Τ. Ολυμπιακή: Τι εξυπηρετεί η τροπολογία

Εκτεταμένη ανακοίνωση στην οποία αναπτύσσει τα δικά της επιχειρήματα στις ιστορικές και νομικές πτυχές της υπόθεσης του Πόρτο Καρράς εξέδωσε ο όμιλος της Τεχνικής Ολυμπιακής, κάνοντας παράλληλα λόγο για ”ψεύδη και συκοφαντίες”.

Τ. Ολυμπιακή: Τι εξυπηρετεί η τροπολογία
Εκτεταμένη ανακοίνωση στην οποία αναπτύσσει τα δικά της επιχειρήματα στις ιστορικές και νομικές πτυχές της υπόθεσης του Πόρτο Καρράς εξέδωσε ο όμιλος της Τεχνικής Ολυμπιακής, κάνοντας παράλληλα λόγο για ”ψεύδη και συκοφαντίες”.

Αναφέρεται χαρακτηριστικά πως τόσο η Τεχνική Ολυμπιακή όσο και ο ιδρυτής και πρόεδρός της (Κ. Στέγγος) προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη για την τιμωρία των ενόχων και την αποκατάσταση της περιουσιακής ζημίας και της ηθικής βλάβης των προσώπων που θίγονται από τις ενέργειες αυτές.

Σημαντικό μέρος της ανακοίνωσης καταλαμβάνουν οι επεξηγήσεις για το ”τι εξυπηρετεί η τροπολογία”, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως ο Όμιλος ζήτησε την έκδοση οικοδομικών αδειών για 469 τουριστικές κατοικίες, με κάλυψη ανάλογου μέρους των 110 στρεμμάτων, σύμφωνα με το π.δ. της 30-9-1976.

Αντιμετώπισε όμως, όπως αναφέρεται, ορισμένες αδικαιολόγητες αμφισβητήσεις, αν οι νόμοι αυτοί και γενικώς τα κίνητρα στα οποία στηρίχθηκε για να μετάσχει στο διαγωνισμό και να προσφέρει τα 33 δισεκατομμύρια δρχ. ισχύουν ή καταργήθηκαν, όταν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης εκπλήρωσε τις δικές του υποχρεώσεις από τις συμβάσεις επενδύσεων.

Ύστερα από πολύμηνες άκαρπες προσπάθειες και αφού μάταια περίμενε επί 2 χρόνια να εκδοθεί οικοδομική άδεια, χωρίς να λαμβάνει καμία απάντηση, ο Όμιλος ενημέρωσε για το πρόβλημα όλους τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων, τους αρμόδιους Υπουργούς και βουλευτές όλων των παρατάξεων και για την ανάγκη σωστής ερμηνείας και εφαρμογής των διατάξεων που αμφισβητήθηκαν, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Ζήτησε επίσης, όπως προστίθεται, να ισχύσουν στο Πόρτο Καρράς οι νόμοι 2830/2000 και 3105/2003 που ισχύουν για όλη τη χώρα και άδικα αμφισβητείται η εφαρμογή τους στο Πόρτο Καρράς.

Στην ανακοίνωση γίνεται εκτενής αναφορά στο προφίλ του ομίλου και στα σχέδια για το Πόρτο Καρράς για το οποίο αναφέρει ότι έχει εκπονήσει και υλοποιεί μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα στο Πόρτο Καρράς τάξεως 450 εκατομμυρίων ευρώ, μέρος των οποίων προέρχεται από εισαγόμενο συνάλλαγμα.

Η επένδυση, όπως αναφέρεται, έχει ήδη απορροφήσει 250 εκατομμύρια ευρώ από ίδια κεφάλαια του Ομίλου για την αγορά του συγκροτήματος, για ανακαίνιση των ξενοδοχείων, έργα και μελέτες επέκτασης των τουριστικών δραστηριοτήτων, ανανέωση του οινοπαραγωγικού κλάδου κλπ. Στόχος είναι η αύξηση της τουριστικής δραστηριότητας, τόσο αριθμητικά όσο και χρονικά.

Το ακίνητο του Πόρτο Καρράς, όπως αναφέρεται σχετικά, δεν είναι δασικό βάσει νόμων (των ετών 1968, 1977, 1987, 1996). Είναι οικοδομήσιμο βάσει διατάγματος (έτους 1976).

Αναφέρεται, χαρακτηριστικά:

1. Το συγκρότημα, που έχει έκταση 17.630 στρέμματα, αγοράσθηκε τον Ιανουάριο 1999 από την εταιρεία ΠΟΤΙΔΑΙΑ, θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας, αντί έντεκα δισεκατομμυρίων δραχμών. Στο σχετικό συμβόλαιο συμμετέχει (δια του τότε Υπουργού Μακεδονίας Θράκης Ι. Μαγκριώτη) και το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο συμφωνεί και αποδέχεται τη διενέργεια επενδυτικού προγράμματος σχετικά με τα μεταβιβαζόμενα στοιχεία.

2. Το Δεκέμβριο του ίδιου έτους (1999) η Εθνική Τράπεζα, η ΕΤΒΑ και η ΕΤΕΒΑ μεταβίβασαν με διεθνή διαγωνισμό την εταιρεία ΠΟΤΙΔΑΙΑ στον Όμιλο της Τεχνικής Ολυμπιακής, που ήταν πλειοδότης, αντί τριάντα τριών δισεκατομμυρίων δραχμών. Ο Όμιλος έδωσε προσφορά μεγαλύτερη από τον Όμιλο άλλων δέκα επιχειρήσεων (Τράπεζα Πειραιώς, Hyatt, Grecotel κλπ.) που συμμετείχαν στο διαγωνισμό.

Με τη σχετική Διακήρυξη του διαγωνισμού (”Ενημερωτικό Δελτίο Πώλησης” του Νοεμβρίου 1999 της πωλήτριας Κρατικής Τράπεζας), οι ενδιαφερόμενοι πληροφορούνται τα εξής:

• Ότι από τα 17.630 στρέμματα, τα 4.360 στρέμματα έχουν δασική βλάστηση, ενώ τα υπόλοιπα καλύπτονται από τουριστικές εγκαταστάσεις, αγροτικές καλλιέργειες (αμπελώνες κλπ.), ή είναι χέρσα.

• Ότι ολόκληρη η έκταση των 17.630 στρεμμάτων έχει χαρακτηριστεί με νόμο μη δασική και δεν έχουν σε αυτή ισχύ οι διατάξεις του δασικού κώδικα ούτε άλλη διάταξη που έχει σχέση με δάση, χορτολιβαδικές, μερικώς δασοσκεπείς ή λιβαδικές εκτάσεις.

• Ότι η ιδιοκτησία έχει ήδη ενεργοποιηθεί πολεοδομικά με π.δ. της 30-9-1976, με βάση το Ν.Δ. 8 ”Περί Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού” (ΦΕΚ 124 Α΄/9-6-1973).

• Ότι η περαιτέρω ανάπτυξη της ιδιοκτησίας είναι δυνατή σύμφωνα με το σύστημα της ελεύθερης δόμησης, στο οποίο έχει υπαχθεί με το ανωτέρω Π.Δ. της 30-9-1976. Ο επιτρεπόμενος συντελεστής δόμησης για ολόκληρη την έκταση είναι 2% και το ποσοστό κάλυψης είναι 1%. Ο αγοραστής – επενδυτής μπορεί να αξιοποιήσει τον μη εξαντλημένο συντελεστή δόμησης και την αντίστοιχη εναπομένουσα κάλυψη. Λαμβάνοντας υπόψη τα υφιστάμενα κτίσματα, απομένουν προς αξιοποίηση συντελεστής δόμησης 1,3% και κάλυψη 0,75%, δηλαδή κτίσματα συνολικής επιφάνειας ορόφων 221.191 τ.μ., με αντίστοιχη κάλυψη 132.870 τ.μ.

• Ότι τα σχέδια του πρώην ιδιοκτήτη του Πόρτο Καρράς αφορούσαν στην κατασκευή και πώληση κατοικιών με την ονομασία ”Άνω Χωριό”, στην περιοχή γύρω από τη μαρίνα και ήδη είχε αρχίσει η κατασκευή πολλών κατοικιών (που παρέμειναν ημιτελείς) χωρίς να υπάρξει απαγόρευση ή αμφισβήτηση η δε πραγματοποίηση ενός αναλόγου έργου με βάση τα σύγχρονα αρχιτεκτονικά και κατασκευαστικά δεδομένα θα μετέβαλε την εικόνα του συγκροτήματος, αφού το συνεχώς διευρυνόμενο διεθνές ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές τουρισμού παρέχει επιπλέον ευκαιρίες αξιοποίησης ευρύτερων τμημάτων της ιδιοκτησίας.

Ο Όμιλος, αναφέρεται στην ανακοίνωση, είχε υπόψη του ότι τα κίνητρα της επενδύσεως κατοχυρώνονται αφενός μεν με το ανωτέρω π.δ. της 30-9-1976, που εκδόθηκε αφού γνωμοδότησε υπέρ της νομιμότητάς του το Συμβούλιο της Επικρατείας, αφετέρου δε με σειρά διαταγμάτων που έχουν αυξημένη τυπική ισχύ σύμφωνα με το Σύνταγμα και το ν.2687/1953, που αφορά την εισαγωγή κεφαλαίων εξωτερικού και με συμβάσεις επενδύσεων μεταξύ του προηγούμενου ιδιοκτήτη του συγκροτήματος και του Ελληνικού Δημοσίου, που έχουν κυρωθεί με νόμους της Ελληνικής Βουλής.

Οι νόμοι αυτοί διατηρούν σε ισχύ το χαρακτηρισμό της όλης έκτασης έως μη δασικής, αναφέρεται, ενώ προστίθεται πως όλες οι παραπάνω διατάξεις ισχύουν μέχρι σήμερα. Η Σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του αρχικού επενδυτή όπως και οι τροποποιήσεις, που όλες κυρώθηκαν με τους προαναφερόμενους Νόμους, ρητά προβλέπουν ότι η τροποποίηση ή κατάργηση διατάξεων της συμβάσεως είναι δυνατή μόνο με συμφωνία μεταξύ των συμβαλλομένων. Συνεπώς, εάν το κράτος επιθυμούσε, αναφέρει η Τεχνική Ολυμπιακή, την τροποποίηση ή κατάργηση κάποιων διατάξεων της συμβάσεως (όπως τον ισχύοντα χαρακτηρισμό της όλης έκτασης ως μη δασικής), είχε κάθε δυνατότητα, όταν το συγκρότημα ανήκε (από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο 1999) στον όμιλο της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος, ελεγχόμενης από το κράτος, να τροποποιήσει τη σύμβαση και εν συνεχεία να διεξαχθεί ο Διεθνής Πλειοδοτικός Διαγωνισμός, ώστε κάθε ενδιαφερόμενος να αποφασίζει γνωρίζοντας την κατάργηση αυτή, αν θα συμμετέχει στο διαγωνισμό και ποιό τίμημα θα προσφέρει. Στην περίπτωση αυτή βέβαια, αν ο Όμιλος απεφάσιζε την συμμετοχή του, δεν θα έδιδε αυτή την προσφορά, με την οποία η Εθνική Τράπεζα Ελλάδος, μέτοχος της οποίας είναι το Κράτος, εντός έντεκα μηνών, αποκόμισε καθαρά κέρδη 22 σχεδόν δισεκατομμυρίων δραχμών σε μετρητά.

* Η πλήρης ανακοίνωση της Τεχνικής Ολυμπιακής δημοσιεύεται στη Δεξιά Στήλη ”Συνοδευτικό Υλικό”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v