Τη σημασία της μεταρρύθμισης του νομοσχεδίου για το νέο πανεπιστήμιο υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στη Βουλή για το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.
Ο πρωθυπουργός παράλληλα επιτέθηκε με σφοδρότητα στον ΣΥΡΙΖΑ και διερωτήθηκε για ποιο λόγο δεν ήταν στη συνεδρίαση ο Αλέξης Τσίπρας: «Γιατί δεν είναι εδώ; Διότι αν ήταν, θα αναγκαζόταν να τοποθετηθεί ο ίδιος για τις απίστευτες αθλιότητες του κ. Βερναρδάκη. Είμαι περίεργος αν θα έχει το πολιτικό θάρρος για να ζητήσει μια προσωπική συγγνώμη από την υπουργό Παιδείας. Αυτό που είδαμε χθες δεν ήταν ένα μεμονωμένο φαινόμενο. Αυτός ο "βερναρδακισμός" είναι ένας "πολακισμός", είναι συριζαϊκός φαρισαϊσμός, ένας "εκτσογλανισμός" της δημόσιας ζωής. Είναι το τελευταίο σκαλοπάτι του λαϊκισμού. Είναι η τοξικότητα με την οποία δηλητηριάζει καθημερινά ο ΣΥΡΙΖΑ, είναι ο κανόνας για την παράταξή σας», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης και τόνισε, απευθυνόμενος στην πτέρυγα της αξιωματικής αντιπολίτευσης: «Να έρθει ο αρχηγός σας να αντιπαρατεθούμε, αντί να κρύβεται από το Κοινοβούλιο. Να ζητήσει συγγνώμη και να καταδικάσει απερίφραστα αυτές τις απρέπειες».
Ο πρωθυπουργός απηύθυνε παράλληλα έκκληση προς τις υπόλοιπες πτέρυγες της Βουλής, κυρίως στο ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ, «επειδή η εθνική ενότητα είναι αναγκαία όσο ποτέ, να κάνετε μια γενναία κίνηση. Σκεφτείτε για την προκοπή των νέων μας και σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων».
Το νομοσχέδιο, όπως ανέφερε, «αποενοχοποιεί τη σύνδεση του ελληνικού πανεπιστημίου με την αγορά. Θέτει τα μυαλά της χώρας στην υπηρεσία της ανταγωνιστικότητάς της, ανοίγει τη δυνατότητα εξέλιξης σε νέους επιστήμονες που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε στο εξωτερικό. Η εργασία τους θα αμείβεται αξιοπρεπώς και η διατριβή τους θα είναι διαβατήριο για ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Οι επιχειρήσεις θα πάψουν να στρέφονται εκτός συνόρων. Ο μεγάλος απών, το δημόσιο πανεπιστήμιο, επιστρέφει», σημείωσε.
Η ανάδειξη της εκπαίδευσης σε μοχλό ανάπτυξης, όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, «ήταν ένας από τους έξι στόχους στις προγραμματικές δηλώσεις του 2019, με οριζόντια προτεραιότητα. Σήμερα, ύστερα από 36 μήνες, το σύνολο των προγραμματικών μας δεσμεύσεων για την Παιδεία ολοκληρώνεται. Είναι το 8ο νομοθέτημα του υπουργείου Παιδείας και συμπληρώνεται το τόξο αλλαγών που είχαμε δεσμευτεί προεκλογικά. Η επιλογή μας να δώσουμε προτεραιότητα στη δημόσια παιδεία δεν είναι τυχαία. Διευρύνουμε την ισχύ του δημόσιου πανεπιστημίου. Οι προτεραιότητές μας παραμένουν αδιαπραγμάτευτες. Ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω, αλλά οι ίδιες δυνατότητες στους ίδιους ανθρώπους με τις ίδιες φιλοδοξίες».
Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των σπουδών και επεσήμανε πως «μεταφράσαμε σε νομοθετικά άρθρα τις απαιτήσεις της ίδιας της κοινωνίας. Η απήχησή τους υπερβαίνει τα κομματικά όρια. Η μεγάλη πλειοψηφία της πανεπιστημιακής κοινότητας στηρίζει τον πυρήνα του νομοσχεδίου». Τόνισε δε ότι ακόμα και πολλοί οπαδοί του ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν με διατάξεις του νομοσχεδίου, υπογράμμισε πως «είναι εύκολοι οι γενικόλογοι αφορισμοί, αλλά θα κληθείτε να αναφερθείτε συγκεκριμένα επί των διατάξεων όλων των άρθρων».
Ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, «θα είναι πιο ορθολογικός, θα αποτυπώνει πραγματικές ανάγκες παιδείας και οικονομίας. Το ελληνικό πανεπιστήμιο έχει αποδείξει ότι έχει τεράστιες δυνατότητες και, παρά τα προβλήματα επί δεκαετίες, εξακολουθεί να έχει υψηλό επίπεδο. Τα εκατοντάδες άρθρα του νομοσχεδίου αντιμετωπίζουν πολλές από τις πραγματικές ανάγκες της πανεπιστημιακής κοινότητας. Βασική στόχευση είναι η αποδέσμευση του δημόσιου πανεπιστημίου από γραφειοκρατικά και ιδεοληπτικά βαρίδια, αλλά και την κυβερνητική χειραγώγηση, σε μια βάση ρεαλιστική, με μαθήματα και προγράμματα σπουδών που θα δίνουν ισχυρά πτυχία».
Πρόσθεσε δε ότι «αληθινά προοδευτικός είναι εκείνος που φέρνει ίσες ευκαιρίες σε όλους, με σπουδές που συνεπάγονται ένα καλύτερο μέλλον».
.