Χαλκόρ: Αύξηση εξαγωγών, παρά τα εμπόδια

Με νέα άνοδο στον όγκο πωλήσεων ξεκίνησε το 2013 για τον όμιλο της Χαλκόρ. Ανέβασε τα μερίδια αγοράς της στην ευρωπαϊκή αγορά. Αύξηση στις πωλήσεις και για τη θυγατρική Ελληνικά Καλώδια.

Χαλκόρ: Αύξηση εξαγωγών, παρά τα εμπόδια
Μετά την περυσινή αύξηση, με νέα άνοδο όγκου πωλήσεων ξεκίνησε το 2013 για τον όμιλο Χαλκόρ, παρά τη δυσμενή συγκυρία που χαρακτηρίζει τη διεθνή αγορά και παρά τις αντιξοότητες της ελληνικής οικονομίας.

«Στο φετινό πρώτο τρίμηνο, ο όγκος των πωλήσεών μας ήταν μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο περυσινό, ωστόσο το τελικό αποτέλεσμα θα επηρεαστεί σε κάποιο βαθμό και από τη μείωση της τιμής του χαλκού» (λογιστικού τύπου ζημίες σε μικρό ποσοστό των αποθεμάτων), δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Χαλκόρ Περικλής Σαπουντζής, στο πλαίσιο της παρουσίασης της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Το 2012, σύμφωνα με τον διευθυντή επενδυτικών σχέσεων της εταιρείας Σπύρο Κοκκόλη, η Χαλκόρ είχε ανεβάσει τον όγκο των πωλήσεών της κατά 5%, παρά την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης. Το 88% των πωλήσεών της κατευθύνθηκε στο εξωτερικό, με τις εξαγωγές του ομίλου να αποτελούν περίπου το 4,4% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών χωρίς τα πετρελαιοειδή.

Ειδικότερα, η Χαλκόρ αύξησε τα μερίδια αγοράς της στην ευρωπαϊκή αγορά από το 12% στο 14% στους σωλήνες χαλκού, από το 15% στο 16% στις λάμες χαλκού, από το 13% στο 19% στα προϊόντα έλασης χαλκού και από το 6% στο 8% στα προϊόντα έλασης ψευδαργύρου.

Η ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της Χαλκόρ επιτυγχάνεται παρά τα πολλά εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις. «Βρισκόμαστε στο άκρο της Ευρώπης και έχουμε μεγαλύτερο μεταφορικό κόστος. Πληρώνουμε ακριβότερα την ενέργεια και εμείς δανειστήκαμε πέρυσι με ένα μέσο επιτόκιο 5,1%, όταν οι ανταγωνιστές μας επιβαρύνονται με 2,2%-2,3%. Η διαφορά αυτή σε ένα δάνειο 300 εκατ. ευρώ σημαίνει επιπρόσθετη ετήσια επιβάρυνση κοντά στα 9 εκατ. ευρώ και οδηγεί σε πολύ μεγάλη επιβάρυνση του κόστους μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σαπουντζής.

Για το 2013 η εταιρεία θα συνεχίσει την πολιτική ανοίγματος νέων αγορών, επιδιώκοντας σε βάθος χρόνου να μην είναι τόσο πολύ εξαρτημένη από την ευρωπαϊκή αγορά. «Καλό θα ήταν να μειώσουμε τη μεγάλη μας εξάρτηση από την Ευρώπη και το τελευταίο διάστημα ανοίξαμε γραφεία στο Χονγκ Κονγκ και στην Αμερική», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, η Χαλκόρ συνεχίζει τις κινήσεις της για περιορισμό του κόστους, για μείωση του απαιτούμενου κεφαλαίου κίνησης, για προσφορά νέων προϊόντων και γενικότερα για εστίαση του ενδιαφέροντός της σε προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας.

Σε μακροπρόθεσμη βάση, οι πωλήσεις της θα ακολουθούσαν ανοδική πορεία σε περίπτωση μεγαλύτερης υποχώρησης της τιμής του χαλκού και «σκλήρυνσης» του δολαρίου (ευκολότερη πρόσβαση στην αμερικανική αγορά).


Τα Ελληνικά Καλώδια

Η θυγατρική της Χαλκόρ, Ελληνικά Καλώδια, αύξησε πέρυσι τις πωλήσεις της σε όγκο από τους 87,5 στους 96,8 χιλιάδες τόνους, μέσα από αύξηση των εξαγωγών, καθώς η εγχώρια ζήτηση σημείωσε νέα υποχώρηση.

Κομβικό σημείο για την εισηγμένη είναι η εξαγορά της Fulgor, μέσω της οποίας το 2014 θα είναι σε θέση να κατασκευάζει υποβρύχια καλώδια υψηλής τάσης. Μόλις 4-5 εταιρίες διεθνώς είναι σε θέση να κατασκευάζουν τέτοιου είδους καλώδια, όταν τα επόμενα χρόνια προβλέπεται να βγουν πολλές τέτοιες δουλειές στο εξωτερικό, αλλά και στην Ελλάδα.

Ενδεικτική είναι η περίπτωση του διαγωνισμού για την υπόγεια σύνδεση των Κυκλάδων, ο οποίος ακυρώθηκε αρχικά και αναμένεται να ξαναβγεί μέσα στο καλοκαίρι και να αφορά ποσό γύρω στα 180 εκατ. ευρώ για τα καλώδια και τις σχετικές εγκαταστάσεις.

Το 2013 ξεκίνησε συγκρατημένα όπως και τέλειωσε και το τελευταίο τρίμηνο του 2012. Παρατηρήθηκε κλίμα συγκράτησης στην ευρωπαϊκή αγορά, με την εισηγμένη να προχωρά και σε κάποιες εξαγωγές προς τη Λιβύη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v