Ο υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας διαρρέει ολόκληρο κατάλογο αλλαγών της τελευταίας στιγμής, που προετοιμάζει στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, οι οποίες φτάνουν μέχρι και την εξαίρεση του πορθμείου Σαλαμίνα - Πέραμα!
Στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) επισημαίνουν πως δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή αφού η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ OΛΠ και ελληνικού δημοσίου, ενόψει της ιδιωτικοποίησης, έχει ανέβει στο data room προς ενημέρωση των επενδυτών.
Ο κ. Δρίτσας εμφανίζεται να θέτει σειρά ζητημάτων, με συνεργάτες του να θεωρούν σχεδόν σίγουρο πως οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν τον Μάρτιο! Στο ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζουν πως οι δεσμευτικές προσφορές των υποψηφίων έχουν προγραμματιστεί για τις 15 Δεκεμβρίου.
Ο υπουργός Ναυτιλίας, επισημαίνουν πρόσωπα που παρακολουθούν τον διαγωνισμό, έχει ενημερωθεί πως αν ικανοποιηθούν τα αιτήματά του, η ήδη πιεσμένη αξία του OΛΠ θα βουτήξει ακόμα χαμηλότερα.
Οι ίδιοι τονίζουν πως όσα συμβαίνουν με το μπλόκο των συρμών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα σύνορα με τα Σκόπια και η αδυναμία της κυβέρνησης να δώσει λύση, επιβαρύνουν περαιτέρω την εικόνα. Λίγες ημέρες πριν την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών, η Ελλάδα εμφανίζεται αδύναμη να επιλύσει το ζήτημα της έγκαιρης αποστολής φορτίων από τον Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη, με βάση συμβόλαια που έχουν υπογράψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η κινεζική Cosco με τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η αμερικανική Hewlett-Packard.
Οι Κινέζοι της Cosco, που διαχειρίζονται ήδη τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του OΛΠ, φαίνεται πως αρχίζουν να χάνουν την υπομονή τους. Γι’ αυτό και στο ΤΑΙΠΕΔ επιμένουν πως οι προσφορές θα υποβληθούν στις 15 Δεκεμβρίου, πλην απροόπτου. Πιθανώς λογαριάζουν χωρίς τον κ. Δρίτσα, ο οποίος παραμένει αρνητικός στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.
Σημειώνεται πως προ ημερών στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ είχε δηλώσει στο ΑΠΕ πως «η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού δημοσίου, προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί και όταν αυτό γίνει θα δοθεί και για παρατηρήσεις στο διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού». Τώρα ακούγεται πως δεν θα χρειαστεί η έγκριση του διοικητικού συμβουλίου αφού η σύμβαση παραχώρησης είναι αντικείμενο του διαγωνισμού.
Η χρηματιστηριακή απαξίωση δίνει, πάντως, επιχειρήματα σε όσους εκτιμούν πως «δεν πρέπει να βιαζόμαστε», αλλά στην οδό Κολοκοτρώνη έχουν διαφορετική άποψη. Θέλουν να προχωρήσει επιτέλους μια ιδιωτικοποίηση ως ένα σήμα προς τους ξένους επενδυτές.
Κατάφεραν, μάλιστα, να πείσουν την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να προκηρύξει τον διαγωνισμό για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο με προθεσμία υποβολής προσφορών την 31η Μαρτίου. Ετσι θεωρούν πως θα ενισχυθεί η αξία του OΛΠ ως διαμετακομιστικός κόμβος.
Υπενθυμίζεται πως εκτός από την Cosco, ενδιαφέρον για το πλειοψηφικό πακέτο του OΛΠ έχουν εκδηλώσει και οι Δανοί της APM Terminals (του ομίλου Maersk) και η ICTS από τις Φιλιππίνες. Προ ημερών προσελήφθη η American Appraisal Hellas από κοινού με την Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος ως δεύτερος ανεξάρτητος αποτιμητής στον διαγωνισμό.