Κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 2 δισ. ευρώ, διαμορφούμενος στο 1,966 δισ. ευρώ, υποχώρησε πέρυσι ο τζίρος της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος, καταγράφοντας απώλειες 2,69% σε σχέση με το 2020, όταν το σύνολο της αγοράς ενισχύθηκε πέρυσι κατά 1,3%. (πηγή: Nielsen IQ)
Η μείωση αυτή, σύμφωνα με τη διοίκηση της αλυσίδας, οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι το 2020, λόγω της πανδημίας, είχε σημειωθεί αύξηση της κατ’ οίκον κατανάλωσης, που οδήγησε σε αυξημένη καταναλωτική δαπάνη. Επιπλέον, οι πληθωριστικές πιέσεις και η αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 περιόρισαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του καλαθιού αγορών τους.
Πάντως κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, η αλυσίδα, που επένδυσε 73,6 εκατ. ευρώ για την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεών της, έθεσε σε λειτουργία 4 νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ και 46 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchise), αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό του δικτύου των καταστημάτων της κατά 9% σε σχέση με το 2020.
Στο τέλος του 2021, το δίκτυο πωλήσεών της αριθμούσε 592 καταστήματα, από τα οποία 314 ήταν εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 264 ανήκαν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising) και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης. Το 2020, το δίκτυο πωλήσεών της αριθμούσε 543 καταστήματα, εκ των οποίων τα 310 ήταν εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 219 ανήκαν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising) και 14 ήταν καταστήματα χονδρικής πώλησης.
Εκτός από τις πωλήσεις που κινήθηκαν πτωτικά, παρά την αύξηση του δικτύου, ο αριθμός του προσωπικού της μειώθηκε κατά 3,97% ή 612 άτομα, με αποτέλεσμα αυτός να περιοριστεί στις 14.774 εργαζόμενους, όταν στο τέλος του 2020 απασχολούσε 15.386 άτομα προσωπικό.
Παρά την πίεση στον τζίρο, τα λειτουργικά της κέρδη αυξήθηκαν στα 66,727 εκατ. ευρώ από 65,268 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν στα 42,972 εκατ. ευρώ έναντι 39,014 ευρώ ενώ τα κέρδη χρήσεως ξεπέρασαν τα 30,728 εκατ. ευρώ από 28,298 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 8,59%.
Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η αύξηση στα ταμειακά της διαθέσιμα και ισοδύναμα, τα οποία ξεπέρασαν τα 71,532 εκατ. ευρώ από 39,712 εκατ. ευρώ το 2020 ενώ ο καθαρός δανεισμός χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΑ 16 μειώθηκε στα 274,114 εκατ. ευρώ από 288,943 εκατ. ευρώ.
Την ίδια περίοδο, οι ημέρες πίστωσης των προμηθευτών της αυξήθηκαν στις 115,3 ημέρες από 106,8 ημέρες το 2020 ενώ οι ημέρες είσπραξης των εμπορικών απαιτήσεων μειώθηκαν στις 11,4 ημέρες από 13,8 ημέρες το 2020.
Στην τρέχουσα χρήση, η αλυσίδα προχωρά σε επενδύσεις 60-70 εκατ. ευρώ, τα οποία θα διατεθούν σε νέα καταστήματα και ανακαινίσεις, επέκταση των νέων concept και αναβάθμιση των λειτουργικών και παραγωγικών μονάδων, όπως και των αποθηκών. Επιπλέον, ενισχύει περαιτέρω το franchise δίκτυό της μέσω της ανάπτυξης νέων σημείων πώλησης.