Ανωμερίτης: 8 παρεμβάσεις για τα ναυπηγεία

Την ανάγκη μεταφοράς στο Υπουργείο Ναυτιλίας όλων των αρμοδιοτήτων της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, οι οποίες σήμερα ασκούνται από άλλους φορείς, ζήτησε ο Πρόεδρος του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτης.

Ανωμερίτης: 8 παρεμβάσεις για τα ναυπηγεία
Την ανάγκη μεταφοράς στο Υπουργείο Ναυτιλίας όλων των αρμοδιοτήτων της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, οι οποίες σήμερα ασκούνται από άλλους φορείς, ζήτησε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε., κ. Γιώργος Ανωμερίτης μιλώντας στο Β’ Ναυτιλιακό Συνέδριο Άνδρου.

«Για το πλοίο από τη ναυπήγησή του ως τη διάλυσή του πρέπει να ασκούνται πολιτικές από ενιαίο φορέα. Η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία είναι τμήμα της ναυτιλίας και όχι υποκλάδος της βιομηχανίας».

Όπως τόνισε ο κ. Γ. Ανωμερίτης, η βαθειά κρίση στον κλάδο, για την οποία Πολιτεία, Επιχειρηματίες και Συνδικάτα έχουν σημαντικά έστω και διαφορετικά μερίδια ευθύνης μπορεί να αντιμετωπισθεί, παράλληλα με την επίλυση των θεμάτων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, μέσα από τα ακόλουθα οκτώ (8) σημεία παρεμβάσεων:

1. Ενιαίο Κέντρο άσκησης πολιτικών στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου.
2. Πλήρη ενεργοποίηση του ενιαίου φορέα συντονισμού ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών (ΝΑΥΣΟΛΠ)
3. Οριοθέτηση της ΝΕΖ ως βιομηχανικής Ζώνης.
4. Αυστηρή εφαρμογή του Μητρώου από την Περιφέρεια.
5. Μέτρα ενίσχυσης της απόσυρσης, διάλυσης ή μετασκευής πλοίων για λόγους ασφάλειας ναυσιπλοΐας και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
6. Μέτρα ενίσχυσης του ξενοδοχειακού μέρους των πλοίων, όπως στην τουριστική βιομηχανία.
7. Αντικατάσταση των παλαιών δεξαμενών της ΝΕΖ με νέα πλωτή δεξαμενή τύπου PANAMAX και παραχωρήσεις χώρων για μικρές δεξαμενές.
8. Πρόβλεψη για εγγυοδοτικό μηχανισμό και εξίσωση των ασφαλιστικών εισφορών στο επίπεδο ΣΣΕ της ΠΟΕΜ.

Στη Ζώνη δεν υπάρχει μόνο οικονομική και εργασιακή κρίση. Υπάρχει βαθειά κοινωνική κρίση που πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα με μέτρα κοινωνικής ευθύνης. Σε έναν χώρο όπου συνυπάρχουν υπεύθυνοι και σοβαροί επιχειρηματίες, άριστοι και έμπειροι τεχνικοί και εξειδικευμένοι εργάτες με ενδιάμεσους «καλικατζαρέους», όπως τους αποκαλούν στη Ζώνη και εργατοπατέρες μονιμάδες, η κρίση που προϋπήρχε θα βαθαίνει. Γι’ αυτό το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση της, θα είναι η δημιουργία ενιαίου κέντρου πολιτικής στο Υπουργείο Ναυτιλίας και θεσμοθέτηση σ’ αυτό Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Ναυπηγοεπισκευής (ΕΣΑΝ) κατά το πετυχημένο πρότυπο της ΕΣΑΛ για τα λιμάνια.


Ελληνικά Ναυπηγεία: Το δημόσιο μας χρωστά 220 εκατ. Ευρώ

Κατόπιν της Διυπουργικής σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε χθες στο Υπουργείο Οικονομικών σχετικά με την κατάσταση στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά) και τα προβλήματα των εργαζομένων σε αυτά, δημοσιεύτηκε από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ανακοίνωση τύπου με δηλώσεις του Υπουργού κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου αναφορικά με το θέμα.

Η Διοίκηση της Α.Ε. Ελληνικά Ναυπηγεία, δια του εκπροσώπου της και Προέδρου της εταιρίας κ. Boulos Hankach, απηύθυνε επιστολή προς το ΥΠΕΘΑ με αφορμή την προαναφερθείσα ανακοίνωση τύπου, στην οποία αναφέρονται τα ακόλουθα:

«Παρακολουθήσαμε με ενδιαφέρον τόσο την σύγκληση της συσκέψεως όσο και τους συμμετέχοντες σε αυτή στην οποία αναφέρεσθε στην Ανακοίνωση Τύπου της Παρασκευής 3ης Αυγούστου 2012.

Στην Ανακοίνωση Τύπου σας αναφέρεται πως “Λόγω της απεργιακής κινητοποίησης που βρίσκεται σε εξέλιξη, επειδή οι εργαζόμενοι δεν έχουν πληρωθεί από την εργοδοσία”.

Η δήλωσή σας δεν ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα σχετικά με την αιτία του μέτρου της εκ περιτροπής εργασίας, το οποίο το ναυπηγείο αναγκάσθηκε να επιβάλει. Η αιτία ήταν, βεβαίως, η μη εκπλήρωση εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου για πάνω από ένα έτος των δεσμεύσεών του έναντι του ναυπηγείου με αποτέλεσμα αυτή την στιγμή να εκκρεμεί οφειλή άνω των 220 εκατομμυρίων ευρώ (συν τόκους). Τα ποσά αυτά αφορούν τόσον τα “τρία υποβρύχια το κόστος των οποίων έχει πληρωθεί στο παρελθόν” στα οποία αναφέρεσθε, όσον και τα δύο καινούργια υποβρύχια, τα οποία παραλείψατε να αναφέρετε.

Οπωσδήποτε θα εξακολουθούμε να παρακολουθούμε, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, την πρόοδο των διαφόρων συσκέψεων και πρωτοβουλιών που αναλαμβάνονται και ευελπιστούμε πως θα οδηγήσουν σε γρήγορη επίλυση του γενικότερου προβλήματος, που ταλανίζει την Ελληνική ναυπηγική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα, των προβλημάτων που ταλανίζουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v