Επένδυση 5 εκατ. ευρώ για την εκτεταμένη αναμόρφωση της παρουσίας της στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος ολοκλήρωσε η Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ), που αποτελεί τη «ναυαρχίδα» της εταιρίας.
Μέχρι τις 10 Απριλίου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και οι τελευταίες εργασίες στους εμπορικούς χώρους που μισθώνει η ΚΑΕ, προκειμένου να υποδεχθεί την έναρξη της πιο «καυτής» σεζόν για την επιβατική κίνηση και συνάμα το ταξιδιωτικό εμπόριο.
Η εταιρία ωστόσο αναμένεται να προχωρήσει και σε νέες επενδύσεις της τάξης των 30 εκατ. ευρώ, προκειμένου να υποστηρίξει τη νέα συμφωνία συνεργασίας με τη Fraport, η οποία συνεπάγεται τον υπερδιπλασιασμό των εμπορικών χώρων που θα διαχειρίζεται στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Η συμφωνία των δύο πλευρών θεωρήθηκε λίγο-πολύ «νομοτελειακή» καθώς η Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρία ταξιδιωτικού εμπορίου στην περιοχή και διαθέτει ένα εκτεταμένο δίκτυο 115 καταστημάτων σε 46 σημεία (22 αεροδρόμια, 11 μεθοριακούς σταθμούς, 13 λιμάνια) στην Ελλάδα, και ασφαλώς διαθέτει θέση στα αεροδρόμια που περιέρχονται στη διαχείριση της Fraport. Η συμφωνία είναι τριαντακονταετής και αναμένεται να εκκινήσει μετά την επίσημη υπογραφή για τη μεταβίβαση των αεροδρομίων στη Fraport.
Έτσι σύντομα η ΚΑΕ αναμένεται να αυξήσει από 5.000 τ.μ. σε 12.000 τ.μ. το εμβαδόν εμπορικής της δράσης στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, του Ακτίου, της Μυκόνου, της Ζακύνθου, της Καβάλας, της Κέρκυρας, της Κεφαλονιάς, της Κω, της Μυτιλήνης, της Ρόδου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου και των Χανίων.
Ωστόσο, για την «αφομοίωση» των χώρων και την ανακαίνισή τους προκειμένου να συνάδουν με την ευρύτερη εικόνα που θα αποκτήσουν τα περιφερειακά αεροδρόμια, η ΚΑΕ αναμένεται να ξεκινήσει ένα τετραετές επενδυτικό πλάνο (2017-2021), στο οποίο εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν 30 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, το 2016, οι αθροιστικές πωλήσεις των ΚΑΕ στους εμπορικούς χώρους των εν λόγω αεροδρομίων κυμάνθηκαν στα 80 εκατ. ευρώ.
Αν και η πρόβλεψη για την αύξηση αυτού του αποτελέσματος χαρακτηρίζεται «επισφαλής» από τη διοίκηση των ΚΑΕ (καθώς η εμπορική απόδοση αποτελεί συνισταμένη πολλών παραγόντων), εν τούτοις ο υπερδιπλασιασμός και μόνο των χώρων προοιωνίζεται σημαντική αύξηση του τζίρου.
To 2015 η εταιρία παρουσίασε κύκλο εργασιών της τάξης των 304 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένης και θυγατρικής Ελληνικές Διανομές) έναντι 314 εκατ. ευρώ το 2014. Η κερδοφορία προ φόρων μειώθηκε στα 52,160 εκατ. ευρώ από 62,708 εκατ. ευρώ το 2014. Για το 2016, αν και η εταιρία δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει τα οικονομικά της μεγέθη, εν τούτοις μια ιδέα έδωσε ο Julián Díaz González, διευθύνων σύμβουλος της μητρικής Dufry.
Κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του ομίλου για το 2016, ο κ. Gonzalez, χωρίς να αναφερθεί σε συγκεκριμένα νούμερα, σημείωσε ότι ο ελληνικός βραχίονας του ομίλου παρουσίασε ανθεκτικότητα και εμφάνισε ανεπαίσθητα μειωμένες πωλήσεις για το 2016. Πρόκειται εξάλλου για τη χρονιά που σημαδεύτηκε από το Βrexit, το μεταναστευτικό, αλλά και σημαντικές ανακατατάξεις στο μείγμα και στην καταναλωτική δύναμη του εισερχόμενου τουρισμού.
Στο α’ τρίμηνο του 2017 (το οποίο ωστόσο είναι και το πλέον αδύναμο της χρήσης), σύμφωνα με πηγές εκ μέρους της διοίκησης των ΚΑΕ, οι πωλήσεις ακολουθούν τη γενικότερη τάση της επιβατικής κίνησης και κινούνται ανοδικά.