Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γερμανικό ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο της Αθήνας

Το ενδιαφέρον της Fraport για το αεροδρόμιο της Αθήνας εφόσον υπάρξει περαιτέρω αποκρατικοποίηση στο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΑΑ επαναβεβαιώνει σε δηλώσεις του στην Handelsblatt ο ιδιοκτήτης της εταιρείας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Γερμανικό ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο της Αθήνας
Το ενδιαφέρον της Fraport, της εταιρείας που εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το τρίτο μεγαλύτερο της Ευρώπης μετά από αυτά του Λονδίνου και του Παρισιού, για το αεροδρόμιο της Αθήνας εφόσον υπάρξει περαιτέρω αποκρατικοποίηση στο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΑΑ επαναβεβαιώνει σε δηλώσεις του στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας Handelsblatt ο ιδιοκτήτης της εταιρείας.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με ανταπόκριση του Γαλλικού πρακτορείου από την Φραγκφούρτη ο ιδιοκτήτης της Fraport, Στέφαν Σούλτε, δηλώνει στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt ότι «εάν η Ελλάδα αποκρατικοποιήσει αεροδρόμιά της, θα ενδιαφερθούμε πολύ φυσικά, αφού εκμεταλλευόμαστε πολλούς αερολιμένες στον πλανήτη». Ο ίδιος ωστόσο έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι για να τοποθετηθεί επί του θέματος «θα πρέπει να γνωρίζει τις προϋποθέσεις» που αφορούν την αποκρατικοποίηση.

Η Fraport η οποία συμμετέχει στην εκμετάλλευση 12 διεθνών αεροδρομίων, (μεταξύ των οποίων αυτά των Ντακάρ, Καΐρου, Ριάντ, Τζέντας, Νέου Δελχί, Λίμας, Αγίας Πετρούπολης) δεν είναι η πρώτη φορά που εκφράζει ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο της Αθήνας καθώς ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο είχε εκφράσει το επενδυτικό της ενδιαφέρον για τον Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Μάλιστα τότε ο αντιπρόεδρος της Fraport είχε αναφέρει ότι εταιρεία είχε σκοπό να εξετάσει το ενδεχόμενο επένδυσης στο ελληνικό αεροδρόμιο το οποίο ούτως η άλλως η Fraportγνωρίζει καλά καθώς είχε παράσχει στο κοινοπρακτικό σχήμα με επικεφαλής τηνHochtief τεχνογνωσία για την ανάπτυξη του αεροδρομίου.

Πωλητήριο για το 21%

Για την περίπτωση του αερολιμένα η κυβέρνηση έχει ορίσει συμβούλους (BNP Paribas, Εθνική Τράπεζα και τη Δικηγορική Εταιρία Μπερνίτσα) με κατ’ αρχήν στόχο την αποτίμηση της ανανέωσης της υφιστάμενης σύμβασης.

Το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών φαίνεται ότι έχει στον σχεδιασμό του την επέκταση της σύμβασης κατά 20 χρόνια ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει ότι, μετά την συμφωνία της επέκτασης, θα προχωρήσει και η πώληση ποσοστού έως 21% του ΔΑΑ που θα γίνει με διεθνή διαγωνισμό.

Στόχος του Δημοσίου είναι να διατηρήσει το ποσοστό του σε επίπεδα άνω του 33%, καθώς σήμερα κατέχει το 55% του ΔΑΑ ενώ η γερμανική εταιρεία Hochtief κατέχει το 40%. Η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης του αερολιμένα της Αθήνας έως το 2026.

Κατά την προηγούμενη χρονιά το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος κατέγραψε υποχώρηση των μεγεθών καθώς το 2010 τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν στα 356 εκατ. ευρώ, έναντι 457 εκατ. το 2009. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 158 εκατ. ευρώ, έναντι 264 εκατ. ευρώ το 2009, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους μειώθηκαν στα 96 εκατ., έναντι 181 εκατ. το 2009.

Πάντως τα στοιχεία των δύο ετών δεν είναι απολύτως συγκρίσιμα καθώς τα μεγέθη του 2009 περιλάμβαναν και έκτακτα, μη επαναλαμβανόμενα, έσοδα ύψους 91,5 εκατομμυρίων.

Λαμβανομένου υπόψη του δεδομένου αυτού κατά το 2010 τα οικονομικά μεγέθη του ΔΑΑ η μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 5% επηρέασε αρνητικά τα λειτουργικά έσοδα και το Τέλος Ανάπτυξης Αεροδρομίου της Εταιρείας τα οποία μειώθηκαν κατά 3,1%.

Βελτίωση μεγεθών τον Απρίλιο αλλά χαμηλότερα από το 2010

Εν τω μεταξύ κατά το πρώτο τετράμηνο του έτους η εξέλιξη της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο της Αθήνας κινείται σε επίπεδα χαμηλότερα από τα αντίστοιχα περσινά.

Κατά τους τρεις πρώτους μήνες του έτους η μείωση της κίνησης ήταν της τάξης του 15% ενώ τον Απρίλιο η κατάσταση εμφανίζεται σαφώς βελτιωμένη με την επιβατική κίνηση να υποχωρεί μόλις κατά 2,6%.

Τα βελτιωμένα μεγέθη είναι κατά τον μήνα Απρίλιο ήταν το αποτέλεσμα της αύξησης κατά 4,6% της επιβατικής κίνησης εξωτερικού.

Το μέγεθος αυτό πάντως αποδίδεται στο ότι τον Απρίλιο του 2010 η κίνηση εξωτερικού ήταν πολύ μειωμένη λόγω των σοβαρών προβλημάτων που είχε προκαλέσει στην λειτουργία των αεροπορικών εταιρειών σε όλη την Ευρώπη η ηφαιστειακή τέφρα.

Την ίδια ώρα σημαντικά μειωμένη κατά 14,3% ήταν η κίνηση εσωτερικού κάτι αντικατοπτρίζει την πολύ χαμηλή ζήτηση για αεροπορικά ταξίδι εσωτερικού από τους Έλληνες κατά κύριο λόγο εξαιτίας της χρηματοοικονομικής κρίσης.

Συνολικά στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου από και προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ταξίδεψαν συνολικά 3,9 εκατομμύρια επιβάτες αριθμός μειωμένος κατά περίπου 430.000 χιλιάδες επιβάτες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Στο τετράμηνο, τέλος, μείωση κατά 15% κατέγραψε και ο αριθμός των πτήσεων που εξυπηρετήθηκαν από το αεροδρόμιο.


Οικονομικά Στοιχεία σύμφωνα με τα ΔΠΧΑ

Οικονομικά Στοιχεία

2010

(εκ. €)

2009

(εκ. €)

%

Μεταβολή

Λειτουργικά Έσοδα και Τέλος Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΤΕΑΑ)*

406,4

419,5

-3,1%

Έσοδα από Αεροπορικές Χρεώσεις & Τέλος Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΤΕΑΑ)

240,9

250,4

-3,8%

Λειτουργικά Έσοδα και Τέλος Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΤΕΑΑ) ανά επιβάτη

26,4

25,9

2,0%

Λειτουργικά Έξοδα

127,9

141,5

-9,6%

Κέρδη προ Φόρων**

158,5

264,5

-40,1%

Ταμειακά Διαθέσιμα & Ισοδύναμα στη λήξη της οικονομικής χρήσης

220,5

243,9

-9,6%

Γενικό Σύνολο Ενεργητικού

1439,7

1565,5

-8,0%

Προστιθέμενη Αξία επί των Παγίων (AVA)***

60,8

125,5

-51,6%

* 2009 Λειτουργικά Έσοδα εξαιρουμένων των εκτάκτων εσόδων 91.5 εκ. €

** Τα κερδη προ φόρων του 2009 συμπεριλαμβάνουν έκτακτο αποτέλεσμα 112 εκ €

***AVA= Καθαρά Λειτουργικά Κέρδη μετά Φόρων - (Κόστος Κεφαλαίου xΚαθαρή Αξία Παγίων)

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v