Τη διαφωνία του προς τις επιλογές της κυβέρνησης που προωθεί την πώληση πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ επανέλαβε ο Γιώργος Ανωμερίτης από το βήμα του συνεδρίου του Economist «The Sea of Europe». Όπως είπε «τo ευρωπαϊκό λιμενικό σύστημα στηρίζεται στις αρχές του ανταγωνισμού, της διαφάνειας, και της προστασίας του περιβάλλοντος. Σε κάθε λιμάνι πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον δυο διαχειριστές και πολλοί χρήστες». Συμπλήρωσε μάλιστα πως «δεν είναι σήμερα νοητή η λειτουργία των λιμανιών, ούτε ως Κρατικών Μονοπωλίων, ούτε όμως και ως ιδιωτικών μονοπωλίων».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ «τα λιμάνια στην Ενωμένη Ευρώπη, έχουν ποικίλες νομικές μορφές, κυρίως όμως αυτή της Ανώνυμης Εταιρείας. Από άποψη μετοχικής σύνθεσης είναι:
• κατά 90% δημόσιου χαρακτήρα με μετόχους το δημόσιο, την αυτοδιοίκηση, τις περιφέρειες, τα επιμελητήρια, τους χρήστες
• κατά 7% πλήρως κρατικά και
• κατά 3% πλήρως ιδιωτικά
Στα δημόσιας λειτουργίας λιμάνια, δραστηριότητες ή χερσαίοι χώροι παραχωρούνται με μακροχρόνιες Συμβάσεις Παραχώρησης από το φορέα διαχείρισης προς ιδιωτικές επιχειρήσεις. Δεν είναι σήμερα νοητή η λειτουργία τους, ούτε ως Κρατικών Μονοπωλίων, ούτε όμως και ως ιδιωτικών μονοπωλίων».
Συμπλήρωσε πως «ο ΟΛΠ Α.Ε. αποτελεί τον διαχειριστή του λιμένα Πειραιά, είναι ένας κερδοφόρος Οργανισμός, ο οποίος λειτουργεί αυτόνομα και μέσα από ένα σύστημα 322 συμβάσεων παραχώρησης με ιδιωτικούς φορείς, πιο σημαντική των οποίων είναι η Σύμβαση Παραχώρησης Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων προς τη ΣΕΠ Α.Ε., θυγατρικής της Cosco Pacific Ltd, ΚΠΑ ύψους 678 εκατ. ευρώ. Ήδη βρίσκεται υπό εξέλιξη και νέα επιχειρηματική συμφωνία ύψους 230 εκατ. ευρώ, με την ίδια εταιρία».
Σημείωσε πως «το ελληνικό λιμενικό σύστημα προσφέρει μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες και ιδιαίτερα στα πιο μεγάλα του λιμάνια υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
• Εφαρμογής μιας διαδικασίας άμεσων μεταρρυθμίσεων.
• Δημιουργίας Ανεξάρτητης Αρχής Λιμένων.
• Δημιουργίας συνενώσεων μέσω holdings και της μετατροπής πολλών περιφερειακών λιμένων σε Α.Ε.
• Ιδιωτικοποίησης των λιμένων του μέσω Συμβάσεων Παραχωρήσεων και όχι πώλησης των μετοχών του κάθε λιμανιού σε ιδιώτη επενδυτή, από το Κράτος».