Στη διεθνοποίηση σημάτων του χαρτοφυλακίου του, που σήμερα δεν έχουν παρουσία στο σύνολο των αγορών όπου δραστηριοποιείται, προχωρά ο όμιλος Σαράντη, αρχής γενομένης από το «φρέσκο» απόκτημά του, το σήμα Noxzema.
Μετά από μια διετία εμπορικής διαχείρισης και ανάπτυξης του σήματος στην ελληνική αγορά, στην οποία οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 40%-45%, ο όμιλος προετοιμάζει την εξαγωγή του και στις υπόλοιπες αγορές της ΝΑ Ευρώπης, όπου διαθέτει ισχυρή θέση και πολύχρονη παρουσία. Αντίστοιχες κινήσεις προετοιμάζει επίσης ο όμιλος για σειρά προϊοντικών κατηγοριών του κλάδου ιδιοπαραγόμενων καλλυντικών, που κυκλοφορούν σε μεμονωμένες αγορές του «περιβάλλοντος» Σαράντη και έχουν τη δυνατότητα καθολικής προώθησης.
Η συγκεκριμένη επιλογή, εφόσον προχωρήσει, αναμένεται να οδηγήσει με τη σειρά της στην υλοποίηση σημαντικής επένδυσης στο εργοστάσιο του ομίλου στα Οινόφυτα. Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και CFO του ομίλου κ. Κώστας Ροζακέας ανάφερε στο περιθώριο της εκδήλωσης ενημέρωσης των αναλυτών στην ΕΘΕ πως η επένδυση βρίσκεται στη φάση της αξιολόγησης, ωστόσο εκτίμησε ότι θα μπορούσε να αγγίξει τα 7-8 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα υλοποίησης το 2018. Σήμερα στο εργοστάσιο των Οινοφύτων έχει μεταφερθεί το σύνολο της παραγωγής καλλυντικών του ομίλου, ενώ το 2015 μεταφέρθηκε και η παραγωγή των προϊόντων Noxzema από τη Βρετανία, όπου παράγονταν σε hub της προηγούμενης ιδιοκτήτριας Procter&Gamble. To εργοστάσιο λειτουργεί σε full capacity, οπότε οι προσθήκες γραμμών παραγωγής κρίνονται επιβεβλημένες, προκειμένου ο όμιλος να εξυπηρετήσει τα νέα σχέδια που διαθέτει για την ανάπτυξη της κατηγορίας ιδιοπαραγόμενων καλλυντικών.
Πέραν της μελλοντικής αυτής προοπτικής, ο όμιλος μέσα στο 2017 έχει προγραμματίσει το λανσάρισμα ενός νέου αρωματικού προϊόντος, για το οποίο ωστόσο η διοίκηση του ομίλου παρέμεινε φειδωλή. Άφησε ωστόσο να εννοηθεί ότι αφορά σε λανσάρισμα που στοχεύει και σε νέες αγορές πέραν του δικτύου των θυγατρικών της.
Η διοίκηση του ομίλου, κατά την ενημέρωση που πραγματοποίησε στην ΕΘΕ, επαναβεβαίωσε την πρόθεση εξαγορών σημάτων ή εταιριών, μια στρατηγική που ακολουθεί εξάλλου εδώ και δεκαετίες. Σύμφωνα με τον κ. Ροζακέα, διατηρούνται επαφές σε Ελλάδα και εξωτερικό, χωρίς ωστόσο αυτές να βρίσκονται σε ώριμο στάδιο, και εκτίμησε ότι η εκδήλωση ενδεχόμενης τέτοιας κίνησης δεν θα μπορούσε να γίνει νωρίτερα από το β’ εξάμηνο του έτους.
Σε ό,τι αφορά στις οικονομικές επιδόσεις, η διοίκηση του ομίλου ανάφερε ότι οι πωλήσεις στο α' τρίμηνο του έτους είναι ανοδικές και συνάδουν με την πρόβλεψη που ανακοίνωσε χθες για αύξηση πωλήσεων της τάξης του 7% για το σύνολο της χρήσης. Σημειώνεται δε ότι στο α’ τρίμηνο του 2017 οι συγκλίνουσες ενδείξεις των στοιχείων της IRI και της Nielsen δείχνουν πτώση πωλήσεων στις κατηγορίες ειδών οικιακής χρήσης και καλλυντικών κατά 4%.
Διαταραχή στο Λιανεμπόριο
Ερωτηθείς σχετικά με τις νέες ισορροπίες που διαμορφώνονται στο εγχώριο λιανεμπόριο και τη θέση της Σαράντης, ο κ. Ροζακέας υπενθύμισε πως ο όμιλος υπήρξε από τους λίγους εκείνους πιστωτές της Μαρινόπουλος που δεν συναίνεσαν στην πρόταση εξυγίανσης και στο συνακόλουθο κούρεμα, έχοντας προηγουμένως εξασφαλίσει εγγυήσεις για την κάλυψη των απαιτήσεών του.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Σαράντης «δεν δέχεται την πίεση που ασκεί το υπόλοιπο λιανεμπόριο στους προμηθευτές», σημείωσε ο κ. Ροζακέας, και άρα διεξάγει τις διαπραγματεύσεις με τους εμπορικούς της εταίρους με ευνοϊκότερους όρους.
Εκτίμησε ωστόσο ότι η διάσωση της Μαρινόπουλος και η αναβίωση του δικτύου της από τις Ελληνικές Διανομές θα επιφέρει «διαταραχή» στην εγχώρια αγορά. Εξήγησε πως οι ισορροπίες που είχαν σχηματιστεί στην (ούτως ή άλλως πτωτική) αγορά μετά την απόσυρση Μαρινόπουλου θα διαταραχθούν, επιφέροντας νέα προβλήματα. Πρόσθεσε δε χαρακτηριστικά πως «είτε η αγορά θα αποκτήσει νέα προβλήματα, είτε η Σκλαβενίτης».