Αυξήσεις με... δόσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Οι διοικήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών έχουν ήδη ξεκινήσει να επεξεργάζονται και να εφαρμόζουν πολιτικές περικοπής των λειτουργικών τους εξόδων. Ελπίδες για επιβάρυνση χαμηλότερα του πληθωρισμού.

Αυξήσεις με... δόσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Οι αυξήσεις τιμολογίων στον κλάδο οχημάτων που ξεκίνησαν δειλά μέσα στον Σεπτέμβριο από αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες θεωρείται βέβαιο ότι θα επεκταθούν σε ολόκληρη την αγορά μέχρι το τέλος του έτους και ελπίζεται ότι το ποσοστό της επιβάρυνσης των πελατών θα διατηρηθεί σε μονοψήφιο επίπεδο, δηλαδή θα είναι μικρότερο σε σχέση με τον πληθωρισμό.

Με τον τρόπο αυτό περιγράφει γνωστός παράγοντας της αγοράς την τρέχουσα κατάσταση στις καλύψεις οχημάτων, σημειώνοντας: «Μέχρι σήμερα είναι αρκετές οι ασφαλιστικές εταιρείες που προχώρησαν μετά το καλοκαίρι σε αυξήσεις τιμολογίων, σε ποσοστά που κατά μέσο όρο είναι μονοψήφια. Θεωρώ πάντως βέβαιο πως έως το τέλος της χρονιάς θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες εταιρείες, καθώς δεν έχουν άλλα περιθώρια.

Οι αυξήσεις του κόστους που αντιμετωπίζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι μεγάλες και πολύπλευρες. Έχουν ανέβει παράλληλα οι λειτουργικές τους δαπάνες (π.χ. ενεργειακό κόστος), οι απαιτήσεις των αντασφαλιστών, αλλά και το κόστος των αποζημιώσεων που καλούνται να καταβάλλουν (π.χ. τιμές ανταλλακτικών, επιβαρύνσεις συνεργείων).

Κάποιες προχώρησαν ήδη μέσα στον Σεπτέμβριο σε αυξήσεις τιμολογίων, βλέποντας ότι εδώ και κάποιους μήνες από τη σύναψη νέων συμβολαίων έμπαιναν μέσα. Κάποιες άλλες εταιρείες αποφάσισαν να περιμένουν λίγο ακόμη, καθώς μπορεί να έχαναν από τα πρόσφατα συμβόλαια, αλλά ενδεχομένως να αντιστάθμιζαν τις απώλειες από τα παλαιότερα. Ωστόσο, ακόμη και αυτές οι αντοχές έχουν ακόμη χρονικό περιθώριο λίγων μηνών. Όχι μεγαλύτερο».

Ποια έκταση όμως αναμένεται να λάβουν οι αυξήσεις των τιμολογίων; Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, κανείς δεν είναι σε θέση να προχωρήσει σε μια ασφαλή πρόβλεψη για το συγκεκριμένο θέμα.

«Το θέμα θα εξαρτηθεί τόσο από τις εξελίξεις των επόμενων μηνών στο μέτωπο του ενεργειακού κόστους και του πληθωρισμού, όσο και από την ικανότητα των ίδιων των ασφαλιστικών εταιρειών να περιορίσουν την πρόσθετη επιβάρυνση που οι ίδιες υφίστανται.

Οι διοικήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών έχουν ήδη ξεκινήσει να επεξεργάζονται και να εφαρμόζουν πολιτικές περικοπής των λειτουργικών τους εξόδων (π.χ. στην κατανάλωση ενέργειας) ενώ παράλληλα προχωρούν σε σκληρές διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές, προκειμένου να κρατήσουν σε επίπεδα χαμηλότερα του πληθωρισμού τις τιμές με τις οποίες επιβαρύνονται.

Σε κάποιο βαθμό τα καταφέρνουν και για τον λόγο αυτό θέλω να πιστεύω ότι και οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα θα κινηθούν και αυτές σε επίπεδα χαμηλότερα του πληθωρισμού. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να προχωρήσει σε ασφαλείς προβλέψεις μέσα σε ένα τόσο αβέβαιο περιβάλλον».

Μια άλλη επιβαρυντική εξέλιξη για τις ασφαλιστικές εταιρείες είναι η αύξηση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων, άρα και του αριθμού των περιστατικών που καλούνται να αποζημιώσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που δείχνουν πως ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων παρουσιάζει ανοδική τάση, μετά την «κοιλιά» που έκανε το 2020 εξαιτίας του σκληρού lockdown που είχε επιβληθεί για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Έτσι, οι 9.083 τροχαία ατυχήματα του 2020 αυξήθηκαν πέρυσι στις 10.647 (+17,2%), ενώ κατά το πρώτο φετινό επτάμηνο ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων διαμορφώθηκε στις 6.413 έναντι 5.634 κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2021 (+13,8%).

Γενικότερα, όσοι εκτίμησαν αρχικά ότι μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία θα παρατηρείτο μια δραστική υποχώρηση στην κίνηση στους ελληνικούς δρόμους λόγω και της αυξημένης τιμής των καυσίμων (άρα και του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων), διαψεύδονται μέχρι σήμερα στην πράξη, λόγω του αυξημένου τουριστικού ρεύματος, αλλά και της υποχώρησης που σημείωσε στη συνέχεια η διεθνής τιμή του πετρελαίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v