Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αγοραστή για το εργοστάσιο του Αμυνταίου ζητά η ΦΑΓΕ

Εχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με διάφορες εταιρείες για να πωλήσει το σύνολο των ακινήτων, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού που σχετίζονται με την εγκατάσταση του Αμυνταίου. Πώς κινούνται τα μεγέθη στο εξωτερικό.

Αγοραστή για το εργοστάσιο του Αμυνταίου ζητά η ΦΑΓΕ

Μια δεκαετία μετά την «έξοδό» της από την αγορά του φρέσκου γάλακτος, η ΦΑΓΕ αποφάσισε στα τέλη της περασμένης χρονιάς να αποχωρήσει συνολικά από τη συγκεκριμένη κατηγορία, αυτή του γάλακτος, την οποία, στις ετήσιες οικονομικές της καταστάσεις, χαρακτηρίζει ασύμφορη.

Για τον λόγο αυτό, έχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με διάφορες εταιρείες για να πωλήσει το σύνολο των ακινήτων, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού που σχετίζονται με την εγκατάσταση του Αμυνταίου. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο εγκαινιάσθηκε τον Ιούνιο του 2005, δηλαδή ενάμιση χρόνο πριν την αποχώρηση της ΦΑΓΕ από την κατηγορία του φρέσκου γάλακτος, και κόστισε περί τα 37 εκατ. ευρώ.

Εν τω μεταξύ στις ΗΠΑ, η FAGE US Group συμφώνησε να καταβάλει πρόσθετο φόρο εισοδήματος 10,4 εκατ. δολάρια συν τους τόκους, για τα φορολογικά έτη 2009 έως 2014. Σε άλλο σημείο της οικονομικής της έκθεσης αναφέρεται πως πέρυσι η καθαρή αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση μειώθηκε από 71,5 εκατ. δολάρια σε 52,4 εκατ. δολάρια, μια διαφορά 19,1 εκατ. δολαρίων εκ των οποίων 15,9 εκατ. δολάρια αφορούν στην περίοδο 2012-2014 και 3,2 εκατ. δολάρια αφορούν σε απόσβεση για το 2015.

Σε ό,τι αφορά στην πορεία των οικονομικών της μεγεθών, οι πωλήσεις της πέρυσι επηρεάσθηκαν από την αποδυνάμωση του ευρώ και της στερλίνας έναντι του δολαρίου, με αποτέλεσμα να μειωθούν κατά 2,9% στα 648,2 εκατ. δολάρια, ωστόσο, αν εξαιρεθεί η δραστηριότητα του γάλακτος, η μείωση των πωλήσεων θα ήταν 1,5% στα 626,4 εκατ. δολάρια.

Εν αντιθέσει πάντως με την αξία των πωλήσεων που μειώθηκε, ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3,2%. Συγκεκριμένα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιταλία κατά 2,8%, 32% και 40,1%, αντίστοιχα, εν αντιθέσει με τις πωλήσεις της εταιρείας στην Ελλάδα, που μειώθηκαν κατά 11,1%.

Οι κύριοι λόγοι για τη μείωση των πωλήσεων στην ελληνική αγορά, όπως σημειώνεται στις οικονομικές της καταστάσεις, ήταν η παρατεταμένη οικονομική κρίση στη χώρα η οποία έχει επιδεινωθεί από την επιβολή ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων και η μείωση των πωλήσεων σε λιγότερο φερέγγυους πελάτες. Εξαιτίας της νέας σημαντικής μείωσης των πωλήσεών της στην Ελλάδα, οι εκτός Ελλάδος στο τέλος του 2015 αντιπροσώπευαν το 82,4% των συνολικών πωλήσεών της σε αξία, από 76,5% που ήταν το 2014.

Αναφορικά με τα καθαρά κέρδη της, αυτά άγγιξαν πέρυσι τα 14,7 εκατ. δολάρια από 0,1 εκατ. δολάρια το 2014. Η σημαντική αυτή βελτίωση αποδίδεται από την εταιρεία κυρίως στην αύξηση του μικτού κέρδους, το οποίο στις 31 Δεκεμβρίου του 2015 ανήλθε στα 312,200 εκατ. δολάρια από 267,100 εκατ. δολάρια το 2014. Έτσι το μικτό κέρδος ως ποσοστό επί των πωλήσεων το 2015 ήταν 48,2%, σε σύγκριση με 40% το 2014.

Ο κύριος λόγος για την αύξηση αυτή ήταν η μείωση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στο εργοστάσιο των ΗΠΑ και στις ελληνικές εγκαταστάσεις κατά 33,3% και 17,7%, αντίστοιχα, συγκρίνοντας το 2015 και το 2014.

Δεκαπλασιασμός πωλήσεων στις ΗΠΑ μέσα σε 9χρόνια

Ο όγκος των πωλήσεων της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ έχει σχεδόν δεκαπλασιασθεί από 8.900 τόνους το 2007 σε 87.923 τόνους το 2015, ενώ με βάση την εμπειρία, η διοίκησή της πιστεύει ότι υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης για τα προϊόντα γιαουρτιού στην αγορά των ΗΠΑ, όπου οι σωρευτικές επενδύσεις της έχουν αγγίξει τα 378,3 εκατ. δολάρια.

Η εγκατάσταση των ΗΠΑ σήμερα έχει την ικανότητα να παράγει περίπου 120.000 τόνους γιαουρτιού ετησίως, ενώ για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης «τρέχει» από το 2013 νέα επένδυση, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016. Μετά από αυτή την επέκταση, η παραγωγική ικανότητα στις ΗΠΑ θα φτάσει συνολικά περίπου τις 160.000 τόνους γιαουρτιού ετησίως και η επένδυση τα 140 εκατ. δολάρια.

Παράλληλα η εταιρεία, όπως σημειώνεται στην οικονομική της έκθεση, σκοπεύει να συνεχίσει την πραγματοποίηση επενδύσεων για τον εξορθολογισμό της παραγωγής και της διανομής των προϊόντων της διεθνώς.

Σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα, η επιδίωξη είναι να διατηρήσει την ηγετική της θέση στο γιαούρτι, ενώ σκοπεύει όπως σημειώνει στην οικονομική της έκθεση, να επωφεληθεί από το χαμηλότερο κόστος εργασίας, την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό σε εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ελλάδα, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και να συνεχίσει να επεκτείνει τις εξαγωγές των προϊόντων από την Ελλάδα προς τις υφιστάμενες και νέες διεθνείς αγορές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v