Αύξηση 197% στα προ φόρων κέρδη της Cosmote

Κατά 53% και 201% αυξήθηκαν ο τζίρος και τα καθαρά κέρδη της Cosmote το 2001. Τα προ φόρων κέρδη αυξήθηκαν κατά 197%, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κατά 120% και το περιθώριο EBITDA κατά 43,5.

Αύξηση 197% στα προ φόρων κέρδη της Cosmote
Με εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης κινήθηκε κατά την χρήση του 2001 η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Cosmote διατηρώντας ταυτόχρονα και πολύ υψηλά περιθώρια κέρδους, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, που ήρθε να επιβεβαιώσει τις προβλέψεις των αναλυτών . Εντυπωσιακή είναι για μια ακόμη φορά η πορεία των οικονομικών μεγεθών της θυγατρικής εταιρείας AMC στην Αλβανία.

Πιo συγκεκριμένα κατά την εξεταζόμενη χρήση, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Cosmote παρουσίασε αύξηση της τάξης του 53% και ανήλθε στα 929,4 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη αποδίδεται τόσο στην αύξηση των εσόδων από μηνιαία πάγια τέλη (43,2%) ώς αποτέλεσμα της αύξησης των συνδρομητών της εταιρείας, όσο και στην αύξηση των εσόδων από αερόχρονο (53,8%). Συνολικά, τα έσοδα από τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες αυξήθηκαν κατά 56,6% κατά τη διάρκεια του 2001, αντιπροσωπεύοντας το 96% των συνολικών εσόδων της εταιρίας.

Μεγάλη αύξηση της τάξης του 95,2% παρουσίασαν και τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων που αφορούν κυρίως έσοδα από αποστολή γραπτών μηνυμάτων SMS και συμμετέχουν στο συνολικό κύκλο εργασιών της εταιρίας κατά περίπου 12% σε σχέση με 8,5% το 2000.

Οι πελάτες της εταιρείας με συμβόλαιο αυξήσαν τη χρήση του τηλεφώνου τους σε 137 λεπτά μηνιαίως, συμβάλοντας σημαντικά στη διατήρηση του συνολικού χρόνου ομιλίας ανά πελάτη σε λεπτά, παρά το γεγονός ότι η πελατειακή σύνθεση άλλαξε αρκετά με την προσθήκη πολλών πελατών με προπληρωμένο χρόνο ομιλίας. Ο συνολικός χρόνος ομιλίας ανα πελάτη διαμορφώθηκε στα 89,5 λεπτά. Ενώ ο δείκτης ARPU (μέσο μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη) στο τέλος του 2001 διαμορφώθηκε στα 29,5 ευρώ, παρά τη σημαντική μείωση των τιμολογίων κατά 14% τον Ιούλιο του 2001 και παρά την προαναφερθείσα αύξηση του ποσοστού των κατόχων καρτοκινητής.

Επιπρόσθετα ο δείκτης των γραπτών μηνυμάτων (SMS) ανά πελάτη το μήνα ανήλθε σε 39 σε σύγκριση με 34 το 2000.

Το περιθώριο κέρδους EBITDA βελτιώνεται σταθερά από τρίμηνο σε τρίμηνο και συγκαταλέγεται στα υψηλότερα μεταξύ των εταιριών κινητής τηλεφωνίας στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα διευρύνθηκε σε ετήσια βάση κατά 13,4 ποσοστιαίες μονάδες και διαμορφώθηκε στο 43,9% έναντι 30,5% πέρυσι. Έτσι, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), διαμορφώθηκαν στα 407,6 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 119,7% σε σχέση με 2000.

Τα καθαρά κέρδη (μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας) αυξήθηκαν κατά 201,3% καιανήλθαν σε 174,2 εκατ. ευρώ και ισοδυναμούν με 18,8% του συνολικού κύκλου εργασιών, σε σχέση με 9,5% πέρυσι . Τα κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά περίπου 190% σε σχέση με το 2000 και ανέρχονται σε 0,53 ευρώ σε σύγκριση με 0,18 ευρώ για το έτος 2000.

Αναφορικά με την θυγατρική εταιρεία AMC στην Αλβανία, θεωρείται πλέον σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης της εταιρείας καθώς συμετεχει στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών κατά 9,6% και στα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων & αποσβέσεων (EBITDA) κατά 15%. Ο κύκλος εργασιών της AMC αυξήθηκε κατά 267% σε σχέση με το 2000 και ξεπέρασε τα 89,4 εκατ. ευρώ. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην ταχεία ανάπτυξη της πελατειακής βάσης της AMC, η οποία στο τέλος του 2001 ανήλθε στους 273.088 πελάτες, παρουσιάζοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 8,5 φορές σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Επίσης, το περιθώριο κέρδους EBITDA ανήλθε σε 68,5% παρά τη δραστηριοποίηση της Panafon-Vodafone στην αλβανική αγορά τον περασμένο Αύγουστο και ξεπέρασαν τα 61,3 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας στην Αλβανία στο τέλος του 2001 υπολογίζεται περίπου σε 10%, σε σχέση με 7% της διείσδυσης της σταθερής τηλεφωνίας στη χώρα.

Στο τέλος Δεκεμβρίου του 2001, η συνδρομητική βάση της COSMOTE συμπεριελάμβανε 2.943.532 πελάτες (σήμερα οι πελάτες έχουν ήδη ξεπεράσει το όριο των 3.000.000), διατηρώντας την εταιρία στην πρώτη θέση στην αγορά με μερίδιο 37%. Η εταιρία εξακολούθησε να κυριαρχεί στο τμήμα της αγοράς που αφορά τους συνδρομητές με συμβόλαιο, με μερίδιο αγοράς περίπου 50%. Η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα υπολογίζεται στο 73% στο τέλος του 2001.

Σ.Α.Ζ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v