«Επτά» ήταν τα «χρόνια φαγούρας» στην ταινία του 1955 που πρωταγωνιστούσε η Μέριλιν Μονρόε. Επτά ήταν και τα χρόνια «φαγούρας» για τα Παγωτά Δωδώνη, που μετά από διαγωνισμούς ων ουκ έστιν αριθμός για την εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή, και μετά από το πέρασμα αρκετών μνηστήρων, μεταξύ των οποίων η ΚΡΙ ΚΡΙ, η Γρηγόρης και η Γιώτης, περνά τελικά στα «χέρια» της εταιρείας Βενέτη του Π. Μονεμβασιώτη.
Όπως έκανε γνωστό χθες ο κ. Μονεμβασιώτης, ολοκληρώθηκε, ύστερα από δύο έτη, η εξαγορά των χρεών της προς τις τράπεζες. Το άνοιγμα της Παγωτά Δωδώνη προς τις τράπεζες είναι 40 εκατ. ευρώ, ωστόσο ο κ. Μονεμβασιώτης δεν αποκάλυψε με τι discount απέκτησε τα δάνεια της εταιρείας, οι μετοχές της οποίας πέρασαν σε αλλοδαπή εταιρεία με έδρα την Κύπρο.
«Η αγορά αποτελεί το αποτέλεσμα μιας μακροχρόνιας σειράς διαπραγματεύσεων, με πέντε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που είχαν αναλάβει τη διαχείριση της Παγωτά Δωδώνη», αρκέστηκε να αναφέρει ο κ. Μονεμβασιώτης, ο οποίος παρομοίασε τη διαδικασία με το «Γεφύρι της Άρτας». Το επενδυτικό πλάνο σε ορίζοντα διετίας για την Παγωτά Δωδώνη, σύμφωνα με τον κ. Μονεμβασιώτη, είναι 10 εκατ. ευρώ και εστιάζει στην εξαγορά φάρμας στη Βοιωτία για την προμήθεια πρώτης ύλης, σε επενδύσεις στην παραγωγική μονάδα στην Παλλήνη, στην ανάπτυξη νέου concept καταστημάτων και στην αναβάθμιση του σημερινού δικτύου.
Σήμερα η αλυσίδα, όπως ειπώθηκε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, διαθέτει δίκτυο 40 καταστημάτων και πέρυσι πραγματοποίησε πωλήσεις 7 εκατ. ευρώ, σε μια αγορά παγωτού που αποτιμάται σε 170 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά το δίκτυο, όπως είπε ο κ. Μονεμβασιώτης, το επόμενο διάστημα θα παρουσιαστεί στους franchisees το επενδυτικό πλάνο, το πλάνο ανάπτυξης και το μοντέλο καταστήματος που θέλει να αναπτύξει η νέα ιδιοκτησία.
«Θα τους δείξουμε τι θέλουμε να κάνουμε, και όσους πειστούν να μετεξελίξουν τα καταστήματά τους με το νέο concept θα τους εντάξουμε σ' ένα πρόγραμμα τραπεζικό, ώστε να εξασφαλίσουν τα χρήματα και να μπορέσουν να αλλάξουν. Όσοι επιλέξουν να παραμείνουν έτσι, θα παραμείνουν. Η διαφορά η μεγάλη είναι ότι το καινούργιο concept δημιουργεί περισσότερα έξοδα, γιατί χρειάζεται περισσότερο προσωπικό, ώρες εργασίας κ.ά. Όσοι πειστούν θα πάνε στη νέα λογική, όσοι δεν πειστούν θα παραμείνουν με το συγκεκριμένο μοντέλο», ανέφερε ο κ. Μονεμβασιώτης.
Το 2022 (τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός) η Παγωτά Δωδώνη είχε 45 καταστήματα franchise, δίκτυο 111 μικρότερων σημείων – «γωνιές» που πωλούνταν τα προϊόντα της, πρόσβαση σε 1.352 καφετέριες, εστιατόρια και ξενοδοχεία και συνεργασία με 400 σημεία σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ, ζαχαροπλαστεία και φούρνους.
Πέρυσι, με βάση όσα έγιναν γνωστά χθες, διατηρεί δίκτυο 40 καταστημάτων, ψυγεία πώλησης συσκευασμένου παγωτού σε σούπερ μάρκετ και αρτοποιεία, καθώς και συνεργασίες στο δίκτυο horeca σε πάνω από 1.500 σημεία. Ο τζίρος της ήταν πέρυσι 7 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 18%, ενώ οι πωλήσεις της το πρώτο πεντάμηνο σημείωσαν άνοδο 15%, (σ.σ. 3% από τις ανατιμήσεις και 12% από την αύξηση του όγκου).
Στη χρήση του 2022, για την οποία υπάρχουν δημοσιευμένα στοιχεία, η Παγωτά Δωδώνη σε επίπεδο ομίλου είχε εμφανίσει ζημιές 2,3 εκατ. ευρώ, πωλήσεις 6,096 εκατ. ευρώ, ενώ ο τραπεζικός δανεισμός της στις 31/12/2022 είχε ξεπεράσει τα 36,23 εκατ. ευρώ, με συνολικό δανεισμό κοντά στα 40 εκατ. ευρώ.