Οι οικονομικές προεκτάσεις του Brexit είναι σημαντικές. Οι αριθμοί το επιβεβαιώνουν: Με έναν όγκο 89 δισ. ευρώ η Βρετανία ήταν πέρσι ο τρίτος σε μέγεθος αγοραστής γερμανικών προϊόντων και ο ένατος σε μέγεθος προμηθευτής της Γερμανίας με έναν όγκο 38 δισ. ευρώ. Περισσότερο από το 40% των βρετανικών εξαγωγών πηγαίνουν στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά.
Πλέον για να διατηρήσει το Ηνωμένο Βασίλειο την πρόσβαση στην αγορά αυτή, θα πρέπει να συμφωνήσει να εφαρμόζει όλες τις οδηγίες και τους κανονισμούς της Ε.Ε.
Και ακόμη και με μια συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών με την Ευρωπαϊκή Ένωση, νέα εμπόδια εισόδου στην αγορά θα εγερθούν σταδιακά, ιδιαίτερα σε εκείνους τους τομείς (όπως οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες) όπου το Ηνωμένο Βασίλειο διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα και μεγάλο εμπορικό πλεόνασμα έναντι των άλλων χωρών-μελών της Ε.Ε. Φυσικά, το Λονδίνο θα παραμείνει το ηγετικό οικονομικό κέντρο της Ευρώπης, βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα.
Το σίγουρο είναι ότι οι διαδικασίες αυτές δεν θα είναι βραχύβιες, αλλά θα διαρκέσουν ενδεχομένως και χρόνια. Γι' αυτό άλλωστε κορυφαίοι Γερμανοί αξιωματούχοι δήλωναν προσφάτως ότι η διαπραγμάτευση μιας εμπορικής συμφωνίας μετά το Brexit θα είναι «μια μακροχρόνια διαδικασία».
Και το ύψος των συναλλαγών για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και κυρίως τις γερμανικές είναι τεράστιο. Για παράδειγμα, για τον όμιλο Bosch η Μ. Βρετανία είναι μετά τη Γερμανία η δεύτερη σε μέγεθος αγορά με τζίρο που αγγίζει τα 4 δισ. ευρώ. Για τη Siemens η Μ. Βρετανία ήταν η 4η σε μέγεθος αγορά στον κόσμο. Αλλά και η BMW έχει στο Λονδίνο την έδρα σε δύο από τις μάρκες της, τη Μini και τη Rolls-Royce.
Επίσης, το Ηνωμένο Βασίλειο θα πρέπει να επαναδιαπραγματευτεί όλες τις τρέχουσες συμφωνίες ελευθέρου εμπορίου με τον υπόλοιπο κόσμο, και θα επηρεαστεί από τις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις Συνεργασίας Διατλαντικού Εμπορίου και Επενδύσεων (Transatlantic Trade and Investment Partnership) με τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Πηγή: Premium.paratiritis.gr