Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά επτά χρόνια περιμένει η αλυσίδα σούπερ μάρκετ και Cash & Carry ΜΕΤΡΟ να λάβει τις απαραίτητες άδειες από την Πολεοδομία του Πύργου προκειμένου να προχωρήσει την επέκταση σε υπάρχον κατάστημα που διατηρεί στην περιοχή.
Το φαινόμενο απ' ότι φαίνεται δεν είναι το μοναδικό. Εξαιτίας της γραφειοκρατίας και των καθυστερήσεων η εταιρεία έχει αναγκαστεί να αναθεωρήσει το φετινό επενδυτικό της πλάνο. Ενώ ο αρχικός της σχεδιασμός για τη φετινή χρονιά προέβλεπε τη λειτουργία 7 νέων καταστημάτων, αυτός ο στόχος δεν φαίνεται να επιτυγχάνεται, καθώς προβλήματα καθυστερήσεων στην έκδοση αδειών αντιμετωπίζουν 3 καταστήματα που θέλει να δημιουργήσει, με αποτέλεσμα η λειτουργία τους να μετατίθενται για την επόμενη χρονιά.
Αυτά ανέφερε μεταξύ των άλλων χθες ο διευθύνων σύμβουλός της κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά "η κατάσταση έχει επιδεινωθεί τη φετινή χρονιά. Το κράτος κάνει λευκή απεργία".
Εκτός από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση στην καθημερινότητά της από τη γραφειοκρατία, προβλήματα υπάρχουν και από την πτώση της κατανάλωσης, την ένταση του ανταγωνισμού και "τις τρέλες και ακρότητες" στις οποίες έχουν επιδοθεί αρκετές αλυσίδες, όπως ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά.
Ως παράδειγμα έφερε τον πόλεμο τιμών και προσφορών την περίοδο του Πάσχα όπου ο οβελίας πουλήθηκε είτε στο κόστος, είτε κάτω από το κόστος από αρκετές αλυσίδες, με αποτέλεσμα κάποιες εξ αυτών να χάσουν 1 εκατ. ευρώ μέσα σε τρεις ημέρες όπως επεσήμανε.
Σύμφωνα με τον ίδιο η εταιρεία διατηρεί την υγιή της πορεία, είναι κερδοφόρα και επανεπενδύει τα κέρδη της, ενώ δεν έχει καταβάλλει μέρισμα στους μετόχους της τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Συγκεκριμένα και σε ότι αφορά στην πορεία της στο πρώτο εξάμηνο του έτους, η Μετρό διατήρησε τη δυναμική της περασμένης χρονιάς, τη στιγμή που οι πωλήσεις των σούπερ-μάρκετ, μειώνονται για τέταρτη συνεχή χρονιά, με αποτέλεσμα, από την έναρξη της κρίσης, να έχει χαθεί περίπου το 20% του τζίρου τους. Μάλιστα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, εκτιμάται ότι η πτώση άγγιξε το 5%.
Σε αυτό το περιβάλλον ο ίδιος βλέπει ότι ο κλάδος θα οδηγηθεί σε συγκέντρωση όχι αναγκαστικά μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων, αλλά και μέσω εξαγοράς μεμονωμένων καταστημάτων, όπως συνέβη στην περίπτωση της Ατλάντικ. Προβλέποντας ότι ο κλάδος την επόμενη ημέρα της κρίσης θα έχει λιγότερους και καλύτερους παίκτες.
Σε αυτή τη νέα τάξη πραγμάτων, η αυτόνομη πορεία της ΜΕΤΡΟ φαίνεται να είναι αδιαπραγμάτευτη, με τον κ. Παντελιάδη να δηλώνει ότι δεν πρόκειται ούτε να πουληθεί η εταιρεία, ούτε να προχωρήσει σε στρατηγική συνεργασία με υπάρχοντα παίκτη.
Κόντρα στην γενικότερη μιζέρια, ο κ. Παντελιάδης εμφανίσθηκε αισιόδοξος ότι η Ελλάδα θα επιβιώσει και ότι τα πράγματα θα γίνουν σιγά σιγά καλύτερα σε ένα νέο περιβάλλον το οποίο θα είναι διαφορετικό από αυτό που γνωρίζαμε όπως είπε.
Ο ίδιος επεσήμανε σε όλους τους τόνους ότι δεν πρέπει να παγιδευόμαστε και να κοιτάμε πως θα περάσει η κρίση αλλά να κοιτάμε το μέλλον.
Στην επόμενη ημέρα και στο πως θα σταθεί στον ανταγωνισμό, επικεντρώνει τις προσπάθειές της άλλωστε η αλυσίδα η οποία συνεχίζει να επενδύσει τόσο στο δίκτυο των καταστημάτων της, όσο και στη μείωση του κόστους και στην προσφορά ανταγωνιστικών τιμών στους καταναλωτές της. Στο πλαίσιο αυτό πέρυσι επένδυσε περί τα 30 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 10 νέων καταστημάτων και την μετεγκατάσταση ενός, ενώ ο φετινός σχεδιασμός περιλαμβάνει επενδύσεις 20-30 εκατ. ευρώ και τη δημιουργία 4-5 καταστημάτων από τον αρχικό στόχο των 7 σημείων.
Σήμερα η εταιρεία διαθέτει 101 καταστήματα (45 Metro Cash and Carry και 56 My Market), απασχολεί 4.000 εργαζόμενους, ενώ κάθε χρόνο αυξάνει το προσωπικό της κατά περίπου 200 εργαζόμενους.
Σε ότι αφορά στην πορεία των οικονομικών της μεγεθών πέρυσι οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 700 εκατ. ευρώ με την κερδοφορία της να αγγίζει τα 19 εκατ. ευρώ, ενώ για την τρέχουσα χρήση εκτιμάται ότι τα αποτελέσματα θα κινηθούν στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα σε επίπεδο τζίρου.