Τι ψάχνει στο «Ελ. Βενιζέλος» η Ethiopian Airlines

Η σύνδεση της Ελλάδας με την Υποσαχάρια Αφρική και το νέο δρομολόγιο της αεροπορικής που θα συνδέει την Αθήνα με τη Βαρσοβία από την 1η Ιουλίου.

Τι ψάχνει στο «Ελ. Βενιζέλος» η Ethiopian Airlines

Σε στρατηγικής σημασίας παίκτη αναδεικνύεται η Ethiopian Airlines για την Αθήνα και το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, αφού είναι η μοναδική αεροπορική εταιρεία που συνδέει την Ελλάδα με την υποσαχάρια Αφρική. Και μπορεί τα νούμερα ως προς την επιβατική κίνηση από τις χώρες της συγκεκριμένης περιοχής να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, ωστόσο, η δυναμική των συγκεκριμένων αγορών μπορεί να δώσει περαιτέρω ώθηση στα μεγέθη τόσο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», όσο του ελληνικού τουρισμού εν γένει.

«Η Ethiopian Airlines είναι ένας πολύτιμος συνεργάτης για εμάς. Μας συνδέει με την υποσαχάρια Αφρική, όχι μόνο με την Αντίς Αμπέμπα, κι αυτό για εμάς είναι πολύ σημαντικό», επισήμανε η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Marketing του ΔΑΑ, στο πλαίσιο παρουσίασης των μελλοντικών σχεδίων της εταιρείας.

«Η Ethiopian Airlines έκανε ένα γενναίο ξεκίνημα το 2019, μετά εμφανίστηκε η πανδημία του κορωνοϊού, επιβλήθηκαν ταξιδιωτικοί περιορισμοί και εν συνεχεία υπήρξαν γεωπολιτικές αναταραχές. Ωστόσο, η εταιρεία το προσπάθησε, σταμάτησε για λίγο και ξεκίνησε και πάλι. H Ethiopian συνεχίζει, δίνει αυτή την ψήφο εμπιστοσύνης στην αθηναϊκή αγορά και εξακολουθεί να το παλεύει. Η πορεία της εταιρείας από το 2019 μέχρι σήμερα είναι ανοδική», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η επιβατική κίνηση από την Αφρική κατέγραψε το 2023 αύξηση κατά 27% σε σχέση με το 2019, τάση που διατηρείται και για τους πρώτους 5 μήνες του 2024, με το αντίστοιχο ποσοστό να διαμορφώνεται στο συν 15% σε σύγκριση με το 2019. Στο πλαίσιο αυτό, το 2023 η Ethiopian Airlines, η οποία επί της ουσίας λειτουργεί ως εναέρια «γέφυρα» μεταξύ της Ελλάδας και της υποσαχάριας Αφρικής, μετέφερε πάνω από 32 χιλιάδες ταξιδιώτες από και προς την Αθήνα.

Σημειώνεται ότι ο εθνικός αερομεταφορέας της Αιθιοπίας, o οποίος έκανε το ντεμπούτο του στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το 2019, μέχρι το 2022 εκτελούσε το δρομολόγιο Αντίς Αμπέμπα - Αθήνα - Μόσχα. Σήμερα, και συγκεκριμένα από τις 6 Ιουνίου, η Ethiopian εκτελεί το δρομολόγιο Αντίς Αμπέμπα - Αθήνα - Βαρσοβία 4 φορές σε εβδομαδιαία βάση, χωρίς να έχει μέχρι στιγμής «traffic rights» από την Αθήνα. Ως εκ τούτου, η εταιρεία σήμερα δεν δύναται να επιβιβάσει ταξιδιώτες για τη Βαρσοβία ή για την Αντίς Αμπέμπα από την ελληνική πρωτεύουσα.

Πάντως, όπως τόνισε η Tigist Seyoum, Area Manager Ethiopian Airlines στην Ελλάδα, από την 1η Ιουλίου θα εκτελείται το συγκεκριμένο δρομολόγιο με δυνατότητα επιβίβασης επιβατών και από την ελληνική πρωτεύουσα, τονώνοντας περαιτέρω και τη σύνδεση Αθήνας - Βαρσοβίας.

Επί της ουσίας η αεροπορική από την 1η Ιουλίου προσθέτει το δρομολόγιο Αθήνα - Βαρσοβία στο πτητικό της έργο. Μάλιστα, στα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται η αύξηση των συχνοτήτων της σύνδεσης Αντίς Αμπέμπα - Αθήνα - Βαρσοβία αρχής γενομένης από τον χειμώνα, όταν και το δρομολόγιο θα εκτελείται βάσει πλάνου 6 φορές την εβδομάδα.

«Εκτιμάμε ότι υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη δυναμική και προοπτική ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς, αλλά και της αεροπορικής», είπε η Ιωάννα Παπαδοπούλου.

Η σημασία του δρομολογίου Αθήνα - Αντίς Αμπέμπα είναι υψηλής σημασίας, δεδομένου ότι η ελληνική πρωτεύουσα δεν συνδέεται μόνο την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας, αλλά μέσω αυτής με το Γιοχάνεσμπουργκ, το Κέιπ Τάουν, την Κινσάσα και τη Ζανζιβάρη.

Τα «αγκάθια»

Για τους παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στην προσέλκυση ταξιδιωτών από τρίτες χώρες αναφέρθηκε από την πλευρά του ο Μιχάλης Φλεριανός, General Manager Greece, Gold Star Aviation. «Η πληρότητα στα αεροσκάφη που πετούν από την Ελλάδα προς την Αιθιοπία είναι υψηλή. Συμβαίνει, όμως, το αντίθετο σε ό,τι αφορά την πληρότητα των αεροσκαφών που προσγειώνονται στην Ελλάδα», τόνισε, επισημαίνοντας πως σε γενικές γραμμές η είσοδος πολιτών τρίτων χωρών για διακοπές στην Ελλάδα δεν είναι εύκολη.

«Η ελληνική πολιτεία δεν στελεχώνει τις πρεσβείες μας στις τρίτες χώρες, απαιτούνται πολύς χρόνος και διαδικασίες για την έκδοση μιας βίζας. Οι περισσότερες άδειες εισόδου απορρίπτονται, καθώς θεωρείται πως όποιος κάτοικος τρίτης χώρας, και δη πιο φτωχής σε σχέση με την Ελλάδα, έρχεται στη χώρα μας σκοπεύει να μείνει μόνιμα και να εργαστεί και όχι να επιστρέψει πίσω», επισήμανε.

Ποιοι ταξιδεύουν

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, πάντως, το 57% των ταξιδιωτών επισκέπτεται την Αντίς Αμπέμπα και εν γένει την υποσαχάρια Αφρική για διακοπές, ένα μεγάλο ποσοστό, περί το 30%, ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους και το 14% ταξιδεύει για να επισκεφθεί φίλους και συγγενείς. Το 47% όσων ταξιδεύουν είναι ξένοι και το 44% Έλληνες.

Οι Αφρικανοί ταξιδεύουν σε ποσοστό 65% για διακοπές και σε ποσοστό 20% για επαγγελματικούς λόγους. Κάνουν κράτηση 54 ημέρες πριν από την πτήση τους και ταξιδεύουν κατά μέσο όρο 5 φορές μέσα στον χρόνο, με τη μέση διάρκεια μιας εξόρμησης να προσδιορίζεται στις 24 ημέρες. Αντίστοιχα, το 42% των Ελλήνων που ταξιδεύουν στην Αφρική επιλέγει να κάνει διακοπές και το 41% επισκέπτεται την ήπειρο για επαγγελματικούς λόγους. Η κράτηση πραγματοποιείται 37 ημέρες πριν από την πτήση, με τη μέση διάρκεια παραμονής ενός ταξιδιού να ανέρχεται στις 24 ημέρες.

Η Ethiopian Airlines «πετάει» σε 62 προορισμούς στην Αφρική και σε περισσότερους από 135 προορισμούς παγκοσμίως. Διαθέτει έναν στόλο από 147 αεροσκάφη τελευταίας τεχνολογίας με μέση ηλικία τα επτά χρόνια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v