Κομισιόν: Στο 12,7% του ΑΕΠ το έλλειμμα το 2009

Στο 12,7% του ΑΕΠ θέτει ,σύμφωνα με πληροφορίες, τον πήχη του δημοσιονομικού ελλείμματος το 2009 η Κομισιόν προβλέποντας παραμονή του ελλείμματος στο 12% του ΑΕΠ και το 2010.

Κομισιόν: Στο 12,7% του ΑΕΠ το έλλειμμα το 2009
Στο 12,7% του ΑΕΠ θέτει ,σύμφωνα με πληροφορίες, τον πήχη του δημοσιονομικού ελλείμματος το 2009 η Κομισιόν προβλέποντας παραμονή του ελλείμματος στο 12% του ΑΕΠ και το 2010.

Στις φθινοπωρινές προβλέψεις της που δίδονται σήμερα στη δημοσιότητα, η Κομισιόν εκτιμά ότι το έλλειμμα θα παραμείνει στο …ύψος του και το επόμενο έτος δεδομένου ότι δεν έχει λάβει ακόμα γνώση των συγκεκριμένων μέτρων που θα χρησιμοποιήσει το οικονομικό επιτελείο για τη μείωσή του.

Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προβλέπει αποκλιμάκωση του ελλείμματος στο 9,5% του ΑΕΠ το 2010, με δέσμη μέτρων στην κατεύθυνση αύξησης των φόρων και περικοπής δαπανών που θα σκιαγραφούνται στο προσχέδιο προϋπολογισμού την ερχόμενη Πέμπτη , θα περιγράφονται με μεγαλύτερη ευκρίνεια στον προϋπολογισμό στις 20 Νοεμβρίου και ως προς το σκέλος των φόρων θα ξεκαθαρίζουν οριστικά με το φορολογικό νομοσχέδιο το πρώτο τρίμηνο του 2010.

Μετά τη δημοσιονομική εκτροπή, η Κομισιόν αναμένεται να προχωρήσει μάλιστα ένα βήμα παραπέρα τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος θέτοντας την Ελλάδα σε επιτήρηση με βάση το άρθρο 104 παράγραφος 8 της Συνθήκης , από την επιτήρηση στο πλαίσιο του άρθρου 104 παράγραφος 7 που βρισκόμαστε σήμερα.

Με την υπαγωγή ενός κράτους μέλους σε κατάσταση υπερβολικού ελλείμματος, η Συνθήκη της Ε.Ε στο άρθρο 104 προβλέπει πέντε σταθμούς , με κλιμακούμενες πιέσεις προς τον παραβάτη του Συμφώνου Σταθερότητας.

Το άρθρο 104 της Συνθήκης της Ε.Ε ορίζει ότι «τα κράτη μέλη αποφεύγουν τα υπερβολικά δημοσιονομικά ελλείμματα» και «η Επιτροπή παρακολουθεί την εξέλιξη της δημοσιονομικής κατάστασης και το ύψος του δημοσίου χρέους στα κράτη μέλη προκειμένου να εντοπίζει τις μεγάλες αποκλίσεις». Στις πέντε παραγράφους που ακολουθούν οι Βρυξέλλες αρχίζουν να πιέζουν με απλές συστάσεις και φτάνουν να απειλούν με πρόστιμα και ουσιαστικέ ποινές.

Παράγραφος 7: «Εάν το Συμβούλιο αποφασίσει, σύμφωνα με την παράγραφο 6, ότι υπάρχει υπερβολικό έλλειμμα, απευθύνει συστάσεις στο εν λόγω κράτος μέλος προκειμένου να τερματιστεί η κατάσταση αυτή εντός καθορισμένου χρονικού διαστήματος».

Παράγραφος 8: Εάν το Συμβούλιο διαπιστώσει ότι δεν ανελήφθη αποτελεσματική δράση σε εφαρμογή των συστάσεων του εντός του καθορισμένου χρονικού διαστήματος, τότε μπορεί να τις ανακοινώσει δημόσια.

Παράγραφος 9: «εάν ένα κράτος μέλος επιμένει να μην εφαρμόζει τις συστάσεις του Συμβουλίου, τότε το Συμβούλιο μπορεί να αποφασίσει να ειδοποιήσει το κράτος μέλος να λάβει, εντός συγκεκριμένης προθεσμίας, μέτρα για τη μείωση του ελλείμματος την οποία το Συμβούλιο κρίνει αναγκαία για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση αυτή.

Σε αυτή την περίπτωση, το Συμβούλιο μπορεί να ζητήσει από το κράτος μέλος, να υποβάλλει εκθέσεις σύμφωνα με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, για να εξετάσει τις προσπάθειες προσαρμογής που καταβάλλει αυτό το κράτος μέλος».

Παράγραφος 10: Το κράτος μέλος δεν έχει δικαίωμα να προσφύγει κατά της κοινοτικής απόφασης.

Παράγραφος 11: Εφόσον ένα κράτος- μέλος δεν συμμορφώνεται με απόφαση που έχει ληφθεί στο πλαίσιο της παραγράφου 9, μπορεί να αποφασίσει να εφαρμόσει τα ακόλουθα μέτρα: 

* Να απαιτήσει να δημοσιεύει το εν λόγω κράτος μέλος πρόσθετες πληροφορίες τις οποίες ορίζει το Συμβούλιο, προτού εκδώσει ομολογίες και χρεόγραφα. 

* Να καλέσει την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να αναθεωρήσει την πολιτική δανεισμού που ασκεί έναντι του εν λόγω κράτους. 

* Να απαιτήσει από το κράτος μέλος να καταθέσει ατόκως στην Κοινότητα ποσό κατάλληλου ύψους, έως ότου, κατά τη γνώμη του Συμβουλίου, διορθωθεί το υπερβολικό έλλειμμα, και 

* Να επιβάλλει πρόστιμα εύλογου ύψους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v