Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

3E: Αύξηση 18% των καθαρών κερδών 9μήνου

Αύξηση της τάξης του 18% εμφάνισαν τα καθαρά κέρδη της Coca Cola 3E στο 9μηνο και διαμορφώθηκαν στα 363 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 12% στα 506 εκατ. ευρώ. Η εταιρία προχώρησε σε ανοδική αναθεώρηση των προβλέψεών της για τα αποτελέσματα του συνόλου της χρήσης 2006.

3E: Αύξηση  18% των καθαρών κερδών 9μήνου
Αύξηση της τάξης του 18% εμφάνισαν τα καθαρά κέρδη της Coca Cola 3E στο 9μηνο και διαμορφώθηκαν στα 363 εκατ. ευρώ (δημοσιευόμενα: 341 εκατ. ευρώ).

Οι συγκλίνουσες εκτιμήσεις των αναλυτών ανέμεναν για το εννεάμηνο καθαρά κέρδη στα 337,7 εκατ. ευρώ.

Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 12% στα 506 εκατ. ευρώ (δημοσιευόμενα: 469 εκατ. ευρώ), ενώ ο όγκος των πωλήσεων, μη συνυπολογιζομένων των εξαγορών, σημείωσε αύξηση κατά 10% σε σχέση με το 2005, στα 1.331 εκατ. κιβώτια (δημοσιευόμενα: 1.357 εκατ. κιβώτια, αύξηση 12%).

Το γ’ τρίμηνο, ο όγκος των πωλήσεων, μη συνυπολογιζομένων των εξαγορών, αυξήθηκε κατά 10% στα 500 εκατ. κιβώτια (δημοσιευόμενα: 522 εκατ. κιβώτια, αύξηση 15% σε σχέση με το 2005).

Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε 231 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 13% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο (δημοσιευόμενα: 225 εκατ. ευρώ), ενώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 16% στα 172 εκατ. ευρώ (δημοσιευόμενα: 167 εκατ. ευρώ).

Αναθεώρηση των προβλέψεων για τη χρήση 2006

Σε αναθεώρηση προς τα πάνω των προβλέψεών της για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης προχωρά η Coca Cola 3E έπειτα και από τη θετική απόδοση του εννεαμήνου. Ειδικότερα αναμένει αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 11% από 9% που ήταν η αρχική πρόβλεψη με οργανική αύξηση 8,5% έναντι περίπου 6,5% προηγουμένως. Σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων και τόκων αναμένει αύξηση 12%-13%, το κέρδος ανά μετοχή αναμένεται να διαμορφωθεί στο 1,54-1,56 ευρώ, δηλαδή αύξηση 15%-16%, ενώ ο δείκτης απόδοσης επενδεδυμένων κεφαλαίων (ROIC) αναμένεται να βελτιωθεί κατά 85 μονάδες βάσης.

Σημειώνεται ότι οι εξαγορές των Fresh & Co, Αφοί Λανίτη, Fonti Del Vulture και Yoppi που πραγματοποιήθηκαν το 2006, αναμένεται να συμβάλουν κατά 2,5% στην αύξηση του όγκου πωλήσεων, κατά 1% στην αύξηση των λειτουργικών κερδών και κατά 0,1 ευρώ στο κέρδος ανά μετοχή το 2006.

Στο πλαίσιο αυτό η εταιρία προχώρησε σε αναβάθμιση των κερδών ανά μετοχή, από 1,50-1,53 ευρώ σε 1,54-1,56 ευρώ. Σημειώνεται ότι το ένα τρίτο από αυτή την αύξηση των κερδών ανά μετοχή προέρχεται από τη βελτίωση των λειτουργικών κερδών ενώ τα δύο τρίτα από τον χαμηλότερο αναμενόμενο παραγματικό φορολογικό συντελεστή για την πλήρη χρήση 22%.

Επίσης, καθώς συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξη των επιχειρηματικών της δραστηριοτήτων, η Coca Cola προβλέπει ότι οι καθαρές κεφαλαιουχικές δαπάνες θα ανέλθουν σε € 480 εκατ. περίπου για το έτος, περιλαμβανομένων κεφαλαιουχικών δαπανών που σχετίζονται με τις εξαγορές του τρέχοντος έτους, αλλά μη συνυπολογιζομένου του ενιαίου εργοστασίου που θα καλύπτει τις ανάγκες όλης της Ιρλανδίας.

”Το διάστημα αυτό η εταιρία βρίσκεται στη διαδικασία οριστικοποίησης τριετούς επιχειρηματικού σχεδιασμού, ενώ λεπτομερέστερες κατευθυντήριες γραμμές θα ανακοινωθούν με τα ετήσια αποτελέσματα, η δημοσιοποίηση των οποίων έχει προγραμματιστεί για τα μέσα Φεβρουαρίου 2007”, αναφέρει η ανακοίνωση.

Οι πρώτες αντιδράσεις των αναλυτών

Τα αποτελέσματα της Coca Cola ήταν ελαφρώς υψηλότερα των αναμενόμενων, αναφέρει η HSBC, η οποία σχολιάζει πως τα αποτελέσματα της εταιρίας επιβαρύνθηκαν για μια ακόμα φορά από το κόστος των πρώτων υλών, όπως ήταν αναμενόμενο. Ο διεθνής οίκος κάνει αναφορά στην αναθεώρηση των προβλέψεων της εταιρίας για το σύνολο της χρήσης 2006, σημειώνοντας ότι οι τρέχουσες προβλέψεις της HSBC είναι για κέρδη ανά μετοχή αυξημένα κατά 14% σε ετήσια βάση, στο 1,53 ευρώ.

Αρκετά υψηλότερα των εκτιμήσεών της χαρακτηρίζει τα αποτελέσματα της Coca Cola 3E η Deutsche Bank σε έκθεσή της με ημερομηνία 14 Νοεμβρίου, όπου σημειώνει ότι περιμένει το conference call της εταιρίας προκειμένου να προχωρήσει σε αναθεώρηση των προβλέψεών της και να επανεξετάσει την τιμή στόχο των 29 ευρώ.

Από την πλευρά της η UBS σε έκθεσή της με ημερομηνία 14 Νοεμβρίου σημειώνει ότι τα αποτελέσματα της εταιρίας είναι χαμηλότερα των εκτιμήσεών της και διατηρεί τη σύσταση ”neutral” και την τιμή στόχο στα 28 ευρώ.

Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι οι καθαρές πωλήσεις της εταιρίας διαμορφώθηκαν 1% χαμηλότερα των προβλέψεών της καθώς οι χαμηλότερες τιμές στις αγορές που έχει εγκατασταθεί η εταιρία αντιστάθμισαν την αύξηση του όγκου πωλήσεων.

Επίσης, στην έκθεση αναφέρεται ότι τα EBITDA εννεαμήνου της εταιρία διαμορφώθηκαν κατά 2% χαμηλότερα των προβλέψεων της UBS, λόγω του χαμηλότερου περιθωρίου στις αγορές που έχει εγκατασταθεί η εταιρία καθώς και στις αναδυόμενες αγορές.

Τα αποτελέσματα 9μήνου και γ’ τριμήνου

Αναλυτικότερα, για το 9μηνο και το γ’ τρίμηνο, στην ανακοίνωσή της η Coca Cola 3E αναφέρει:

Καθαρά έσοδα από πωλήσεις

Τα συγκρίσιμα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά περίπου 15% το εννεάμηνο του 2006 και κατά 16% το τρίτο τρίμηνο σε σχέση με τις αντίστοιχες περιόδους του 2005. Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, τα καθαρά συγκρίσιμα έσοδα του ομίλου από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 4% περίπου το εννεάμηνο έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2005. Όλοι οι τομείς δραστηριότητας πέτυχαν σημαντική πρόοδο ως προς τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο, με τις ανεπτυγμένες αγορές να καταγράφουν αύξηση κατά 3% περίπου, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά αύξησης για τις αναπτυσσόμενες αγορές ανέρχονται σε 2%, και για τις αναδυόμενες αγορές σε 9%. Το θετικό αυτό αποτέλεσμα επετεύχθη χάρη στο βελτιούμενο μίγμα προϊόντων και στην αύξηση των τιμών.

Μικτά κέρδη

Το συγκρίσιμο περιθώριο μικτού κέρδους κατά το εννεάμηνο συμπιέστηκε από 41,7% το προηγούμενο έτος σε 41,0% το τρέχον έτος. Για το τρίτο τρίμηνο, το συγκρίσιμο περιθώριο μικτού κέρδους συμπιέστηκε από 42,7% το προηγούμενο έτος, σε 41,8% κατά την τρέχουσα περίοδο. Η μείωση στα περιθώρια μικτού κέρδους οφείλεται στην αύξηση κόστους πρώτων υλών, που δεν εξουδετερώθηκε πλήρως από τις ισχυρές πρωτοβουλίες ανάπτυξης των εσόδων και τη βελτίωση της αποδοτικότητας στην αλυσίδα διανομής, καθώς η διαχείριση της επιχείρησής μας εξακολουθεί να έχει ως γνώμονα το τι είναι σωστό σε μακροχρόνιο ορίζοντα.

Λειτουργικά έξοδα

Τα συγκρίσιμα συνολικά λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 13% (ή 3% ανά κιβώτιο) το εννεάμηνο του 2006 και κατά 14% (ή 4% ανά κιβώτιο) για το τρίτο τρίμηνο, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους του 2005. Αυτό αντικατοπτρίζει τις συνεχείς μας επενδύσεις για την ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού πωλήσεων, το κόστος που συνδέεται με τις εμπορικές πρωτοβουλίες σε σχέση τη στρατηγική ”δρόμος προς την αγορά”, κυρίως σε ανεπτυγμένες αγορές, καθώς επίσης και το αυξανόμενο κόστος διανομής που οφείλεται στην άνοδο της τιμής των καυσίμων. Αναμένουμε ότι οι συνεχιζόμενες επενδύσεις μας θα ανοίξουν τον δρόμο για συνεχή, διατηρήσιμη αύξηση κερδών.

Λειτουργικά κέρδη (EBIT)

Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη (EBIT) αυξήθηκαν κατά 12% για το εννεάμηνο του έτους, από € 452 εκατ. πέρυσι στα € 506 εκατ., και επίσης κατά 13% για το τρίμηνο, από € 204 εκατ. το προηγούμενο έτος, σε € 231 εκατ. Τα αποτελέσματα αυτά, σύμφωνα με τα σχέδιά μας, έχουν επιτευχθεί χάρη στη σταθερή, οργανική αύξηση όγκου πωλήσεων σε συνδυασμό με τη σημαντική αύξηση εσόδων ανά κιβώτιο, καθώς επίσης και χάρη στην ακλόνητη δέσμευσή μας για επενδύσεις μακροπρόθεσμου χαρακτήρα στην αγορά.

Φόροι

Ο τελικός συγκρίσιμος συντελεστής φορολογίας της CCHBC για τους εννέα μήνες ήταν περίπου 19%, έναντι 24% για την αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους. Ο τελικός συντελεστής φορολογίας του ομίλου μεταβάλλεται ανά τρίμηνο ως αποτέλεσμα της διαφορετικής σύνθεσης των φορολογητέων κερδών και δαπανών που εκπίπτουν στις διάφορες χώρες μας. Η σημαντική αυτή μείωση του συντελεστή που προκύπτει σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό σε φορολογικούς ελέγχους στη Ρωσία που ολοκληρώθηκαν επιτυχώς. Εκτιμούμε ότι ο τελικός μας συγκρίσιμος συντελεστής φορολογίας για όλη τη χρήση θα διαμορφωθεί σε περίπου 22%.

Καθαρά κέρδη

Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη για το εννεάμηνο του 2006 αυξήθηκαν κατά 18% από € 308 εκατ. το προηγούμενο έτος, σε € 363 εκατ., και για το τρίμηνο κατά 16%, από € 148 εκατ. το προηγούμενο έτος, σε € 172 εκατ. φέτος.

Κέρδος ανά μετοχή (EPS)

Το συγκρίσιμο καθαρό κέρδος ανά μετοχή για το εννεάμηνο του 2006 σημείωσε αύξηση 17% από € 1,29 το προηγούμενο έτος, σε € 1,51, ενώ η αύξηση για το τρίμηνο ήταν 16% από € 0,62 το προηγούμενο έτος, σε € 0,72 το τρέχον έτος.

Ταμειακές ροές

Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν σε € 604 εκατ. στο εννεάμηνο έναντι € 513 εκατ. το προηγούμενο έτος, λόγω της αύξησης των αποτελεσμάτων προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων, της αύξησης του κεφαλαίου κίνησης καθώς και των μειωμένων πληρωμών φόρων σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Μετά την αφαίρεση των καθαρών κεφαλαιουχικών δαπανών, οι ταμειακές ροές ανήλθαν στο ποσό των € 320 εκατ. κατά το εννεάμηνο του 2006, σε σύγκριση με € 249 εκατ. για το εννεάμηνο του 2005.

Κεφαλαιουχικές δαπάνες

Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες της CCHBC, συνυπολογιζομένων των εισροών από τη διάθεση στοιχείων πάγιου ενεργητικού και περιλαμβανομένων των αποπληρωμών κεφαλαίου χρηματοδοτικών μισθώσεων, ανήλθαν σε € 284 εκατ. για το εννεάμηνο του 2006 έναντι € 264 εκατ. για την ίδια περίοδο του προηγουμένου έτους.

Ο κ. Δώρος Κωνσταντίνου, διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola Τρία Έψιλον, αναφερόμενος στα αποτελέσματα της εταιρίας δήλωσε:

”Η συνεχής υψηλή οργανική αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά το τρίτο τρίμηνο, σε συνδυασμό με την αποτελεσματική στρατηγική διαχείρισης των εσόδων, μας επέτρεψαν να διατηρήσουμε τη δυναμική των θετικών αποτελεσμάτων, παρά τις συνεχιζόμενες πιέσεις από την άνοδο κόστους των πρώτων υλών. Ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι έχουμε τη δυνατότητα να επιτύχουμε υψηλότερους στόχους ως προς τα συνολικά ετήσια κέρδη μας.

Οι επενδυτικές μας πρωτοβουλίες συνεχίζουν να αποδίδουν εξαιρετικά αποτελέσματα, καθώς όλες οι κατηγορίες των προϊόντων μας διαγράφουν ανοδική πορεία, ιδίως το διευρυνόμενο χαρτοφυλάκιό μας σε μη ανθρακούχα αναψυκτικά. Σε συνδυασμό με τις επιλεκτικές εξαγορές που συνάδουν προς τη στρατηγική μας αλλά και την περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου διανομής μας, είμαστε πεπεισμένοι ότι το μακροχρόνιο επιχειρηματικό μας μοντέλο θα εξακολουθήσει να υποστηρίζει την αύξηση των κερδών μας”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v