Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Eurolife: Ανάπτυξη -και- μέσω εξαγορών υπό τη Fairfax

Εξαγορές εταιρειών με καλό χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει η νέα στρατηγική της εταιρείας. Πως η ένταξη στον όμιλο Fairfax απελευθερώνει δυνατότητες. Ενίσχυση της θέσης της και στις αγορές των Βαλκανίων.

Eurolife: Ανάπτυξη -και- μέσω εξαγορών υπό τη Fairfax

Η περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά, μέσω οργανικής ανάπτυξης, αλλά και εξαγορών, αποτελεί τη βασική στρατηγική της Eurolife, μετά την απόκτηση του 80% του μετοχικού της κεφαλαίου από το private equity fund Fairfax.

Στις 4 Αυγούστου 2016 η Eurobank μεταβίβασε το 80% της Eurolife στην εταιρεία Costa Luxemburg, η οποία εδρεύει στο Λουξεμβούργο. Απώτεροι μέτοχοί της είναι η Fairfax και το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο ΟΜMERs με 50% έκαστος. Έτσι, Fairfax και OMMERs κατέχουν έκαστος το 40% του μετοχικού κεφαλαίου της Eurolife με την πρώτη να έχει δικαίωμα σε ορίζοντα πενταετίας να αγοράσει το ποσοστό της δεύτερης.

Η απόκτηση της από την Fairfax αποτέλεσε κομβικής σημασίας αλλαγή για την εγχώρια ασφαλιστική εταιρεία. Η Eurolife έπαψε να αποτελεί θυγατρική ενός τραπεζικού ομίλου, που δεσμεύεται να μειώσει το σταθμισμένο σε κίνδυνο ενεργητικό του και να πωλήσει μη τραπεζικές δραστηριότητες, και έγινε μέλος ενός επενδυτικού οργανισμού με τζίρο από ασφαλιστικές δραστηριότητες, που ξεπερνά τα 10 δις ευρώ, και υπό διαχείριση κεφάλαια (μαθηματικά αποθεματικά και επενδυτικά προϊόντα), τα οποία φθάνουν στα 30 δισ. ευρώ. Αποδεσμεύτηκε ως εκ τούτου από σειρά πρακτικών και εποπτικών περιορισμών, που καθιστούσαν απαγορευτική την ανάπτυξή του μέσω εξαγοράς ανταγωνιστικών επιχειρήσεων.

Ο νέος βασικός μέτοχος της ασφαλιστικής, όπως επιβεβαιώθηκε στην πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων του, πιστεύει στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και συνακόλουθα σε αυτές της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς, που παραμένει μια από τις λιγότερο ώριμες αγορές στην Ευρώπη.

Διαθέτοντας μακροπρόθεσμο επενδυτικό ορίζοντα για τις επενδύσεις της στην ασφαλιστική βιομηχανία (σ.σ δεν έχει πουλήσει καμία από τις ασφαλιστικές εταιρείες που έχει αγοράσει σε διάστημα 30 ετών), η Fairfax ποντάρει στην ανάκαμψη της οικονομίας και στην αύξηση της ασφαλιστικής κάλυψης, ως αποτέλεσμα του περιορισμού των κοινωνικών πόρων προς το συνταξιοδοτικό σύστημα.

Υπό το παραπάνω πρίσμα, η στρατηγική της Eurolife για τα επόμενα χρόνια προβλέπει την αξιοποίηση τυχόν ευκαιριών εξαγοράς, που θα παρουσιαστούν, είτε λόγω της απόφασης ξένων ασφαλιστικών ομίλων να αποχωρήσουν από την εγχώρια αγορά, είτε εξαιτίας των πρόσθετων κεφαλαιακών απαιτήσεων που θα επιφέρει η πλήρης εφαρμογή της Solvency II.

Το πρώτο δείγμα αλλαγής στρατηγικής δόθηκε, με την παρουσία της Eurolife στο πρώτο γύρο διεκδίκησης της Εθνικής Ασφαλιστικής, κίνηση που δεν εξελίχθηκε λόγω θεμάτων ανταγωνισμού και σύγκρουσης συμφερόντων, που θα προέκυπταν.

Το ενδιαφέρον της Eurolife αναμένεται να επικεντρωθεί σε εταιρείες που διαθέτουν, αφενός κρίσιμη μάζα ασφαλίστρων, αφετέρου προιοντικό μείγμα που ταιριάζει με τη στρατηγική της Eurolife για επικέντρωση των εργασιών της στον κλάδο Ζωής και στις λοιπές γενικές ασφαλίσεις, πλην αυτοκινήτου.

Ταυτόχρονα, προχωρά όλες τις απαραίτητες επενδύσεις που θα επιτρέψουν την περαιτέρω οργανική της ανάπτυξη χωρίς πρόσθετο κόστος.  Ήδη το 2016 η Eurolife εμφάνισε αύξηση παραγωγής κατά περίπου 200 εκατ. ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ έκλεισε τη χρήση με κέρδη ρεκόρ όπως έγραψε το Euro2day.gr.

Ενίσχυση της θέσης στα Βαλκάνια

Υπό το νέο της μέτοχο η Eurolife θα επιδιώξει να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στη ρουμανική αγορά (σ.σ βρίσκεται μεταξύ των 10 μεγαλύτερων εταιρειών στη Ζωή) και να επεκτείνει την παρουσία της στις αγορές Βουλγαρίας και Σερβίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v