Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς ζητά το ΓΛΚ

Την κατάρτιση ισοσκελισμένων προϋπολογισμών έως τις 31 Ιανουαρίου ζητά το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους από τις Περιφέρειες της χώρας, προειδοποιώντας ότι υπερεκτίμηση των εσόδων θα οδηγεί σε ελλειμματικό προϋπολογισμό.

Ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς ζητά το ΓΛΚ
«Αν θέλετε να κάνετε παραπάνω από τις προβλεπόμενες δαπάνες, κανένα πρόβλημα αλλά βάλτε τα από την τσέπη σας. Αν σκέφτεστε να υπερεκτιμήσετε τα έσοδα για να βγει ισοσκελισμένος ο προϋπολογισμός, θα το βρείτε μπροστά σας με περικοπές».

Αυτό διαμηνύει επί της ουσίας το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ) στους Περιφερειάρχες με την κοινή υπουργική απόφαση που υπογράφουν οι συναρμόδιοι υπουργοί Χρήστος Σταϊκούρας και Εσωτερικών Ευρυπίδης Στυλιανίδης.

Η απόφαση αφορά την κατάρτιση των προϋπολογισμών των Περιφερειών για το 2013, το αργότερο έως τις 31 Ιανουαρίου. Προκύπτει ξεκάθαρα ότι οι Περιφέρειες δεν έχουν καμία άλλη επιλογή από το να καταρτίσουν αλλά και να υλοποιήσουν ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς, παρ’ εκτός εάν βέβαια ο Περιφερειάρχης είναι τόσο αριστοτέχνης που καταφέρει να φέρει πλεόνασμα.

Το ΓΛΚ πάντως δεν δέχεται τίποτα λιγότερο από ισοσκελισμένο προϋπολογισμό.

Από την ΚΥΑ ξεχωρίζουν οι παρακάτω προειδοποιήσεις:

- Ο προϋπολογισμός καταρτίζεται και υποβάλλεται ισοσκελισμένος. Η υπερεκτίμηση των εσόδων ή η εγγραφή εσόδων που δεν πρόκειται να εισπραχθούν οδηγεί ουσιαστικά στην κατάρτιση ελλειμματικού, μη ισοσκελισμένου προϋπολογισμού.

- Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι έχουν αναληφθεί υποχρεώσεις και έχουν πραγματοποιηθεί δαπάνες καθ’ υπέρβαση των εγγεγραμμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού, τα ποσά που αναλογούν στο ύψος αυτών καταλογίζονται σε βάρος των οργάνων που είχαν εγκρίνει ή είχαν συμπράξει στην εκτέλεση της δαπάνης.

- Κατά την κατάρτιση του προϋπολογισμού, το σύνολο των εσόδων που αναφέρονται στην παράγραφο 3 του άρθρου 5 εκτιμώνται με τη μεθοδολογία που ορίζεται στην παράγραφο αυτή. Εκτιμήσεις που αποκλίνουν της μεθοδολογίας αυτής συνιστούν υπερεκτίμηση των εσόδων ή εγγραφή εσόδων που δεν πρόκειται να εισπραχθούν.

- Η τήρηση των ανωτέρω και των επιμέρους οδηγιών που ορίζονται στην παρούσα ελέγχεται από τον Ελεγκτή Νομιμότητας ή το Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, εφόσον η σχετική αρμοδιότητα δεν έχει αναληφθεί και η παραβίασή τους μπορεί να οδηγήσει στην αναπομπή του προϋπολογισμού στο περιφερειακό συμβούλιο.

- Εάν με την έκθεση αποτελεσμάτων εκτέλεσης του προϋπολογισμού του δεύτερου και του τρίτου τριμήνου του οικονομικού έτους (Ιανουάριος-Ιούνιος ή Ιανουάριος-Σεπτέμβριος) διαπιστωθεί ότι το σύνολο των εγγεγραμμένων εσόδων εμφανίζει υστέρηση κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 10% έναντι του στόχου που τέθηκε από την Περιφέρεια για την περίοδο που αντιστοιχεί μέχρι τη λήξη του αντίστοιχου τριμήνου, το Περιφερειακό Συμβούλιο υποχρεωτικά προβαίνει σε αναμόρφωση αυτού εντός προθεσμίας δεκαπέντε ημερών, μειώνοντας στο πραγματικό τους ύψος τους επιμέρους κωδικούς και αντιστοίχως το σκέλος των δαπανών, ώστε να μην καταστεί σε καμία περίπτωση ελλειμματικός ο προϋπολογισμός.

- Η απόφαση αναμόρφωσης του προϋπολογισμού επίσης υποβάλλεται στον Ελεγκτή Νομιμότητας ή στο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, εφόσον η σχετική αρμοδιότητα δεν έχει αναληφθεί, για έλεγχο.

- Συνοπτική οικονομική κατάσταση του προϋπολογισμού, όπως τελικώς ψηφίσθηκε από το περιφερειακό συμβούλιο, αναρτάται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα της οικείας περιφέρειας και δημοσιεύεται σε μία (1) τουλάχιστον ημερήσια ή εβδομαδιαία εφημερίδα που εκδίδεται στα διοικητικά όρια της περιφέρειας. Η παράλειψη της ανωτέρω δημοσίευσης δεν επηρεάζει το κύρος της απόφασης του περιφερειακού συμβουλίου με την οποία ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός. Η απόφαση πρέπει να αναρτηθεί στο διαδίκτυο, όπως προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 3861/2010 «Πρόγραμμα Διαύγεια», διαφορετικά στερείται εκτελεστότητας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v