Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συνεργασία Παντελιάδη με ηλεκτρονικό super market

Μειοψηφικό πακέτο συμμετοχής στην online επιχείρηση των αδελφών Ζήβα (Welovesupermarket.gr) αποκτά ο όμιλος Metro (MyMarket).

Συνεργασία Παντελιάδη με ηλεκτρονικό super market

Το trend του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ ακολουθεί και ο όμιλος ΜΕΤΡΟ της οικογένειας Παντελιάδη, προχωρώντας στην εξαγορά ποσοστού του παλαιότερου ελληνικού online καταστήματος του WeLoveSuperMarket.gr

Σύμφωνα με ανακοίνωση της METRO, οι εταιρίες θα διατηρήσουν την αυτονομία τους -παρά τη μετοχική συμμετοχή που αποκτάται-, με ανοιχτό το ενδεχόμενο για μελλοντική επέκταση συνεργασίας. Προς το παρόν, η συμφωνία έχει στόχο την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών λειτουργίας και παροχής υπηρεσιών.

H welovesupermarket.gr, το παλαιότερο -και έως πρότινος καθαρόαιμο- online σούπερ μάρκετ- ιδρύθηκε το 2013. Η εταιρία των αδελφών Ζήβα, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην online αγορά και μέσω του welovetoys.gr, δεν συνεργαζόταν με κάποια φυσική αλυσίδα καταστημάτων και κάλυπτε ολόκληρη την επικράτεια, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα e-shops. Σήμερα, η εταιρία συνεργάζεται με 110 μεγάλους προμηθευτές, πουλά μόνο επώνυμα προϊόντα και ενίσχυσε την γκάμα των προϊόντων της και με προϊόντα μαναβικής από τον Ιανουάριο του 2017.

Το βάθος της αγοράς 

Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου UTURN, μόλις ένας στους 4 Έλληνες καταναλωτές εμφανίζεται να πραγματοποιεί κάπως συστηματικά αγορές μέσω online σούπερ μάρκετ, παρά το γεγονός του ότι σε άλλες αγορές υπάρχει σημαντικότερη προσήλωση των Ελλήνων καταναλωτών.

Σημειώνεται ότι ο συνολικός τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2015 στην Ελλάδα -σύμφωνα με εκτιμήσεις και πάλι του ELTRUN- αγγίζει τα 4,5 δισ. ευρώ, με το 50% και πλέον να αφορά σε υπηρεσίες (τουριστικές κυρίως) και αγορά εισιτηρίων.

Σε ό,τι αφορά, πάντως, τη συγκεκριμένη αγορά ειδών σούπερ μάρκετ, η πρόσφατη έρευνα του ELTRUN καταδεικνύει ότι βασικό κριτήριο όσων επιλέγουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν οι προσφορές που διατίθενται ανά ηλεκτρονικό κατάστημα.

Το χαμηλό ποσοστό της διείσδυσης των online αγορών σχετίζεται, σύμφωνα με την έρευνα, με την πλούσια σε εμπειρίες αγορά προϊόντων στο αναβαθμισμένο περιβάλλον των φυσικών καταστημάτων σούπερ μαρκετ, στη δυσκολία επιλογής (π.χ. φρέσκα προϊόντα), αλλά και στο υψηλό κόστος στην παράδοση των συγκεκριμένων προϊόντων που παραγγέλνονται online. Βέβαια, όπως επισημαίνεται, τα ποσοστά αγορών αναμένεται να αυξηθούν, κυρίως των αναβαθμισμένων νέων online υπηρεσιών των μεγάλων σούπερ μάρκετ, αλλά και η δυναμική εμφάνιση ψηφιακών σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα πάντως με τις εκτιμήσεις της εταιρείας συμβούλων ηλεκτρονικού εμπορίου Convert Group, o τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων που θα πραγματοποιείται μέσω Διαδικτύου αναμένεται να φτάσει τα 400 εκατ. ευρώ έως το 2020, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 3,6% του συνολικού τζίρου του κλάδου των σούπερ μάρκετ.

Είναι επίσης αξιοσημείωτο πως σύμφωνα με διεθνείς έρευνες καταναλωτικών τάσεων, οι online πωλήσεις ειδών σούπερ μάρκετ εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 150 δισ. δολάρια έως το 2025, ενώ στις ΗΠΑ αναμένεται εφέτος η συγκεκριμένη αγορά να καταγράψει αύξηση 157% σε σχέση με το 2015. Μόνο πέρυσι οι online πωλήσεις ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs), στα οποία περιλαμβάνονται προϊόντα όπως τρόφιμα, αναψυκτικά και είδη προσωπικής φροντίδας, σημείωσαν ετήσια αύξηση 15%, αγγίζοντας τα 48 δισ. δολάρια, όταν οι πωλήσεις των FMCGs μέσα από τα παραδοσιακά κανάλια (φυσικά καταστήματα) έτρεξε με ρυθμό ανάπτυξης μόλις 1,6%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v