Προηγείται σημαντικά η οικονομική προσφορά της Cosco Pacific έναντι της κοινοπραξίας της οποίας ηγείται η Hutchison για τη διεκδίκηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ.
Η Cosco Pacific προσφέρει συνολικά για τα 35 έτη εκμετάλλευσης ποσό 4,9 δισ. ευρώ, ενώ η κοινοπραξία της Hutchison 4,4 δισ. ευρώ.
Με βάση τις παρούσες αξίες η Cosco Pacific προσφέρει τίμημα 490 εκατ. ευρώ, ενώ η Hutchison ποσό 410 εκατ. ευρώ.
Σε δηλώσεις του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, κ. Ν. Αναστασόπουλος, τόνισε: «Μπήκαν τα θεμέλια για την μετατροπή του Πειραιά σε κυρίαρχο διαμετακομιστικό κέντρο και εξασφαλίζεται μακροχρόνια η κερδοφορία και η ανάπτυξή του.
Το ύψος του ανταλλάγματος που επιτεύχθηκε συνολικά και το οποίο αγγίζει τα 4,3 δισ. ευρώ, υπερβαίνει ακόμη και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις και κυρίως, τις εκτιμήσεις της αγοράς.
Το συνολικό τίμημα της 35ετίας είναι επταπλάσιο της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης του οργανισμού, πενταπλάσιο των συνολικών κερδών του και τουλάχιστον 15πλάσιο των ετήσιων κερδών του ΣΕΜΠΟ. Ταυτόχρονα, το συνολικό τίμημα ξεπέρασε κατά 100% το αναμενόμενο από τη συντηρητική μελέτη εκτίμησης που ο οργανισμός είχε στη διάθεσή του, ενώ υπερβαίνει κατά 3 δισ. ευρώ το τίμημα παραχώρησης του λιμανιού της Σμύρνης, που ήταν το μεγαλύτερο που είχε επιτευχθεί μέχρι σήμερα στην περιοχή. Παράλληλα, προβλέπονται επενδύσεις ύψους άνω των 600 εκατ. ευρώ.
Η πορεία των τελευταίων μηνών ήταν δυσχερής για όλους τους εμπλεκόμενους. Σήμερα όμως, μετά τους απόλυτα πετυχημένους χειρισμούς της διοίκησης στο πλαίσιο των σταθερών επιλογών των κυβερνητικών μεταρρυθμίσεων, ξεκινάει η νέα πορεία του ΟΛΠ προς τον 21ο αιώνα και θα είναι πορεία ανάπτυξης, εργασιακής ειρήνης και ποιοτικής αναβάθμισης των υπηρεσιών, με ανυπολόγιστα οφέλη για τον Οργανισμό, τους εργαζόμενους και τους λιμενικούς χρήστες».
Πάντως, ο Ιούνιος θα αποδειχθεί κρίσιμος μήνας για την απρόσκοπτη συνέχιση του διαγωνισμού του ΟΛΠ.
Μέχρι τέλη του μηνός η μεν διοίκηση του Οργανισμού προτίθεται να ανακηρύξει τον προσωρινό παραχωρησιούχο, η δε ΟΜΥΛΕ αναμένει την απόφαση του ΣτΕ για την αίτηση των προσωρινών μέτρων που κατέθεσε, με την οποία ζητά να σταματήσει κάθε διαδικασία του διαγωνισμού μέχρι την οριστική εκδίκαση της κύριας αγωγής της, στις 7 Νοεμβρίου ενώπιον της Ολομέλειας του ΣτΕ.
Συγκεκριμένα, η ΟΜΥΛΕ με την προσφυγή της στο ΣτΕ θέτει θέμα εξουσιοδότησης νόμου αλλά και αντισυνταγματικότητας, βασιζόμενη σε κείμενο επεξεργασίας του ΣτΕ κατά την περίοδο του 1998, οπότε είχε αλλάξει το νομικό πλαίσιο που διέπει τα λιμάνια.
Επιπλέον αμφισβητείται αν επιτρέπεται παραχώρηση στην παραχώρηση, με το σκεπτικό ότι πρόκειται για περιουσία του δημοσίου που έχει παραχωρηθεί για λιμενικές λειτουργίες.
Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλος που μίλησε στο euro2day, εξέφρασε την άποψη ότι η αγωγή της Ομοσπονδίας είναι «νομικά δεμένη» και η επιλογή του ΣτΕ έγινε γιατί αφορά σε διοικητική πράξη που έχει να κάνει με αποφάσεις της κυβέρνησης.
Ο ίδιος σχολιάζοντας το σημερινό άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και το προβάδισμα της Cosco Pasific δήλωσε: «Τελικά επαληθευθήκαμε. Cosco λέγαμε και Cosco βγήκε».
---Η ανακοίνωση του ΟΛΠ
Σήμερα, Τρίτη 3 Ιουνίου, παρουσία εκπροσώπων των υποψηφίων εταιριών, πραγματοποιήθηκε από την Επιτροπή Διαγωνισμού η αποσφράγιση των φακέλων τεχνικής και οικονομικής προσφοράς κατά σειρά πρωτοκόλλου κατάθεσης, για το διαγωνισμό παραχώρησης των Προβλητών ΙΙ & ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.
To συνολικό αντάλλαγμα, περιλαμβανομένων προκαταβολής και ενοικίων, το οποίο προσέφεραν οι δύο υποψήφιοι για 35 έτη ανέρχεται σε:
* 4.305 εκατ. ευρώ για την Cosco Pacific ltd, εκ του οποίου ποσοστό 79% εγγυημένο, πλέον επενδύσεων ύψους 620 εκ. ευρώ και 4.063 εκατ. ευρώγια την ένωση των εταιρειών HPH ltd, HPI sarl, Alapis AEBE & ΛΥΔ ΑΕ, εκ του οποίου ποσοστό 75% εγγυημένο, πλέον επενδύσεων ύψους 354 εκ. ευρώ.
Η Επιτροπή Διαγωνισμού σε επόμενες συνεδριάσεις θα εξετάσει περαιτέρω τις προσφορές και θα συντάξει πρακτικό το οποίο θα υποβληθεί στο ΔΣ της ΟΛΠ προκειμένου να ληφθεί απόφαση για την ανακήρυξη του προσωρινού αναδόχου. Οι ανωτέρω διαδικασίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν σε απόλυτη συμφωνία τόσο με το αρχικό χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού, όσο και με τις δεσμεύσεις του κ. ΥΕΝΑΝΠ, εντός του τρέχοντος μηνός.
*** Ενημέρωση Κ. Καραμανλή από Γ. Βουλγαράκη
Εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου ο υπουργός εμπορικής ναυτιλίας, Γ. Βουλγαράκης δήλωσε σχετικά: "Όπως, ξέρετε σήμερα έγινε το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών των εταιρειών που συμμετείχαν στο διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό για τους εμπορευματικούς σταθμούς του Πειραιά.
Ενημέρωσα λοιπόν τον Πρωθυπουργό για την εξέλιξη. Το αποτέλεσμα είναι μια επιβεβαίωση της κυβερνητικής πολιτικής. Έγινε ένα σημαντικό βήμα, για να αναδειχθεί η Ελλάδα σε στρατηγικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Το προσφερόμενο τίμημα είναι 4,305 δισ. ευρώ, δηλαδή επτά φορές παραπάνω από την τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία του ΟΛΠ, ενώ, σε ετήσια απόδοση, είναι δεκαεπτά φορές περισσότερα από τα σημερινά κέρδη του ΟΛΠ.
Το επόμενο διάστημα θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου, ενώ για τη Θεσσαλονίκη τον ερχόμενο μήνα θα έχουμε και εκεί την ολοκλήρωση των διαδικασιών. Η χώρα μας κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα, προχωρώντας σε αυτή τη μεταρρύθμιση, για να καταστούμε σημαντικός παίκτης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο".