Διοικητικές αλλαγές στη Fiat μετά τον ”πατριάρχη”

Ο Sergio Marchionne ετοιμάζεται να αναλάβει CEO της Fiat αντικαθιστώντας τον Giuseppe Morchio, ο οποίος παραιτήθηκε μια μέρα μετά τον θάνατο του τελευταίου ”πατριάρχη” του ομίλου Umberto Agnelli, όταν η οικογένεια Agnelli απέρριψε το αίτημά του να καθίσει στη θέση του προέδρου.

Διοικητικές αλλαγές στη Fiat μετά τον ”πατριάρχη”
Την πέμπτη αλλαγή διευθύνοντος συμβούλου μέσα σε πέντε χρόνια αναμένεται από στιγμή σε στιγμή να αναγγείλει η Fiat, τοποθετώντας τον Sergio Marchionne στην ηγετική θέση της μεγαλύτερης βιομηχανίας της Ιταλίας.

Ο 52χρονος Marchionne, θα αντικαταστήσει τον Giuseppe Morchio, ο οποίος κατέθεσε την Κυριακή την παραίτησή του, όταν η οικογένεια Agnelli απέρριψε το αίτημά του να καθίσει στη θέση του προέδρου του ομίλου, μια μέρα μετά τον θάνατο του τελευταίου ”πατριάρχη”, Umberto Agnelli.

Η οικογένεια που ίδρυσε και διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο στην Fiat, επέλεξε αντ’αυτού τον Luca Cordero di Montezemolo, πρόσωπο που έχει μακρόχρονη φιλία με την οικογένεια και τα τελευταία 30 χρόνια δουλεύει για τον όμιλο. Η πιο πρόσφατη θέση του ήταν στην κεφαλή της Ferrari, από την οποία κατόρθωσε πράγματι να οδηγήσει σε ”δεύτερη νιότη” την διάσημη μονάδα αυτοκινήτων αγώνων της Fiat.

Ο Marchionne είναι διευθύνων σύμβουλος της ελβετικής εταιρίας πιστοποίησης ποιότητας SGS, ενώ πρωτύτερα ήταν επικεφαλής του ελβετικού ομίλου χημικών προϊόντων Lonza, η οποία επί των ημερών του επέβαλε επιτυχή αναδιοργάνωση. Ο διορισμός του αναμένεται να ηρεμήσει τα νεύρα των επενδυτών, που ανησύχησαν με την αιφνίδια αποχώρηση του Morchio.

Η μετοχή της Fiat ξεκίνησε τη Δευτέρα με πτώση 3% αλλά περιόρισε τις απώλειες στο 1%, όταν ανακοινώθηκε η επιλογή του Marchionne.

Ο Marchionne συμμετέχει στο δ.σ. της Fiat εδώ κι ένα χρόνο και έχει στενή γνωριμία με την οικογένεια Agnelli. Η SGS ανήκει κατά 23,8% στην Worms & Cie, τον γαλλικό βιομηχανικό όμιλο που ελέγχει η Ifil, ο όμιλος ελεγχουσών εταιριών των Agnelli.

Το έργο του θα αποδειχθεί αρκετά δύσκολο, καθώς η Fiat κόντεψε να χρεοκοπήσει προ διετίας, υπό το βάρος των χρεών της μονάδας Fiat Auto, που εκτινάχθηκαν μεταξύ 2001 και 2003 στα 3 δισ. δολ.

Το 2002 οι πιστώτριες τράπεζες υποχρέωσαν την μονάδα να προχωρήσει σε πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων και εκδίωξαν τον διευθύνοντα σύμβουλο Paolo Cantarella και τον πρόεδρο Paolo Fresco.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v