Ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία και άλλα προϊόντα bazaar συνέχισαν το ράλι στην αγορά των super market και κατά το α’ τρίμηνο του 2021, εμφανίζοντας διψήφια ανάπτυξη, παρά τους περιορισμούς που ίσχυαν για τα συγκεκριμένα προϊόντα κατά το διάστημα που ήταν κλειστά τα εμπορικά καταστήματα.
Σημειώνεται ότι η σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2020 περιλαμβάνει και την περίοδο των δύο πρώτων μηνών που δεν είχε εμφανιστεί ακόμη η πανδημία, ενώ υπενθυμίζεται ότι η κατηγορία βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της ζήτησης στο σύνολο της περσινής χρονιάς. Εμφάνισε ανάπτυξη 10,7%, υπερβαίνοντας τόσο τις επιδόσεις των ταχυκίνητων κωδικών όσο και του συνόλου της αγοράς, που αναπτύχθηκε με ρυθμό 9,7% το 2020, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen.
Η νέα τάση των καταναλωτών να στρέφονται στα super market για διαρκή αγαθά, από ρούχα και σχολικά μέχρι ηλεκτρικές συσκευές, εμφανίστηκε πριν το lockdown του περσινού Νοεμβρίου. Τείνει μάλιστα να παγιωθεί, ενώ αποτελεί πεδίο συστηματικών επενδύσεων από την πλευρά των μεγάλων αλυσίδων super market, που αποσπούν μερίδια από άλλους κλάδους του λιανεμπορίου.
Ειδικότερα, τα στοιχεία του α’ τριμήνου από τα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών, δείχνουν ότι το σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κ.λπ.) εμφανίζει την πιο θετική διψήφια τάση στο +16,5%. Η αγορά εμφάνισε ανάπτυξη σε αξία +1,9% (στοιχεία YTD έως 28 Μαρτίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ οι ταχυκίνητοι κωδικοί (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +1,2%.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία που αναπτύσσεται με +4,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -8,9% και -7,4% αντίστοιχα.
Επίσης τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα αναπτύσσονται αρκετά πιο συγκρατημένα, κατά +1,5%.
Το αποτύπωμα του lockdown σε κομμωτήρια και εστίαση
Εν τω μεταξύ, αποτυπώνεται στην αγορά η επίπτωση από τα κλειστά κομμωτήρια, μπαρ και κέντρα διασκέδασης αφού αυξήθηκαν κατακόρυφα οι πωλήσεις σε βαφές και οινοπνευματώδη. Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, η ανάπτυξη στο ρούμι ανήλθε σε 67,7%, στα κρασιά σε 49,1%, στο ουίσκι σε 43,6% ενώ στις μπίρες στο 27,3%. Αντίστοιχα, η ανάπτυξη για τις βαφές και τα αποτριχωτικά προϊόντα διαμορφώθηκε σε 22,0% και 25,1% αντίστοιχα.