θέλει!
Μεταξύ 1 και 2 εκατομμυρίων υπολογίζονται τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα μας.

Η συμβολή τους στην τρύπα του επικουρικού κεφαλαίου ασφάλισης ευθύνης από ατυχήματα αυτοκινήτων ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ είναι σημαντική.

Για την ακρίβεια, εκτιμάτο ότι οι εκκρεμείς ζημίες για τα ανασφάλιστα και άγνωστα αυτοκίνητα έφθανε τα 117 εκατ. ευρώ στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς και αφορούσε 10.071 υποθέσεις.

Το σύνολο των εκκρεμών ζημιών από ανακλήσεις αδειών εταιρειών και τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα πλησίαζε τα 650 εκατ. ευρώ.

Αντιμέτωπη με την κατάρρευση του επικουρικού κεφαλαίου, η Πολιτεία πέρασε πέρυσι νόμο για την αντιμετώπιση της κατάστασης με την επιβολή πλαφόν για τις αποζημιώσεις.

Όμως, έκανε επίσης κάτι ακόμη για να περιορίσει τη λαίλαπα των ανασφάλιστων αυτοκινήτων.

Μετέθεσε την είσπραξη των απλήρωτων ασφαλίστρων του κλάδου αυτοκινήτων στις ΔΟΥ.

Ο προσδιορισμός των ανασφάλιστων οχημάτων θα γίνεται από τις διασταυρώσεις στοιχείων των υπουργείων οικονομικών, συγκοινωνιών και της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών και το αντίτιμο θα εισπράττεται μέσω της οικείας ΔΟΥ.

Η διαδικασία ξεκινά στις 15 Απριλίου και έχει ήδη προκαλέσει «ταραχή» στους κόλπους των ιδιοκτητών ανασφάλιστων οχημάτων.

Αν λοιπόν πιστέψουμε τους διαμεσολαβούντες, πολλοί ιδιοκτήτες ανασφάλιστων σπεύδουν να ασφαλίσουν το όχημά τους για να αποφύγουν το πρόστιμο των 250 ευρώ συν φυσικά τα ασφάλιστρα.

Πολλοί θα θεωρήσουν «μπονάνζα» για τις ασφαλιστικές εταιρείες τη συγκεκριμένη ρύθμιση.

Όμως, όποιος μπορεί να διανοηθεί τις συνέπειες που θα είχε για τον οδηγό ενός ανασφάλιστου οχήματος αν προκαλούσε σοβαρό ατύχημα σε τρίτο, δεν μπορεί παρά να συνηγορήσει υπέρ της ρύθμισης.

Το γεγονός ότι πολλοί ιδιοκτήτες σπεύδουν να αγοράσουν κάλυψη πριν από τις 15 Απριλίου δείχνει ότι ο νόμος έχει απόδοση.

Είναι όμως να αναρωτιέται κανείς γιατί θα έπρεπε να γίνει όλο αυτό το σκηνικό για να κάνουν πολλοί ιδιοκτήτες ανασφάλιστων το αυτονόητο.

Προφανώς, έχουμε να κάνουμε με μία ακόμη περίπτωση κακώς εννοούμενης ελληνικής νοοτροπίας, χωρίς φυσικά να μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο μερικοί εξ αυτών να αδυνατούν να ανταποκριθούν επειδή δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Δεν είναι φυσικά το μοναδικό παράδειγμα λανθασμένης νοοτροπίας.

Είναι γνωστό στην πιάτσα ότι αν ένας επιχειρηματίας ή έμπορας σταματήσει να πληρώνει επειδή δεν τον πλήρωσε κάποιος άλλος σταματά να πληρώνει και αυτός στον οποίο χρώσταγε, και πάει λέγοντας, παρότι ίσως έχει λεφτά.

Υπό αυτές τις συνθήκες, μια ολόκληρη αλυσίδα από εταιρείες και φυσικά πρόσωπα παραλύει και επέρχεται πιστωτική ασφυξία.

Δεν είναι ό,τι το καλύτερο, για κανέναν.

Όμως, τουλάχιστον στην περίπτωση των ανασφάλιστων οχημάτων, η νοοτροπία δείχνει να αλλάζει υποβοηθούμενη από την απειλή του προστίμου.

Κάτι είναι κι αυτό.

Dr. Money


*Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τον αρθρογράφο; Τι γνώμη έχετε;

To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v