Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το κινεζικό σχέδιο σωτηρίας της Peugeot

Ένεση ρευστότητας στην Peugeot από την κινεζική Dongfeng και το γαλλικό δημόσιο. Χάνει τον έλεγχο η οικογένεια Peugeot. Συμφωνία συνεργασίας και με την ισπανική τράπεζα Santander. Βαθιά στο κόκκινο τα αποτελέσματα του 2013.

Το κινεζικό σχέδιο σωτηρίας της Peugeot

Η PSA Peugeot Citroen ανακοίνωσε και επισήμως το σχέδιο διάσωσής της που περιλαμβάνει στήριξη τόσο από το γαλλικό δημόσιο όσο και από την κινεζική Dongfeng, αλλά και μία κρίσιμη συνεργασία με την ισπανική τράπεζα Santander.

Η γαλλική κυβέρνηση και η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θα χρηματοδοτήσουν κάθε μία την Peugeot με 800 εκατ. ευρώ. Επίσης θα υπάρξει έκδοση δικαιωμάτων 1,4 εκατ. ευρώ, όπου θα κληθούν να συμμετάσχουν οι μέτοχοι αλλά και ευρύτερα η αγορά. Έτσι, η άμεση ένεση ρευστότητας αγγίζει τα 3 δισ. ευρώ. Επιπλέον, η Peugeot ανακοίνωσε τη δημιουργία κοινοπραξίας με την ισπανική τράπεζα Santader που περιλαμβάνει γραμμή πίστωσης 2,7 δισ. ευρώ. Στόχος είναι να σταθεί στα πόδια της η Banque PSA Finance όταν θα λήξουν οι εγγυήσεις του Δημοσίου το 2016.

Το ποσοστό της οικογένειας της Peugeot θα μειωθεί στο 25% και θα είναι ισάξιο με εκείνο της Dongfeng και της γαλλικής κυβέρνησης. «Είναι το τέλος μιας εποχής για μία οικογένεια που είχε επί 118 χρόνια τον έλεγχο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, από τις πρώτες ημέρες των ατμοκίνητων αυτοκινήτων του 1889» σχολιάζουν οι Financial Times. Οι θέσεις της οικογενείας στο διοικητικό συμβούλιο θα μειωθούν από 4 σε 2 και ο Thierry Peugeot δεν θα είναι πλέον πρόεδρος του ομίλου.

Στόχος της συμφωνίας δεν είναι μόνο η απολύτως απαραίτητη ένεση ρευστότητας στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και η ενίσχυση των πωλήσεων εκτός της Ευρώπης και ειδικότερα στις αγορές της Ασίας. Η δεινή θέση στην οποία έχει περιέλθει η Peugeot αποτυπώνεται και στα αποτελέσματά της. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε για το 2013 καθαρές ζημίες 2,3 δισ. ευρώ. Το 2012 είχε καταγράψει υπερδιπλάσιες ζημίες 5 δισ. ευρώ. Οι πωλήσεις για το 2013 συρρικνώθηκαν κατά 2,4% στα 54,1 δισ. ευρώ.   

«Η ενίσχυση και η εμβάθυνση της υφιστάμενης βιομηχανικής και εμπορικής συνεργασίας με την Dongfeng θα οδηγήσει σε κεφαλαιοποίηση της τρέχουσας επιτυχίας του ομίλου στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου» αναφέρει η Peugeot στην ανακοίνωσή της.

Σημειώνεται ότι η συμφωνία προκάλεσε έντονες ενδοοικογενειακές τριβές, με τον Thierry Peugeot να υποστηρίζει πως η εταιρία θα μπορούσε να αντλήσει τα χρήματα χωρίς τη συνδρομή των Κινέζων, ενώ ο Robert Peugeot – ο επικεφαλής της οικογενειακής εταιρείας holding – υποστήριζε το deal.  

Ορισμένοι αναλυτές εκφράζουν τις αμφιβολίες τους για το λογική της συμφωνίας, υποστηρίζοντας πως το βασικό πρόβλημα της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν ήταν η ρευστότητας. Μία πρόταση ήταν να αντληθούν άλλα τμήματα του ομίλου όπως η Faurecia. Άλλοι πάλι τονίζουν ότι η εμπλοκή του γαλλικού Δημοσίου θα καταστήσει πιο δύσκολη την αναδιοργάνωση του ομίλου. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v