Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Διαγωνισμός ΔΕΗ για διασύνδεση των Κυκλάδων

Δημοσιεύτηκε ο διαγωνισμός της ΔΕΗ για τη διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα της χώρας μέσω υποβρύχιου καλωδίου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έθεσε η ΔΕΗ, οι προσφορές θα κατατεθούν έως τις 13 Οκτωβρίου.

  • του Μιχάλη Καϊταντζίδη
Διαγωνισμός ΔΕΗ για διασύνδεση των Κυκλάδων
Δημοσιεύτηκε επιτέλους ο διαγωνισμός της ΔΕΗ για τη διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα της χώρας μέσω υποβρύχιου καλωδίου.

Το έργο, προϋπολογισμού άνω των 400 εκατ. ευρώ, θα σημάνει τη διακοπή λειτουργίας των ενεργοβόρων αυτόνομων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής στα νησιά Σύρο, Μύκονο, Πάρο και Κύθνο και τη δυνατότητα ανάπτυξης μονάδων ανανεώσιμων πηγών στα νησιά.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έθεσε η ΔΕΗ, οι προσφορές θα κατατεθούν στις 13 Οκτωβρίου, ενώ το έργο θα πρέπει να παραδοθεί σε 42 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Έτσι, και με δεδομένο ότι συνήθως απαιτούνται τουλάχιστον 6 μήνες για την κατακύρωση παρόμοιων διαγωνισμών, η διασύνδεση των Κυκλάδων δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν από τις αρχές του 2016.

Ο διαγωνισμός αφήνει περιθώρια για την υλοποίηση του έργου με δύο εναλλακτικές λύσεις, για την κάθε μία από τις οποίες εφαρμόζεται διαφορετική τεχνολογία, δηλαδή χρήση υποβρύχιων καλωδίων είτε συνεχούς είτε εναλλασσόμενου ρεύματος.

Αναφορικά με την τεχνική λύση για καλώδιο εναλλασσόμενου ρεύματος, στη διασύνδεση θα ενταχθεί και το νησί της Κύθνου, γεγονός που δεν ισχύει στη λύση για το καλώδιο συνεχούς ρεύματος.

Η πόντιση του καλωδίου θα ξεκινήσει από το Λαύριο, όπου βρίσκεται ο σταθμός ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ, ενώ οι διασυνδέσεις θα κλείσουν με βρόχο, ώστε να περιλάβουν την Τήνο και την Άνδρο, που είναι ήδη συνδεδεμένες μέσω της Καρύστου.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η διασύνδεση των Κυκλάδων είναι έργο το οποίο ξεκίνησε πριν από τουλάχιστον 20 χρόνια. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε σύνδεση μέσω της Καρύστου. Η υλοποίησή του άρχισε στο τέλος της δεκαετίας του '90. Ωστόσο, διακόπηκε η υλοποίηση του έργου στην Τήνο έπειτα από απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ, στο οποίο προσέφυγαν οι κάτοικοι διαμαρτυρόμενοι για τη διέλευση πυλώνων υψηλής τάσης από το έδαφος του νησιού.

Ύστερα από ανασχεδιασμό του έργου, η διασύνδεση των νησιών μεταξύ τους θα γίνεται αποκλειστικά με υποβρύχια καλώδια, ενώ σε αυτά θα διατηρούνται τα υφιστάμενα δίκτυα μέσης και χαμηλής τάσης. Επίσης, σε κάθε νησί θα υπάρχει υποσταθμός μετατροπής.

Ωστόσο, παρά τον νέο σχεδιασμό, χρειάστηκε πάνω από 1,5 χρόνος επί υπουργίας Σουφλιά για να εγκριθεί η περιβαλλοντική μελέτη του έργου.

Όταν μάλιστα ελήφθη η άδεια επί υπουργίας Χατζηδάκη στο ΥΠΑΝ ξεκίνησε η συνηθισμένη γραφειοκρατική κωλυσιεργία των δημόσιων υπηρεσιών (ΚΕΔ, Δασική κ.ά.) για την έγκριση χωροθέτησης των υποσταθμών που θα κατασκευαστούν σε κάθε νησί, για την έγκριση του σημείου πόντισης των καλωδίων κ.λπ.

Το έργο της διασύνδεσης θα καλύψει συνολικά τα νησιά Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, Σύρο, Πάρο, Αντίπαρο, Νάξο αλλά και μικρότερα που είναι συνδεδεμένα με τη Νάξο. Το έργο έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v