Διάδρομο για τη διείσδυση των Ελλήνων εξαγωγέων στην αγορά της Κίνας προσφέρει ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, ο οποίος εδώ και ένα χρόνο εφαρμόζει στρατηγική επέκτασης σε νέες αγορές.
Μετά από πρωτοβουλία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, ο κ. Ροντρίγκο Τσιπριάνι Φορέζιο, περιφερειακός διευθυντής της Alibaba για Ισπανία, Ιταλία και Ελλάδα κλήθηκε χθες -μέσω τηλεδιάσκεψης-να μιλήσει για την εταιρία του, αλλά και να απευθύνει πρόσκληση σε 'Ελληνες επιχειρηματίες και παραγωγούς να ενταχθούν στο ειδικό market place με την επωνυμία TMall Global που αναπτύσσει η Alibaba.
Ο ίδιος ανάφερε πως η μόλις 16 ετών εταιρία Alibaba, αποφάσισε τον τελευταίο χρόνο να αναζητήσει πελάτες και εκτός Κίνας. Η στρατηγική αυτή την έφερε έως την Νότια Ευρώπη και την Ελλάδα, όπου μέχρι τα σήμερα δεδομένα, βασικός συνομιλητής της εταιρίας είναι το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας. Οι δύο πλευρές –Alibaba και E.E.A.- δεν παρουσίασαν ένα συγκεκριμένο πλαίσιο συνεργασίας.
Εκ μέρους του Ε.Ε.Α., ο πρόεδρος του κ.Χατζηθεοδοσίου, δήλωσε ότι υπάρχουν σημαντικές προοπτικές προώθησης ελληνικών προϊόντων και παραγωγών στην τεράστια αγορά της Κίνας. Ανάφερε επίσης ότι το Ε.Ε.Α. θα παίξει ρόλο διαμεσολαβητή, οργανώνοντας την ελληνική παρουσία στο Alibaba. Στο πλαίσιο αυτό, μαζί με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο, η Alibaba θα διοργανώσει ημερίδα στις 14 Σεπτεμβρίου στην Αθήνα για τις ελληνικές επιχειρήσεις, ώστε αυτές να ενημερωθούν σχετικά με τις ευκαιρίες της αγοράς της Κίνας. Ο κ. Χατζηθεοδοσίου ανάφερε επίσης ότι το Ε.Ε.Α. θα συμμετάσχει στην ελληνική επιχειρηματική αποστολή που θα συνοδεύσει τον πρωθυπουργό στο επικείμενο ταξίδι του στην Κίνα στο διάστημα 2-6 Ιουλίου.
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου τόνισε ότι στόχος της πρωτοβουλίας είναι η διευκόλυνση των ελληνικών εξαγωγών προς την κινεζική αγορά, τόσο σε επιχειρήσεις όλος και σε τελικούς καταναλωτές αλλά και η προσέλκυση τουριστών.
Χαρακτήρισε επίσης απογοητευτικό το εμπορικό ισοζύγιο Ελλάδας -Κίνας καθώς οι ελληνικές εξαγωγές διαμορφώθηκαν πέρυσι μόλις στα 230 εκατ. ευρώ έναντι εισαγωγών ύψους 2,5 δις. ευρώ. Τόνισε επίσης ότι ο τομέας των τροφίμων - ποτών καταλαμβάνει μικρό μερίδιο στις ελληνικές εξαγωγές προς τη συγκεκριμένη χώρα, καθώς βασικά προιόντα, όπως το ελαιόλαδο, εξάγονται χύδην σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου συσκευάζονται και επανεξάγονται με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία.
Εκ μέρους του κινεζικού κολοσσού, ο κ.Τσιπριάνι ανάφερε ότι η πλατφόρμα TMall Global – ο φορέας της Alibaba που προσκαλεί τους Έλληνες εξαγωγείς- εδρεύει στο Χόνγκ Κόνγκ, και ως εκ τούτου απαλλάσσει τους συνεργάτες που θα ενταχθούν σ'αυτήν να διαθέτουν εμπορευματικές αποθήκες και κατατεθειμένα σήματα των προϊόντων τους στην Κίνα (το οποίο είναι προαπαιτούμενο για εμπορικές συναλλαγές στη χώρα).
Μετά από ερώτηση του Euro2day.gr, ο κ.Τσιπριάνι ανάφερε ότι για την ένταξη των ενδιαφερομένων εταιριών στην πλατφόρμα, καταβάλλεται εφάπαξ αμοιβή 5.000-10.000 δολάρια (για τη δημιουργία της σχετικής ιστοσελίδας εντός της πλατφόρμας) ενώ ζητείται προμήθεια 2%-5% προμήθεια επί των συναλλαγών που θα πραγματοποιηθούν μέσω της πλατφόρμας. Ο ίδιος δήλωσε πως οι υπηρεσίες της ηλεκτρονικής πλατφόρμας περιορίζονται στην προβολή και επικοινωνία των συμμετεχόντων επιχειρήσεων, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σ'αυτές υπηρεσίες logistics, αποστολής προϊόντων ή μάρκετινγκ.
Σημειώνεται ότι η Alibaba πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο ύψους 500 δισ. δολαρίων, απευθύνεται σε περισσότερους από 420 εκατ. πελάτες, διαχειρίζεται 35 εκατ. δέματα ημερησίως και 1 δισεκατομμύριο κωδικούς προιόντων. Σήμερα, η Alibaba είναι ένας κολοσσός στο ηλεκτρονικό εμπόριο, περίπου ισοδύναμη με το άθροισμα των eBay, PayPal, και Amazon. Εισήλθε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2014 με μια δημόσια εγγραφή από την οποία άντλησε 21,8 δις.δολάρια.
Τέλος, σημειώνεται ότι η εταιρία αντλεί το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της από διαφημίσεις που βάζουν επιχειρήσεις και έμποροι που επιθυμούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους στο δίκτυο της.