Η Creta Farms αγοράζει τζίρο αλλά με... ζημιές

Σημαντική αύξηση των πωλήσεων και των EBITDA για την κρητική αλλαντοβιομηχανία αλλά με ζημιογόνο αποτέλεσμα. Εκτόξευση του χρηματοοικονομικού κόστους. Τι γίνεται στην αγορά και πού ποντάρει.

Η Creta Farms αγοράζει τζίρο αλλά με... ζημιές

Η αλλαντοβιομηχανία Creta Farms, είδε το 2023 την κορυφή της γραμμής της να εκτοξεύεται, χάρη στις ανατιμήσεις, στην ισχυρή τουριστική περίοδο και τις στρατηγικές πρωτοβουλίες μάρκετινγκ. Κοινώς χάρη στις προωθητικές ενέργειες, οι οποίες της επέτρεψαν να αγοράσει τζίρο, τον οποίο όμως πλήρωσε ακριβά.

Η κάτω γραμμή της αλλαντοβιομηχανίας δέχτηκε πλήγμα, καθώς οι προωθητικές ενέργειες και η αύξηση του κόστους διέβρωσαν τα περιθώρια κέρδους, ενώ η εκτόξευση του χρηματοοικονομικού κόστους στα 4,053 εκατ. ευρώ από 2,874 εκατ. ευρώ, εξανέμισε την κερδοφορία.

Η εταιρεία ανακοίνωσε αύξηση 17,8% των πωλήσεων στα 147,1 εκατ. ευρώ. Παρά την εντυπωσιακή αύξηση των εσόδων, οι δείκτες κερδοφορίας της παρουσίασαν διαφοροποιημένη εικόνα. Ενώ τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 12,1% στα 8,32 εκατ. ευρώ, τα καθαρά αποτελέσματα πέρασαν σε αρνητικό έδαφος, με αποτέλεσμα η αλλαντοβιομηχανία να εμφανίσει ζημίες 105.000 ευρώ από κέρδη 1,18 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022.

«Η αγορά των αλλαντικών το 2023 χαρακτηρίστηκε από απόλυτη σταθερότητα, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρονιά χαρακτηρίστηκε από απόλυτη σταθερότητα (Circana, Infoscan HM/SM). Σε αξία κινήθηκε ελαφρώς θετικά καθώς το υψηλό επίπεδο προωθητικών ενεργειών κάλυψε μεγάλο μέρος των ανατιμήσεων που είχαν δοθεί στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Από την άλλη πλευρά, έντονα θετικά κινήθηκε η κατηγορία στην αγορά του Food Service, εκμεταλλευόμενη τον ιδιαίτερα υψηλό αριθμό επισκεπτών από το εξωτερικό κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου» αναφέρει η αλλαντοβιομηχανία στις οικονομικές της καταστάσεις.

Για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που θέτει η αγορά και η αύξηση του κόστους, η Creta Farms επικεντρώνεται σε μια διπλή στρατηγική:

  • Επέκταση των premium προϊόντων που προσφέρει για να ικανοποιήσει τους απαιτητικούς καταναλωτές, και
  • αύξηση της παρουσίας της στο value segment, όπου κυριαρχούν οι μάρκες ιδιωτικής ετικέτας.

Παράλληλα εστιάζει στην ανάπτυξη της σειράς «Προψημένου Γύρου», των προψημένων κρεατοσκευασμάτων, και στις εξαγωγές σε συνεργασία με τον όμιλο Impala που ελέγχει το 0,6% του μετοχικού της κεφαλαίου, ενώ το υπόλοιπο το κατέχει η Bella Bulgaria.

Μέχρι στιγμής πάντως οι εξαγωγές της κινούνται σε πολύ χαμηλά νούμερα. Πέρυσι οι πωλήσεις της σε Κύπρο, λοιπές χώρες της ΕΕ και τρίτες χώρες ήταν μόλις 3,487 εκατ. ευρώ από 2,609 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v