Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΚΥΣΕΑ: Γερμανικά τανκς - αμερικανική ”Ασπίς”

Την προμήθεια 170 γερμανικών αρμάτων μάχης, αμερικανικών συστημάτων αυτοπροστασίας ”Ασπίς για 60 F-16 και 12+3 αμερικανοιταλικών μεταγωγικών αποφάσισε το ΚΥΣΕΑ. Μέρος του έργου των αρμάτων, που θα ανέρχεται στο 15% του συνολικού προγράμματος, θα αναλάβουν οι εταιρίες ΜΕΤΚΑ και ΕΛΒΟ.

ΚΥΣΕΑ: Γερμανικά τανκς - αμερικανική ”Ασπίς”
Ανακοινώθηκε την Παρασκευή η προμήθεια 170 γερμανικών αρμάτων μάχης, τύπου Leopard 2, καθώς επίσης και του συστήματος αυτοπροστασίας ”Ασπίς” για τα 60 αμερικανικά αεροσκάφη τύπου F 16, αλλά και 12+3 μεταγωγικών αεροσκαφών αμερικανοιταλικής κοινοπραξίας.

Οι αποφάσεις που πήρε το ΚΥΣΕΑ, είναι οι ακόλουθες: Για το άρμα, η απόφαση αφορά το Γερμανικό LEO2 –A 5, αλλά με μειωμένο αριθμό σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό. ”Θα αγοράσουμε 170 αντί 246 αρμάτων, στο πλαίσιο ακριβώς των εξοικονομήσεων τις οποίες επιδιώκουμε για την προώθηση του γενικότερου Κυβερνητικού προγράμματος και της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης της χώρας, δήλωσε μετά τη σύσκεψη ο Γ. Παπαντωνίου”.

Δεύτερον, όπως πρόσθεσε, στο σύστημα αυτοπροστασίας, το σύστημα ΑΣΠΙΣ, Αμερικανικής εταιρείας, για τα υπό αναβάθμιση F-16, τα οποία θα αρχίσουν να παραδίδονται στη χώρα μας από το 2003.

Και τέλος για το μέσο μεταγωγικό αεροπλάνο, προκρίθηκε ο τύπος C 27J Αμερικανοιταλικής κοινοπραξίας, το οποίο και αυτό επελέγη από το ΚΥΣΕΑ με βάση την εισήγηση. Ο αριθμός, όπως είπε ο κ. Παπαντωνίου, είναι 12 συν 3 option, με δυνατότητα -από το ποσό που εξοικονομείται από τα 3 τα οποία αναφέρεται στην option- να αγοραστούν 2 μεταχειρισμένα αεροσκάφη C-130. Το C27J, είναι ανάλογο αεροσκάφος με το C-130, μόνο μικρότερης χωρητικότητας. Η Πολεμική Αεροπορία έκρινε ότι θα μπορούσε να ικανοποιηθεί με κάπως λιγότερα από τα 15 αεροσκάφη μέσης χωρητικότητας και να αξιοποιήσει το περιθώριο, το οποίο ενέκρινε το ΚΥΣΕΑ για να προμηθευτεί 2 μεταχειρισμένα, αλλά τεχνολογικώς προηγμένα μεγαλύτερα αεροσκάφη C-130.

Θέλω να σημειώσω, πρόσθεσε ο κ. Παπαντωνίου, ότι το ΚΥΣΕΑ σε απόφασή του τον Απρίλιο του 2001, με δική μου τότε εισήγηση ως Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, είχε αποφασίσει μια περικοπή, ένα περιορισμό, μία μετακύλιση του κόστους εξοπλιστικών προγραμμάτων ύψους 1.000 δις δραχμών για την περίοδο 2002 έως 2006, κυρίως για την περίοδο μετά το 2004.

Τρία είναι τα κριτήρια τα οποία οδήγησαν στη λήψη αυτών των αποφάσεων, σύμφωνα με τον κ. Παπαντωνίου.

* Το πρώτο κριτήριο είναι το τεχνολογικό, η τεχνική επάρκεια. Και τα τρία οπλικά συστήματα κρίθηκαν από τις αρμόδιες επιτροπές των Γενικών Επιτελείων τα καταλληλότερα για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων. Ενσωματώνουν την πλέον προηγμένη τεχνολογία και πληρούν απόλυτα τους όρους και τις προϋποθέσεις που έχουν προσδιορίσει οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας και ιδιαίτερα τα Γενικά Επιτελεία του Στρατού και της Αεροπορίας αντίστοιχα για τα διάφορα οπλικά συστήματα.

* Το δεύτερο κριτήριο είναι το οικονομικό. Οι προσφορές οι οποίες έγιναν δεκτές, είναι οι οικονομικότερες , οι πλέον ανταγωνιστικές σε σχέση με τις προσφορές των άλλων εταιρειών οι οποίες συγκρίθηκαν και αξιολογήθηκαν. Άρα ικανοποιείται και το στοιχείο της εξοικονόμησης πόρων, το οικονομικό στοιχείο, το οποίο εγώ ιδιαίτερα ως πρώην Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, είμαι υποχρεωμένος να σταθμίζω με πάρα πολύ μεγάλη προσοχή, θα έλεγα, με ευλάβεια.

* Και τέλος, το τρίτο κριτήριο είναι ο χρόνος παράδοσης, ο οποίος λειτούργησε ιδιαίτερα αποφασιστικά σε ότι αφορά το σύστημα αυτοπροστασίας, το οποίο θα αρχίσει να παραδίδεται το 2003 μαζί με τα 60 αεροσκάφη F-16, τα οποία θα ενσωματώσουν αυτό το συγκεκριμένο σύστημα ΑΣΠΙΣ. Το θέμα του χρόνου έχει σημασία, διότι είναι γνωστό ότι πολεμικά αεροσκάφη, τα οποία στερούνται συστήματος αυτοπροστασίας είναι ουσιαστικά άχρηστα σε καιρό πολέμου. Είναι εκτεθειμένα σε τεράστιους κινδύνους, να πέσουν, να χαθούν ζωές των πιλότων και ασφαλώς το κριτήριο αυτό εβάρυνε σημαντικά σε ότι αφορά τη λήψη της σχετικής απόφασης από το ΚΥΣΕΑ, παράλληλα βεβαίως, και με το θέμα της τεχνικής επάρκειας και το οικονομικό. Το συγκεκριμένο αυτό σύστημα υπερέχει των ανταγωνιστικών προσφορών σε όλα τα επίπεδα και το οικονομικό και το τεχνικό, αλλά κυρίως το θέμα του χρόνου, που για την Πολεμική μας Αεροπορία είναι χρόνος ζωής, ζωής των πιλότων και ασφαλώς αντοχής και επιβίωσης των ιδίων των αεροσκαφών.

Οι αποφάσεις που πήρε το ΚΥΣΕΑ, πρόσθεσε ο κ. Παπαντωνίου, είναι μέσα στα όρια της οροφής πληρωμών, που είχε αποφασίσει το ΚΥΣΕΑ πριν από ένα χρόνο.

”Το κόστος θα προκύψει συγκεκριμένα από τη διαπραγμάτευση για τις συμβάσεις, όπως και το προφίλ των ετησίων πληρωμών. Για το λόγο αυτό δεν είμαι σε θέση τώρα να αναφέρω συγκεκριμένο νούμερο. Αλλά, βεβαίως, είναι φανερό ότι μιλάμε για σημαντικά προγράμματα, τα οποία καλύπτουν ένα αρκετά σημαντικό τμήμα του συνολικού εξοπλιστικού προγράμματος 2001-2006”, σύμπλήρωσε ο υπουργός Αμυνας.

Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι υποψήφιες για την ανάληψη της παραγγελίας των αρμάτων εταιρίες, πλην της Krauss – Maffei που τελικά επελέγη, ήταν η αμερικανική General Dynamics, η γαλλική Giat Industries, η αγγλική Vickers, θυγατρική της Rolls Royce, καθώς και η Russian Federation, η οποία παράγει τα άρματα Τ-80 και Τ-84.

Μέρος της κατασκευαστικής υλοποίησης του έργου, που αντιπροσωπεύει το 15% της συνολικής αξίας του προγράμματος, αναλαμβάνουν οι επιχειρήσεις ΕΛΒΟ και ΜΕΤΚΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v