Oι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ξεπέρασαν σε πωλήσεις τις αμερικανικές

Πρωταθλήτρια στους τέσσερις τροχούς για πρώτη φορά η κινεζική παραγωγή, με πωλήσεις 13,4 εκατ. μοντέλων το 2023. Αυξάνεται η ζήτηση σε όλο τον κόσμο, με αιχμή τις αναδυόμενες αγορές και την κορυφαία μάρκα BYD. Εξ ου και οι επερχόμενοι δασμοί.

Oι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ξεπέρασαν σε πωλήσεις τις αμερικανικές

Για πρώτη φορά πέρυσι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πούλησαν περισσότερα αυτοκίνητα από τις αμερικανικές, ενισχυμένες από την BYD και την ανάπτυξη στις αναδυόμενες αγορές, σύμφωνα με στοιχεία της ειδικής εταιρείας δεδομένων του κλάδου Jato Dynamics.

Οι κινεζικές μάρκες, με επικεφαλής την BYD που εδρεύει στη Σενζέν, πούλησαν 13,4 εκατομμύρια νέα οχήματα το 2023, ενώ οι αμερικανικές μάρκες πούλησαν περίπου 11,9 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία. Οι ιαπωνικές μάρκες προηγήθηκαν με 23,59 εκατομμύρια πωλήσεις.

Η αύξηση των πωλήσεων της Κίνας ξεπέρασε επίσης τις ΗΠΑ, σημειώνοντας επίδοση 23% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, έναντι 9% για τις ΗΠΑ.

«Η αμέλεια των παλαιών αυτοκινητοβιομηχανιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα σταθερά υψηλές τιμές στα μοντέλα, οδήγησε ακούσια τους καταναλωτές σε πιο προσιτές κινεζικές εναλλακτικές λύσεις», δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής της εταιρείας Felipe Munoz.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επεκταθεί παγκοσμίως καθώς ένας πόλεμος τιμών στον κλάδο στο εσωτερικό της χώρας έχει ωθήσει προς τα κάτω τις τιμές και επιβάρυνε τα περιθώρια κέρδους.

Τα κινεζικά αυτοκίνητα έχουν κάνει δυνατή εισβολή στις αναδυόμενες οικονομίες, με μία στις πέντε πωλήσεις νέων μοντέλων και αυξημένη παγκόσμια ζήτηση.

«Πάνω από 17,5 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα πουλήθηκαν στις αναδυόμενες οικονομίες το 2023, περισσότερο από τις συνολικές πωλήσεις στις ΗΠΑ ή την Ευρώπη κατά τη διάρκεια του έτους», δήλωσε ο Munoz.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέκτησαν σημαντικό μερίδιο αγοράς στη Μέση Ανατολή, την Ευρασία και την Αφρική, ενώ σημειώνουν επίσης ανάπτυξη στη Λατινική Αμερική και τη Νοτιοανατολική Ασία, αναφέρει η έκθεση.

Εν τω μεταξύ, ορισμένες κινεζικές μάρκες κατέκτησαν μερίδιο και σε ανεπτυγμένες οικονομίες, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας και του Ισραήλ.

Η ανάπτυξη ήρθε παρά την αυξημένη εμπορική αντιπαλότητα μεταξύ Κίνας και Δύσης και παράγοντες όπως οι πολεμικές συγκρούσεις, τα υψηλά επιτόκια και οι υψηλές τιμές των οχημάτων, είπε ο Munoz.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε κάθε περιοχή, εκτός από την Αφρική. Η ταχύτερη ανάπτυξη στην Ευρώπη οφείλεται στην αυξανόμενη ζήτηση στην τουρκική αγορά, μεταδίδει το CNBC.

Ωστόσο, ο κλάδος αντιμετωπίζει αυξημένα εμπορικά προβλήματα το 2024, καθώς περισσότερες χώρες θεσπίζουν μέτρα για την προστασία της εγχώριας βιομηχανίας από τις φθηνές κινεζικές εξαγωγές.

Αυτή την εβδομάδα, η ΕΕ ανακοίνωσε αύξηση δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα έως και 38%, ενώ οι ΗΠΑ έχουν τετραπλασιάσει τους αντίστοιχους δασμούς στο 100%.

Η Τουρκία επίσης ανακοίνωσε πρόσθετους δασμούς 40% σε οχήματα από την Κίνα, σηματοδοτώντας ότι ορισμένες αναδυόμενες αγορές ενδέχεται να ακολουθήσουν το ίδιο παράδειγμα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v