ΟΛΠ: Στόχος η μετατροπή σε κύρια Τουριστική Πύλη

"Ο μετασχηματισμός του Πειραιά σε κύρια Πολιτιστική και Τουριστική Πύλη της χώρας και βασικό λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου" αποτελεί το μεγάλο στοίχημα ανάπτυξης του ΟΛΠ, δήλωσε σήμερα ο Γ. Ανωμερίτης.

ΟΛΠ: Στόχος η μετατροπή σε κύρια Τουριστική Πύλη
«Ο μετασχηματισμός του Πειραιά σε κύρια Πολιτιστική και Τουριστική Πύλη της χώρας και βασικό λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου στην τρέχουσα δεκαετία» αποτελεί το μεγάλο στοίχημα ανάπτυξης του ΟΛΠ, τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, κ. Γιώργος Ανωμερίτης, στην εκδήλωση που οργάνωσε προς τιμήν του το International Propeller Club στον Πειραιά, με θέμα: «Το Λιμάνι του Πειραιά στο περιβάλλον της επόμενης δεκαετίας».

Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης, από τα συνολικά έργα του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ  επέλεξε να παρουσιάσει αναλυτικά εκείνα, τα οποία ανατρέπουν τη συνήθη μέχρι σήμερα λειτουργική εικόνα του Οργανισμού.

Στον Τομέα του Τουρισμού

• Επέκταση του νοτίου λιμένα, για τη δημιουργία 6 (έξι) νέων θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων μεγέθους μέχρι 400μ.

• Επέκταση του βορείου λιμένα, για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων για την επιβατηγό ναυτιλία, μαρινών και θέσεων πρόσδεσης mega-yachts, σε συνδυασμό με την ανάπλαση της λιμενοβιομηχανικής περιοχής Δραπετσώνας Κερατσινίου, η οποία από πλευράς ιδιοκτητών τίθεται σε πρώτη προτεραιότητα.

• Εγκατάσταση και λειτουργία monorail περιμετρικά του λιμανιού.

• Λειτουργία Συνεδριακού και Εκθεσιακού Κέντρου.

• Λειτουργία Θεματικού Πάρκου για τη ναυτιλία και την ιστορία του Πειραιά.
• Δημιουργία νέων Σταθμών (Terminals) Υποδοχής Επιβατών Κρουαζιέρας.

• Μετατροπή του παλιού Εκθεσιακού Κέντρου και παλιού Τελωνείου σε Ξενοδοχείο 5*.

• Υποδομή εξυπηρέτησης επιβατών και αυτοκινήτων σε διαφορετικά επίπεδα.

Στον Τομέα του Πολιτισμού

• Παραχώρηση νέων χώρων για την ανάδειξη του Αρχαιολογικού Χώρου των Ηετωνίων Πυλών (φωτισμός, φυτά, χώροι επίσκεψης).

• Πρόταση στο ΥΠ.ΠΟ. για τη δημιουργία Πολιτιστικής Ακτής από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι την Πέτρινη Αποθήκη.

• Πρόταση μεταφοράς του Αρχαιολογικού Μουσείου στο Κτίριο ΟΛΠ στο Καστράκι, το οποίο διαθέτει 4πλάσιους χώρους από το σημερινό Μουσείο, με κήπους και χώρους στάθμευσης.

• Μετατροπή του κτιρίου SILO/ Ρολόι σε Εθνικό Ναυτικό Μουσείο.

• Μετατροπή των δύο Αποθηκών σε χώρους Μουσείων, Πολλαπλών Χρήσεων, Καινοτομίας, Επιστημών και Ναυτιλίας.

• Μετατροπή της Πέτρινης Αποθήκης σε Πολυχώρο Τέχνης.

• Αξιοποίηση των δύο παλαιών δεξαμενών μετά την εγκατάλειψή τους για περιβαλλοντικούς λόγους.

Με δεδομένους τους πιο πάνω στόχους το Λιμάνι του Πειραιά θα καταστεί διαχρονικά το σημαντικότερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου (hub), στηρίζοντας μέσα από τις υποδομές του όλους τους τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Το περιληπτικό κείμενο της Ομιλίας του κ. Γιώργου Ανωμερίτη στο Propeller Club είναι το ακόλουθο:

«Ο ΟΛΠ είναι, για τον Πειραιά και την ευρύτερη περιοχή, ο σημαντικότερος δημοσίου συμφέροντος αναπτυξιακός οργανισμός. Οι αποφάσεις, του οποίου επηρεάζουν επιχειρηματικά και κοινωνικά χιλιάδες πολίτες, καθώς και την ανάπτυξη της χώρας, ιδιαίτερα στους τομείς της ναυτιλίας, της νησιωτικότητας και των θαλασσίων μεταφορών. Ο Πειραιάς, με αφορμή τους ολυμπιακούς αγώνες, είδε το λιμάνι του, να μετεξελίσσεται σε ένα σύγχρονο λιμάνι εξυπηρέτησης και φιλοξενίας.

Το λιμάνι του Πειραιά οφείλει να είναι σύγχρονο και ανταγωνιστικό. Οι λιμενικές πολιτικές στον χώρο των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών και του τουρισμού μέσα στα νέα διεθνή και περιφερειακά πλαίσια οφείλουν μαζί με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, να συμβάλουν στην κοινωνική συνοχή και τη βιώσιμη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη του Πειραιά και της χώρας.

Στον χώρο της κρουαζιέρας ο ΟΛΠ οφείλει να γίνει το σημαντικότερο λιμάνι εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων της Ανατολικής Μεσογείου. Στον χώρο της ακτοπλοΐας, οφείλει να γίνει ένα λιμάνι σύγχρονης εξυπηρέτησης για τους επιβάτες, τους τουρίστες και τις ακτοπλοϊκές εταιρίες. Στον χώρο των εμπορευματοκιβωτίων οφείλει να ξαναλειτουργήσει στο νέο Προβλήτα του ανταγωνιστικά και να συνδεθεί με τα δίκτυα μεταφορών της χώρας.

Όλοι οι τομείς δραστηριότητάς του, οφείλουν να γίνουν κερδοφόροι και να παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Στο λιμάνι πρέπει να ακουμπήσουν, ο ναυτιλιακός και εμπορικός κόσμος των επιχειρήσεων, οι πολίτες, οι χρήστες, οι κάτοικοι της πόλης και των νησιών.
Το Λιμάνι του Πειραιά είναι ένα λιμάνι μεγάλων μεγεθών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία διακίνησης του 2009, στην ακτοπλοΐα διακινήθηκαν 21.446.943 επιβάτες, εκ των οποίων 2.028.006 επιβάτες κρουαζιέρας, 3.215.259 τροχοφόρα, 660.837 εμπορευματοκιβώτια και 276.430 αυτοκίνητα – εμπορεύματα. Τα μεγέθη αυτά καθιστούν τον Πειραιά ένα από τα πιο σημαντικά λιμάνια της Ενωμένης Ευρώπης και απαιτούν για τη διατήρηση της κυρίαρχης θέσης του συνεχείς επεκτάσεις, νέες υποδομές και συστήματα εξυπηρέτησης.

Μέσα σε μια γενικότερη οικονομική κρίση, η οποία έχει επηρεάσει και τον τομέα των θαλασσίων μεταφορών, ο Πειραιάς χρειάζεται ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο για τις απαιτήσεις της νέας δεκαετίας. Η μεγάλη έκταση του επηρεάζει πέρα από τους διακινούμενους με πλοία πολίτες και τη ζωή 5 παραλιμένιων Δήμων (Πειραιάς, Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Πέραμα, Αμπελάκια Σαλαμίνας), οι οποίοι ανήκουν στη Νομαρχία Πειραιώς της Περιφέρειας Αττικής. Επηρεάζει όμως και τη ζωή όλων των νησιωτών, οι κάτοικοι των οποίων διακινούνται, καθώς και τα εμπορεύματά τους, μέσω του Πειραιά. Λιμάνι και Πόλη πρέπει να συλλειτουργούν.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο στο αναπτυξιακό μας πρότυπο, ο Πολιτισμός και οι Αστικές Αναπλάσεις κατέχουν κυρίαρχη θέση, ιδιαίτερα με τη δημιουργία μιας «Πολιτιστικής Ακτής».

Κύριοι στόχοι του προγράμματος μας είναι:

Α. Ανάπτυξη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτας Ι) και διασύνδεσή του σιδηροδρομικά με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο του ΟΣΕ εντός του 2011.

Β. Ανάπτυξη και επέκταση εργασιών σε νέους τομείς δραστηριοτήτων του Car Terminal.

Γ. Ίδρυση θυγατρικής εταιρείας Logistics ΟΛΠ ΑΕ.

Δ. Επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας με νέα κρηπιδώματα και σταθμούς υποδοχής.

Ε. Ανασύνταξη του λιμενικού μετώπου εξυπηρέτησης επιβατών και πλοίων της ακτοπλοΐας με νέους ασφαλείς τρόπους επιβίβασης.

ΣΤ. Δημιουργία παρεμβάσεων για τη βελτίωση του περιβάλλοντος, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι επιβαρύνσεις στην πόλη και το λιμάνι.

Ζ. Συμμετοχή στη δημιουργία συνδυασμένων μεταφορών (α) με τη κατασκευή monorail περιμετρικά του λιμανιού (β) την κατασκευή του νέου υπόγειου σταθμού «Πειραιάς», στον οποίο θα συλλειτουργούν ο Ηλεκτρικός (ΗΣΑΠ), το Μετρό, ο Προαστιακός και το Τραμ και (γ) στο εμπορευματικό κέντρο με τη σιδηροδρομική διασύνδεση του παραλιμένιου σταθμού Ν. Ικονίου με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο Αττικής.

Η. Ενίσχυση των επιχειρηματικών υποδομών της Πόλης και του Λιμανιού με τη δημιουργία Συνεδριακού και Εκθεσιακού Κέντρου, Θεματικού Πάρκου, Ξενοδοχείου 5*, Κέντρου Καινοτομίας και Επιστημών, Σταθμού Εξυπηρέτησης Επιβατών, Ελικοδρόμιο, Silo δημητριακών.

Θ. Aνάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης με τη δημιουργία θυγατρικής Εταιρείας παροχής υπηρεσιών και εκμετάλλευσης χώρων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Πειραιά.
 
Ι. Δημιουργία «Πολιτιστικής Ακτής» από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι την Ακτή Βασιλειάδη. Στην περιοχή θα εγκατασταθούν μουσεία και χώροι πολλαπλών δραστηριοτήτων, με σημαντικότερο τη μετατροπή του παλαιού SILO σε Ναυτικό Μουσείο.

Όλα τα πιο πάνω έργα, τα οποία εντάσσονται στα θέματα του νέου αναπτυξιακού προτύπου του ΟΛΠ, συζητήθηκαν με όλους τους φορείς της πόλης και τους δημόσιους οργανισμούς. Μετά τη διαμόρφωση των προτάσεων για το Ειδικό Αναπτυξιακό Σχέδιο Πειραιά εγκρίθηκαν από Διυπουργική Επιτροπή, η οποία συνήλθε στις 4 Μαρτίου 2010 στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ. Η ολοκλήρωση των έργων αυτών θα δημιουργήσει ένα λιμάνι ισχυρών προοπτικών σε μια ιστορική αλλά και σύγχρονη πόλη, προς όφελος των κατοίκων της, των διακινούμενων, του τουρισμού, της ναυτιλίας και των επιχειρήσεων της περιοχής.

Ήδη για τα περισσότερα έχουν ξεκινήσει διαδικασίες προκήρυξης κατασκευών, αδειοδοτήσεων και έχει χρονοπρογραμματισθεί η ολοκλήρωση τους σε ορίζοντα πενταετίας».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v