Συνάντηση ΠΝΟ - Ανωμερίτη για το Cabotage

Με το Γενικό Γραμματέα της Π.Ν.Ο. καπτ. Γιάννη Χαλά και Προέδρους των Σωματείων της δύναμης της Ομοσπονδίας, συναντήθηκε σήμερα η Ειδική Επιτροπή Επίλυσης Ζητημάτων για το Cabotage.

Συνάντηση ΠΝΟ - Ανωμερίτη για το Cabotage
Με το Γενικό Γραμματέα της Π.Ν.Ο. καπτ. Γιάννη Χαλά και Προέδρους των Σωματείων της δύναμης της Ομοσπονδίας, συναντήθηκε σήμερα η Ειδική Επιτροπή Επίλυσης Ζητημάτων για το Cabotage.

Στην πολύωρη συνάντηση η Π.Ν.Ο. σχολίασε και αντέκρουσε τις κατατεθείσες θέσεις των φορέων του τουρισμού και της ναυτιλίας.
 
Στα θέματα και ερωτήματα, τα οποία τέθηκαν εκ μέρους τη Επιτροπής, από τον Πρόεδρο της κ. Γιώργο Ανωμερίτη, σχετικά με τους όρους τους οποίους θέτει η ναυτεργασία για την άρση του καμποτάζ και σε πλοία τα οποία φέρουν σημαία μη κοινοτική, η Π.Ν.Ο. κατέθεσε απόψεις τις οποίες τα σωματεία της θα αποστείλουν και γραπτά μέχρι τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2010.

Οι άξονες των κυριότερων θεμάτων για τα οποία ζητήθηκε η συμπερίληψή τους στο πόρισμα της επιτροπής ήταν:

α. Η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών πληρωμάτων στις θέσεις εργασίας των σύγχρονων και μεγάλων σημερινών κρουαζιεροπλοίων.

β. Η αυτονόητη άρση του καμποτάζ για όλα τα κρουαζιερόπλοια, τα οποία φέρουν κοινοτική σημαία, με επιφυλάξεις για ιδιότυπο καθεστώς σημαιών ευκαιρίας (Μάλτα, Κύπρος), το οποίο έφεραν μέχρι την ένταξή τους στην Ε.Ε. οι χώρες αυτές.

γ. Η κοινή διαπίστωση εκσυγχρονισμού του Π.Δ. 177/1974 για τις πάγιες συνθέσεις των πλοίων.

δ. Η εκπαίδευση του ξενοδοχειακού προσωπικού των κρουαζιεροπλοίων (ναυτικοί γενικών καθηκόντων).

ε. Η διατύπωση νέων διατάξεων για την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών.

στ. Η θεσμοθέτηση ισχυρού μηχανισμού προώθησης στην παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας ελλήνων ναυτικών και

ζ. Η κάλυψη τυχόν ανέργων ναυτικών θέμα για το οποίο ξανάνοιξε η συζήτηση για τον Οργανισμό Απασχόλησης Εμπορικού Ναυτικού (Ο.Α.Ε.Ν.), το σχέδιο νόμου του οποίου από το 2003 ουδέποτε προωθήθηκε στη Βουλή. (Το σχέδιο νόμου αυτό κάλυπτε και τα θέματα κατάρτισης, επιμόρφωσης, απασχόλησης, κοινωνικής συνοχής κ.α. με κοινοτικές επιδοτήσεις.)

Όπως τόνισε κλείνοντας και ο Πρόεδρος της Ειδικής Επιτροπής για το καμποτάζ κ. Γιώργος Ανωμερίτης «Οφείλουμε να συνθέσουμε τα συμφέροντα της τουριστικής βιομηχανίας, της ναυτιλίας και της ναυτεργασίας, γιατί όπως είπε και ο Πρωθυπουργός «δεν σκοπεύουμε να φέρουμε πλούτο στη χώρα, χωρίς να αποδεικνύουμε παράλληλα την κοινωνική μας ευαισθησία».

Γνωρίζουμε όμως ότι τα πάντα έχουν αλλάξει στη βιομηχανία της κρουαζιέρας:

• Παρά το συνεχή προστατευτισμό των τελευταίων σαράντα χρόνων για τα υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια, εταιρείες ελληνικές δεν υπάρχουν πια στην ουσία.

• Καμποτάζ εφαρμόζουν μόνο δύο χώρες στον κόσμο: οι Η.Π.Α. και η Ελλάδα.

• Το 83% της παγκόσμιας κρουαζιέρας διακινείται από 5 μεγάλες εταιρείες, τα πλοία των οποίων φέρουν και σημαίες τρίτων χωρών.

• Το 2012 αναμένεται η κρουαζιέρα στη Μεσόγειο να ξεπεράσει σε αριθμό τουριστών για πρώτη φορά την Καραϊβική.

• Σήμερα χτίζονται 23 νέα κρουαζιερόπλοια μεγάλων μεγεθών, τα οποία θα κινηθούν κυρίως στη Μεσόγειο.

• Ο Πειραιάς και τα ελληνικά νησιά αποτελούν κύριους προορισμούς στη Μεσόγειο, εξού και η ανάγκη νέων υποδομών.

Υπό αυτές τις προϋποθέσεις στόχος μας πρέπει να είναι η συμμετοχή μας στις χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας που δημιουργούνται. Οφείλουμε να είμαστε μια επιθετική δύναμη για το μέλλον και όχι αμυντικοί στις σημερινές απλά θέσεις εργασίας. Η Ειδική Επιτροπή έχει βαθιά συναίσθηση για την ταυτοποίηση Ελλήνων ναυτικών και ναυτιλίας, αλλά και σύζευξής της με τους κυρίαρχους τομείς της ελληνικής οικονομίας. Με διάλογο, διασφαλίσεις και χωρίς ακραίες ενέργειες θα βρούμε λύσεις προώθησης και των συμφερόντων της ναυτεργασίας».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v