Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Φτιάξτε λιμάνια, όχι δρόμους!

Αν η Ελλάδα θέλει να αμβλύνει τις δυσμενείς επιπτώσεις από το εμπροσθοβαρές πρόγραμμα λιτότητας που υλοποιεί θα πρέπει να επικεντρωθεί σε κινήσεις άμεσης απόδοσης. Μια καλή ευκαιρία είναι τα λιμάνια.

Φτιάξτε λιμάνια, όχι δρόμους!
Ο συνομιλητής στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής βρισκόταν στις ΗΠΑ, αλλά είχε επισκεφθεί την Ελλάδα, και ειδικότερα τη Σαντορίνη, μαζί με τη σύζυγό του πριν από λίγους μήνες, στο πλαίσιο μιας κρουαζιέρας που ξεκίνησε από την Ιταλία.

Όντας Ελληνοαμερικανός, είχε επίσης πολύ καλή εικόνα της οικονομικής κατάστασης στην Ελλάδα και ήταν πεπεισμένος ότι η χώρα έχει αρκετά δύσκολα χρόνια μπροστά της.

Καλώς ή κακώς, η άποψή του είναι ότι η ελληνική οικονομία θα βρίσκεται υπό πίεση όσο η τρόικα παραμένει στην Αθήνα, ζητώντας νέα μέτρα.

Όμως, ήταν σαφές στον ίδιο ότι η χώρα δεν κάνει όσα θα έπρεπε για να αποκομίσει άμεσα οφέλη από την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας σε αντίθεση με άλλες γειτονικές χώρες.

«Η Νάπολη ζει κυρίως από τους τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων, αποκομίζοντας αρκετά δισ. ευρώ κάθε χρόνο. Η Ελλάδα που έχει ομορφότερα νησιά και άλλους προορισμούς θα μπορούσε να κάνει το ίδιο σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο», τόνισε.

Ασφαλώς έχει δίκιο.

Ένα κρουαζιερόπλοιο μεταφέρει 3.000 με 5.000 πελάτες, ενώ έχει εκατοντάδες άτομα προσωπικό.

Ακόμη κι αν 1.000 ή 1.500 άτομα κατέβαιναν σε έναν ελληνικό προορισμό και ξόδευαν 100 ευρώ κατά μέσο όρο το καθένα, τα έσοδα για την τοπική οικονομία θα ήταν μεγάλα.

Αν μάλιστα ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που έπιαναν ελληνικά λιμάνια διπλασιαζόταν, το όφελος για τις τοπικές κοινωνίες και την εθνική οικονομία θα ήταν πολλαπλάσιο.

Όμως, για να επιτευχθεί ο στόχος θα πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες εγκαταστάσεις στα λιμάνια ώστε να μπορούν να δένουν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια και να εξυπηρετούνται οι πελάτες τους.

«Δώστε προτεραιότητα πρώτα στα λιμάνια και μετά στους δρόμους γιατί από εκεί μπορείτε να εισπράξετε πολλά λεφτά και άμεσα», συμπλήρωσε.

Ως γνωστόν, τα συγκεκριμένα πλοία είναι τεράστια και χρειάζονται ειδικές εγκαταστάσεις ελλιμενισμού και αίθουσες υποδοχής και εξυπηρέτησης για τους πολυπληθείς επιβάτες τους.

Επιπλέον, οι τουρίστες θα πρέπει να έχουν γρήγορη πρόσβαση σε περιοχές υψηλού ενδιαφέροντος από τα λιμάνια κρουαζιέρας, π.χ. από τον Πειραιά στην Ακρόπολη, οπότε χρειάζονται τα ανάλογα μέσα μαζικής μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων χώρων στάθμευσης για τα λεωφορεία.

Ο συνομιλητής μας έχει απόλυτο δίκιο.

Τα ελληνικά νησιά θεωρούνται από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στον κόσμο μαζί με τη Χαβάη, την Καραϊβική κ.λπ., αλλά έχουν δυσανάλογα μικρό μερίδιο αγοράς στη κρουαζιέρα, σύμφωνα με μετρήσεις.

Μετά την άρση του καμποτάζ έχει έρθει η ώρα αυτό να αλλάξει και επιπλέον να δημιουργηθούν νέοι προορισμοί κρουαζιέρας στην Ελλάδα για ξένα πλοία.

Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να παραβλέψουμε τον ρόλο του ελληνικού κρουαζιερόπλοιου.

Στη δυσκολότερη οικονομική συγκυρία των τελευταίων δεκαετιών, η αγορά του κρουαζιερόπλοιου μπορεί να αποδειχθεί πηγή εσόδων για τις τοπικές κοινωνίες και την εθνική οικονομία με συγκριτικά μικρές επενδύσεις.

Ίσως λοιπόν θα ήταν καλύτερα να δίναμε μεγαλύτερη έμφαση στον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων λιμένων και στη δημιουργία νέων λιμανιών κρουαζιέρας.

Ας φτιάξουμε λοιπόν πρώτα λιμάνια και μετά δρόμους, όπως πρότεινε ο συνομιλητής μας τηλεφωνικώς.

Dr. Money

*Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τον αρθρογράφο; Τι γνώμη έχετε;

To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v