Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σπάνε εφοπλισμό - ναυτιλία στα τρία

Σύγχυση και αντιδράσεις προκαλούν η απόφαση της κυβέρνησης να σπάσει στα τρία τον ευαίσθητο για την οικονομία κλάδο της ναυτιλίας καθώς και η επανασύσταση "κυβερνείου" στη Θεσσαλονίκη.

Σπάνε εφοπλισμό - ναυτιλία στα τρία
Σύγχυση και αντιδράσεις προκαλούν η απόφαση της κυβέρνησης να σπάσει στα τρία τον ευαίσθητο για την ελληνική οικονομία κλάδο της ναυτιλίας καθώς και η επανασύσταση "κυβερνείου" στη Θεσσαλονίκη, κάτω από το οποίο περνούν όλες οι αρμοδιότητες σχεδιασμού και εφαρμογής κοινοτικών προγραμμάτων.

Με προωθούμενο προς υπογραφή προεδρικό διάταγμα, η κυβέρνηση προχωρά σε μίνι αναδόμηση αρμοδιοτήτων στα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Αναδόμηση που αντί να συγκεντρώνει τον κλάδο της ναυτιλίας κάτω από έναν φορέα τον σπάει στα τρία, προκαλώντας ήδη ανεπισήμως τη δυσαρέσκεια εφοπλιστών και παραγόντων της ακτοπλοΐας.

Ειδικότερα, παρότι η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής συγχωνεύεται με υπηρεσίες του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, αποτελώντας Γενική Γραμματεία Ναυτιλιακής Πολιτικής στο ΥΠΟΙΑΝ, εξαιρούνται από τις αρμοδιότητές της:

- Τα θέματα εγκατάστασης στην Ελλάδα ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
- Η εποπτεία της λειτουργίας της υπηρεσίας μητρώου ναυτικών εταιριών.
- Η διεύθυνση υποστήριξης ασφαλιστικών οργανισμών.

Οι παραπάνω αρμοδιότητες μεταφέρονται στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και υπάγονται κάτω από τη Γενική Γραμματεία Ασφάλειας - Ναυσιπλοΐας, η οποία μετονομάζεται σε Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας.

Εφόσον το Π/Δ υπογραφεί ως έχει, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα είναι υπεύθυνο για την προσέλκυση και εγκατάσταση ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ενώ οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να εποπτεύονται από το ΥΠΟΙΑΝ.

Επιπλέον, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία όλων των σκαφών (ποντοπόρων, ακτοπλοϊκών, τουριστικών και ιδιωτικών), ενώ οι επιχειρήσεις που τα κατέχουν και τα λειτουργούν παραμένουν υπό την εποπτεία του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Τέλος, διαχωρίζονται η ποντοπόρος ναυτιλία και η ακτοπλοΐα, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούν τις ίδιες υπηρεσίες και υποδομές, ενώ τα λιμάνια της Β. Ελλάδας θα υπάγονται στο άτυπο κυβερνείο που συστήνεται με το ίδιο Π/Δ στη Θεσσαλονίκη.

Η τριχοτόμηση της ναυτιλίας προκαλεί απορίες και τις πρώτες ανεπίσημες αντιδράσεις του εφοπλιστικού κόσμου, ο οποίος έτσι και αλλιώς δεν είχε αποδεχτεί ασμένως την κατάργηση του Εμπορικής Ναυτιλίας και την απορρόφησή του από το ΥΠΟΙΑΝ.

"Αν το σκεπτικό της απορρόφησης ήταν να αναπτυχθούν συνέργιες μεταξύ εφοπλισμού και οικονομίας, η τωρινή ανακατανομή ακυρώνει και την αρχική στόχευση της κυβέρνησης", αναφέρει εφοπλιστής στο Euro2day, σημειώνοντας ότι δεν υπήρξε καμία διαβούλευση με τον εφοπλιστικό κόσμο για τον σχεδιασμό του Π/Δ.

Κυβερνείο στη Θεσσαλονίκη

Με το προωθούμενο προς υπογραφή Π/Δ δημιουργείται αυτόνομη επιχειρησιακή μονάδα ανάπτυξης με έδρα τη Θεσσαλονίκη, στην οποία περνούν όλες οι αρμοδιότητες του τμήματος οικονομίας και ανάπτυξης που αφορούν στη Β. Ελλάδα.

Ειδικότερα, υπό την επιχειρησιακή μονάδα ανάπτυξης περνούν ο σχεδιασμός, η εφαρμογή των αναπτυξιακών προγραμμάτων της Ε.Ε., όπως είναι το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς, τα περιφερειακά επιχειρησιακά προγράμματα, οι χρηματοδοτήσεις της ΕΤΕπ και το πρόγραμμα INTERREG. Μαζί τους ο σχεδιασμός, η εποπτεία και η εφαρμογή των ΣΔΙΤ (Συμπράξεων Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα) για τη Μακεδονία - Θράκη και της πράσινης ανάπτυξης.

Στόχοι είναι ο ταχύτερος σχεδιασμός, η προώθηση και εκτέλεση αναπτυξιακών προγραμμάτων και δράσεων στην περιοχή Μακεδονίας - Θράκης στους τομείς που υπάγονται στην αρμοδιότητα του ΥΠΟΙΑΝ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v