Niall Horgan: Τι ψάχνει το Twitter στην ελληνική αγορά

Γιατί αποφάσισε ο όμιλος να επεκταθεί τώρα εμπορικά στην Ελλάδα αποκαλύπτει ο επικεφαλής του Twitter για την περιοχή. Η σχέση των Ελλήνων με το μέσο και η διαφημιστική αγορά. Στη φορητότητα η επόμενη μάχη των κοινωνικών δικτύων.

Niall Horgan: Τι ψάχνει το Twitter στην ελληνική αγορά

«Η Ελλάδα μπορεί να είναι μικρή αγορά, αλλά οι Ελληνες χρήστες του Twitter είναι περισσότερο ενεργοί από πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης» δηλώνει στο Euro2day.gr ο Niall Horgan, επικεφαλής της αμερικανικής εταιρείας για την Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική (EMEA).

Ο N. Horgan βρέθηκε στην Αθήνα την Τρίτη με αφορμή το λανσάρισμα του twitter στην ελληνική διαφημιστική αγορά, που διοργάνωσε η Httpool, με την οποία συνεργάζεται σε πολλές αγορές. Μας μίλησε για τον ανταγωνισμό στον χώρο των κοινωνικών δικτύων, τη μάχη που δίνουν οι εταιρείες σε αυτόν για την αύξηση των εσόδων τους και τα χαρακτηριστικά των χρηστών που επιλέγουν τη μία ή την άλλη πλατφόρμα. 

Το 2014 η αμερικανική εταιρεία είχε έσοδα 1,4 δισ. δολ., με αύξηση 111% έναντι του 2013, τα οποία προέρχονταν αποκλειστικά από διαφημίσεις, καθώς και 288 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες διεθνώς (αύξηση 20% έναντι του 2013).

Όπως εξηγεί ο κ. Horgan, ήδη αναζητούνται νέες πηγές εσόδων με πρωτοβουλίες στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στην αξιοποίηση δεδομένων από τη δραστηριότητα των χρηστών κ.λπ. Ταυτόχρονα εμπλουτίζονται οι δυνατότητες του μέσου κι ο επικεφαλής για την Ευρώπη επισημαίνει το Periscope, λύση που επιτρέπει στους χρήστες να επεξεργάζονται και να μοιράζονται «ζωντανά» βίντεο μέσα από το Twitter με χρήση φορητής συσκευής.

Πριν από λίγες ημέρες το Twitter έκλεισε 9 χρόνια ζωής και πλέον αποστέλλονται καθημερινά περισσότερα από 500 εκατομμύρια tweets, ενώ το 80% των χρηστών συνδέεται στο κοινωνικό δίκτυο μέσω κινητού ή ταμπλέτας.

«Η Ελλάδα είναι πολύ συναρπαστική αγορά καθώς οι χρήστες εδώ είναι πολύ ενεργοί στο Twitter» λέει ο N. Horgan. Οι δείκτες που μετρούν την ενεργοποίηση των χρηστών στο κοινωνικό δίκτυο είναι υπερδιπλάσιοι από άλλες χώρες της Ευρώπης. Ο ίδιος αποδίδει σε σειρά εξελίξεων, όπως οι εκλογές, τη μεγάλη αύξηση των χρηστών στη χώρα μας το τελευταίο εξάμηνο.

«Αφού η Ελλάδα είναι τόσο ενδιαφέρουσα αγορά γιατί η εταιρεία άργησε να απευθυνθεί στις ελληνικές επιχειρήσεις που θέλουν να διαφημιστούν μέσω του Twitter;», ρωτήσαμε τον κ. Horgan. «Το Twitter μεγάλωσε πιο γρήγορα από ό,τι περιμέναμε» απάντησε. «Συνεχώς προσπαθούμε να δώσουμε στους χρήστες μας την καλύτερη δυνατή πλατφόρμα, το ίδιο και στους διαφημιζόμενους. Στο τέλος του 2013 η δυνατότητα διαφημιστικής προβολής υπήρχε μόλις σε 7 ευρωπαϊκές χώρες», κι η αμερικανική εταιρεία καλύπτει πλέον 28 διεθνείς αγορές.

«Όσοι ήθελαν να διαφημιστούν μπορούσαν να το κάνουν και πριν υπάρξουν διαφημιστικά προϊόντα, έχουμε τώρα δημιουργήσει αρκετά εργαλεία προώθησης και θέλαμε οι ενδιαφερόμενοι από την Ελλάδα να μπορούν να μιλάνε με ανθρώπους από εδώ και όχι με ένα γραφείο στο Λονδίνο».

Οσο για το πού θα δοθεί η επόμενη μάχη για την κυριαρχία στα κοινωνικά δίκτυα, ο Niall Horgan επισημαίνει πως «προφανώς όλα κινούνται προς το mobile και δεν είμαι ο πρώτος που το λέει. Όποιος αρνείται να κινηθεί προς τα εκεί θα μείνει πίσω. Εκεί εστιάζουμε όλες τις προσπάθειές μας. Το Twitter γεννήθηκε και οι ιδρυτές του είχαν στο μυαλό τους το mobile. Στο Twitter επιλέξαμε τους 140 χαρακτήρες με βάση το ότι ένα SMS έχει χώρο για 160. Όποια καινοτομία έχει κάνει τα τελευταία χρόνια το Twitter σχετίζεται με το πώς θα επηρεάσει τους χρήστες μέσω κινητού τηλεφώνου».

Ο ίδιος θεωρεί πως «οι φορητές συσκευές θα συνεχίσουν να είναι ο κυρίαρχος τρόπος να καταναλώνεται το περιεχόμενο. Ο κόσμος θέλει να μάθει τι συμβαίνει τώρα, να περιγράψει τι κάνει τώρα και να μάθει τι κάνουν άλλοι άνθρωποι τώρα. Νομίζω ότι είναι μια περιοχή όπου θα υπάρξουν αρκετές εξελίξεις, το πώς είναι δυνατόν να γίνει πραγματικά εύκολο και γρήγορο για τους χρήστες να δημιουργούν και να μοιράζονται περιεχόμενο».

Παράλληλα προβλέπει πως θα παίξει ιδιαίτερο ρόλο και η δυνατότητα που προσφέρουν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για τη μετάδοση μιας ροής ειδήσεων, γεγονότων κ.λπ., ανεξάρτητα από το αν είναι κείμενο, εικόνες, βίντεο κ.ά.

Οσο για τη σύγκριση με το Facebook, o Niall Horgan λέει πως «είναι διαφορετικές πλατφόρμες: Το Facebook είναι ένα κοινωνικό δίκτυο για να συνδέεσαι με τους φίλους σου, να μαθαίνεις τι έγινε, ενώ το Twitter είναι μια πλατφόρμα ενδιαφερόντων και διασύνδεσης με ανθρώπους ανά τον κόσμο που ούτε τους ξέρεις. Έχει πολύ να κάνει με αυτό που συμβαίνει τώρα. Νομίζω ότι η μία πλατφόρμα συμπληρώνει την άλλη. Εγώ τις χρησιμοποιώ και τις δύο, αλλά για διαφορετικό λόγο».

Κάποιοι θεωρούν πως η δυνατότητα ελληνικών εταιρειών και οργανισμών να διαφημίζονται πλέον στο Twitter θα ανατρέψει πιθανώς την εικόνα του αντιεμπορικού μέσου που έχει μέχρι σήμερα, έναντι του πηγμένου στα διαφημιστικά μηνύματα Facebook. Ο κ. Horgan διαφωνεί: «Πάντα είχαμε νέα και καινοτόμο προσέγγιση στην διαφημιστική μας πρόταση». «Δεν είναι όπως η παραδοσιακή διαφήμιση στο Internet που χρησιμοποιεί banners ή pop ups, είναι native advertising. Δηλαδή οι διαφημίσεις που βλέπει κανείς στο Twitter είναι πρώτα tweets και μετά διαφημίσεις. Οπότε μοιάζουν πολύ με κανονικό περιεχόμενο στην πλατφόρμα και αυτός είναι ένας λόγος που δεν φαίνεται κάτι άσχημο στους χρήστες. Δεν πρόκειται για ενοχλητική διαφήμιση».

Οσο για το όριο των 140 χαρακτήρων, μην περιμένετε να αλλάξει. Γι’ αυτό ο N. Horgan σχεδόν ορκίζεται…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v