Ανωμερίτης: Τα σχέδια για COSCO & επενδύσεις

Ο Γ. Ανωμερίτης αναφέρθηκε στις πολύ καλές προοπτικές του Πειραιά την επόμενη δεκαετία, καθώς λόγω της θέσης του και των επενδύσεων μπορεί να αναδειχτεί στο σπουδαιότερο λιμάνι του ευρωπαϊκού Νότου.

Ανωμερίτης: Τα σχέδια για COSCO & επενδύσεις
«Το 2012 έκλεισε με κέρδη, παρά την οικονομική κρίση, ενώ θετική αναμένεται να είναι και η φετινή χρονιά. Ήδη κατά το πρώτο τετράμηνο οι επιβάτες κρουαζιέρας έχουν αυξηθεί κατά 26%». Αυτά δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης, στο πλαίσιο της παρουσίασης της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Ο κ. Ανωμερίτης αναφέρθηκε στις πολύ καλές προοπτικές του λιμανιού την επόμενη δεκαετία, καθώς λόγω της θέσης του και των σχεδιαζόμενων επενδύσεων μπορεί να αναδειχτεί στο σπουδαιότερο λιμάνι του ευρωπαϊκού Νότου.

«Η θέση του Πειραιά αποτελεί δώρο Θεού. Δεν είναι τυχαίο που οι Κινέζοι της COSCO ζητούν να αναλάβουν και τη διαχείριση του δυτικού τμήματος του προβλήτα 3, πρόταση που με άλλα σημεία της συμφωνούμε και κάποια άλλα τα συζητάμε. Προβλέπουν άνοδο της διακίνησης κιβωτίων από τα 3,7 στα 6,2 εκατ. TEUs», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, πολύ σημαντική είναι η δρομολογούμενη επένδυση προκειμένου ο ΟΛΠ να μπορεί να εξυπηρετήσει κρουαζιερόπλοια πολύ μεγάλου μήκους, καθώς αυτή είναι η διεθνής τάση που παρατηρείται στην κρουαζιέρα. Ήδη η δραστηριότητα της κρουαζιέρας έχει επιδείξει πολύ σημαντική άνοδο τα τελευταία χρόνια και φαίνεται να έχει ακόμη καλύτερες προοπτικές.

Μεγάλη έμφαση από τη διοίκηση του ΟΛΠ δίνεται και στην ανάδειξη του Πειραιά σε γενικότερη «πύλη τουρισμού και πολιτισμού». Έτσι, ο Οργανισμός είναι έτοιμος να στηρίξει την υποψηφιότητα του Πειραιά και της Σαλαμίνας για την ανάδειξή τους σε «πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης» το έτος 2021, 2.500 χρόνια μετά τη ναυμαχία της Σαλαμίνας.

Η υποστήριξη αυτή σημαίνει σειρά επενδυτικών προγραμμάτων και μεταξύ άλλων τη δημιουργία τριών μουσείων (ενάλιων δραστηριοτήτων, μετανάστευσης και μουσείο Λιμένα) στον χώρο των παλαιών εγκαταστάσεων, που σήμερα παραμένει ανεκμετάλλευτος.

Όσο για την επένδυση διασύνδεσης του λιμανιού με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναμένεται να μπει σε εφαρμογή μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο, οπότε τα εμπορεύματα θα μπορούν να μεταφέρονται στα Βαλκάνια και στην κεντρική Ευρώπη μέσω του σιδηροδρόμου.

Αν και το ύψος του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ είναι μεγάλο, το θετικό είναι πως σε πολύ μεγάλο βαθμό χρηματοδοτείται μέσα από κοινοτικά κονδύλια.


Επέκταση - Αποκρατικοποίηση

Ο κ. Ανωμερίτης αναφέρθηκε στον πρόσφατο νόμο που καθορίζει τον τρόπο απορρόφησης των τριών άλλων μικρότερων λιμανιών της Αττικής (Λαυρίου, Ελευσίνας, Σαλαμίνας) από τον ΟΛΠ, απαντώντας σε σχετική μας ερώτηση πως «πρόκειται για μια κίνηση που θα ωφελήσει αναμφίβολα τη χώρα. Από την πλευρά μας, εξετάσαμε το ζήτημα και μπορεί μεν η κίνηση αυτή να μην υπόσχεται κάτι μεγάλο για εμάς, αλλά αναμένεται να αποβεί θετική μέσα από την εκμετάλλευση των γύρω χώρων των άλλων λιμανιών και μέσα από κάποιες άλλες κινήσεις που θα γίνουν».

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των αποκρατικοποιήσεων, ο κ. Ανωμερίτης ανέφερε πως η κυβέρνηση και η τρόικα μιλούν πρώτα απ’ όλα για αξιοποίηση, κυρίως μέσω παραχωρήσεων, και στο στάδιο αυτό γίνονται συζητήσεις μεταξύ του ΟΛΠ και του ΤΑΙΠΕΔ. Όσο για την κίνηση της μετοχοποίησης, ο πρόεδρος του ΟΛΠ θύμισε πως πρόκειται για διαδικασία που ξεκίνησε από το 2003, όταν ο ίδιος ήταν υπουργός Ναυτιλίας.

Τέλος, απαντώντας στο κομμάτι του κόστους, το management του ΟΛΠ, μίλησε για μείωση του κόστους μισθοδοσίας κατά 37%, με 550 αποχωρήσεις και καμία πρόσληψη. Η διατήρηση του συνολικού κόστους σε σταθερά περίπου επίπεδα οφείλεται σε παράγοντες όπως η αύξηση του κόστους του ρεύματος και σε άλλους παρόμοιους.

Τα έσοδα του ΟΛΠ από την COSCO διαμορφώθηκαν σε 29,5 εκατ. ευρώ το 2011 και σε 31,98 εκατ. πέρυσι, ενώ σε αυτά περίπου τα επίπεδα αναμένεται να κυμανθούν και φέτος. Να σημειωθεί πάντως πως μέχρι σήμερα οι Κινέζοι καταβάλλουν το ελάχιστο ύψος τιμήματος, ενώ από το 2017 και μετά αυτό θα αυξηθεί ανάλογα και με το ύψος των εργασιών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v