Οι εταιρικές ”παρενέργειες” του ισχυρού ευρώ

Εκ διαμέτρου αντίθετα αποτελέσματα για τις εταιρίες προκαλεί η ενίσχυση του ευρώ έναντι του δολαρίου στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε δημοσίευμά του το πρακτορείο Bloomberg.

Οι εταιρικές ”παρενέργειες” του ισχυρού ευρώ
Εκ διαμέτρου αντίθετα αποτελέσματα προκαλεί η ενίσχυση του ευρώ σε σχέση με το δολάριο στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

Όπως επισημαίνει το πρακτορείο Bloomberg σε σχετικό δημοσίευμά του, αρκετές αμερικανικές εταιρίες αποδίδουν τα θετικά τους αποτελέσματα για το α΄ τρίμηνο στην υποτίμηση του αμερικανικού νομίσματος, ενώ πολλές ευρωπαϊκές είδαν τις εξαγωγές τους και τα κέρδη τους να πλήττονται αισθητά.

H ΙΒΜ, η 3Μ Co, η Honeywell International και η Kodak είναι μερικές από τις επιχειρήσεις οι οποίες λόγω της μεγάλης εξαγωγικής δραστηριότητάς τους στις χώρες της ευρωζώνης, στο πλαίσιο των πρόσφατων εταιρικών αποτελεσμάτων τους, επισήμαναν τις ευεργετικές επιδράσεις του ασθενούς δολαρίου στις πωλήσεις τους.

Πιο συγκεκριμένα, η 3Μ απέδωσε τις 5,6 από τις 11 ποσοστιαίες μονάδες της αύξησης των κερδών της στο α’ τριμήνου 2003 στην υποχώρηση της ισοτιμίας δολαρίου-ευρώ, ενώ η Honeywell από τη μεριά της ανακοίνωσε ότι, εάν δεν λάμβανε χώρα η υποτίμηση του αμερικανικού νομίσματος, οι πωλήσεις της θα παρέμεναν στάσιμες για το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Αντί αυτού, η εταιρία σημείωσε αύξηση των πωλήσεων κατά 200 εκατ. ευρώ, η οποία με τη σειρά της οδήγησε τα καθαρά κέρδη της σε αύξηση κατά 4% για το α΄ τρίμηνο.

Εξάλλου, η IBM, η μεγαλύτερη εταιρία κατασκευής υπολογιστικών συστημάτων στον κόσμο, αναγνώρισε ότι η υποχώρηση του δολαρίου σε σχέση με το ευρώ ”συνέβαλε σημαντικά” στην ενίσχυση κατά 23% των πωλήσεών της στην ευρωπαϊκή αγορά. Χωρίς την υποτίμηση του δολαρίου, η εταιρία εκτιμά ότι οι πωλήσεις της θα αυξάνονταν κατά μόλις 3%.

Στον αντίποδα, το Bloomberg τονίζει ότι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις όπως η Nestle, η Michelin, η Philips και η Michelin, οι οποίες επωφελήθηκαν από το ισχυρό δολάριο στα τέλη της δεκαετίας του ’90 ώστε να ενισχύσουν το μερίδιό τους στην αγορά των ΗΠΑ, αντιμετωπίζουν αντίθετα προβλήματα.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο δημοσίευμα, η Philips εμφάνισε για το α’ τρίμηνο μείωση των πωλήσεων 14%, έναντι αύξησης 5% που θα προέκυπτε αν δεν λάμβανε χώρα η ισχυροποίηση του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Μάλιστα, πολλές ευρωπαϊκές εταιρίες εμφανίζονται ανέτοιμες να αντισταθμίσουν τις αρνητικές επιπτώσεις της ανατίμησης του ευρώ σε σχέση με το δολάριο, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Volkswagen, η οποία κατέφυγε στη λύση των hedge funds για να καλύψει το υψηλό συναλλαγματικό ρίσκο.

Αναλυτές δήλωσαν στο Bloomberg ότι ”υπάρχουν περιθώρια για μεγαλύτερη ακόμα υποτίμηση του αμερικανικού νομίσματος σε σχέση με το ευρώ”, χωρίς να αποκλείουν και μια ισοτιμία 1,20 δολ. ανά ευρώ.

Επισημαίνεται ότι με τα σημερινά δεδομένα, η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου κυμαίνεται στα 1,09-1,010 δολάρια, έναντι 0,82 δολαρίων το 2000.

Οι αναλυτές επισημαίνουν επίσης ότι παραμένει αμφίβολο αν η κυβέρνηση των ΗΠΑ θα προτιμήσει να προβεί σε άμεσα δραστικά μέτρα στήριξης του αμερικανικού νομίσματος ώστε να αποτρέψει, μεταξύ άλλων, τη διεύρυνση του ελλείμματος, ή θα προτιμήσει, έστω και βραχυπρόθεσμα, να συνεχίσει να δρέπει τα οφέλη που συνεπάγεται η υποτίμηση του νομίσματος για τις μεγάλες αμερικανικές εταιρίες και, κατ’ επέκταση, τη Wall, καταλήγει το δημοσίευμα του Bloomberg.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v