Σπάνε κοντέρ τα σούπερ μάρκετ, πρόβλεψη για τζίρο 14,2 δισ. ευρώ

Πώς κινήθηκε η αγορά τις 10 πρώτες εβδομάδες του 2023. Οι εκτιμήσεις της Nielsen IQ. Πώς κινήθηκε το 2022 σε επίπεδο κατανάλωσης, πληθωρισμού. Τα δεδομένα στα private label.

Σπάνε κοντέρ τα σούπερ μάρκετ, πρόβλεψη για τζίρο 14,2 δισ. ευρώ

Σε νέο υψηλό ρεκόρ οδηγεί τον τζίρο των σούπερ μάρκετ ο πληθωρισμός και οι ανατιμήσεις στις οποίες θα προχωρήσουν 7 στους 10 προμηθευτές. Αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις της NielsenIQ για αύξηση 5,3% των πωλήσεων των ταχυκίνητων κατηγοριών -αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70% του συνολικού τζίρου-, τότε ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ θα ξεπεράσει εφέτος τα 14,2 δισ. ευρώ. Πρόκειται για μια αύξηση 750 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2022 και είναι μεγαλύτερη που έχει καταγραφή στον κλάδο τα τελευταία 19 χρόνια.

Συνολικά από το 2020 μέχρι και το τέλος του 2023 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ θα έχουν ξεπεράσει σωρευτικά τα 53,4 δισ. ευρώ. Ποσό που αντιπροσωπεύει το ¼ των συνολικών πωλήσεων του κλάδου σε βάθος 19 ετών, δηλαδή από το 2005 έως και φέτος.

Ήδη τις πρώτες 10 εβδομάδες της φετινής χρονιάς ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων αυξήθηκε 8,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, με τη NielsenIQ να εκτιμά ότι θα υπάρξει αποκλιμάκωση του πληθωρισμού από το δεύτερο εξάμηνο, ενώ δεν θα επηρεαστεί ο όγκος πωλήσεων.

Πέρυσι, όπως είπε ο Αλέξανδρος Φλώρος, Retail Vertical Leader Greece & Bulgaria στη NielsenIQ κατά τη διάρκεια συνεδρίου της εταιρείας που πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη, οι πωλήσεις των ταχυκίνητων κωδικών αυξήθηκαν 6,4%, η μεταβολή της σταθμισμένης τιμής (πληθωρισμός) ήταν στο +7,9% ενώ ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε μόλις κατά 1,5%.

Στις επιμέρους κατηγορίες στα τρόφιμα, ο πληθωρισμός ήταν στο +8,2% και η κατανάλωση (όγκος) υποχώρησε 1,1% ενώ στα μη τρόφιμα, ο πληθωρισμός ήταν στο +7% και η κατανάλωση μειώθηκε 3%. Τις μεγαλύτερες απώλειες σε όγκο πωλήσεων είχαν τα έλαια -5%, η τιμή των οποίων αυξήθηκε κατά 26,5%, τα γαλακτοκομικά -5,4% και τα προϊόντα για το σπίτι -5,5%.

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρά το γεγονός ότι ο ρυθμός μεταβολής της τιμής τους ήταν μεγαλύτερος από αυτόν των επωνύμων, το μερίδιό τους αυξήθηκε πάνω από 1 ποσοστιαία μονάδα και ανήλθε στο 23,8% μαζί με τη Lidl και στο 14,4% χωρίς τη Lidl. Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν 17,3% σε σχέση με το 2021, ο πληθωρισμός σε αυτά ήταν στο +11,3%, όταν στα επώνυμα προϊόντα ήταν στο +7,9% ενώ ο όγκος πωλήσεών τους αυξήθηκε 6%. Η ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζεται και τη φετινή χρονιά και έχει φθάσει στο 25,2% μαζί με τη Lidl και στο 16,2% χωρίς τη Lidl.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v