Διψήφιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεών τους διατηρούν τα σούπερ μάρκετ και μετά το άνοιγμα της υπόλοιπης λιανικής, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της εταιρείας IRI, βάσει των οποίων προκύπτει ότι απορροφούν μερίδια και από άλλες αγορές.
Την εβδομάδα 11-17 Μαΐου (οπότε είχε επαναλειτουργήσει περίπου το 40% των επιχειρήσεων σε δύο δόσεις), οι οργανωμένες αλυσίδες του λιανεμπορίου τροφίμων πραγματοποίησαν πωλήσεις της τάξης των 123,36 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10,1% έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.
Η ανάπτυξη πωλήσεων υποστηρίχθηκε, αφενός, από τις παραδοσιακές κατηγορίες προϊόντων όπως το τρόφιμο, τα απορρυπαντικά και τα είδη οικιακής χρήσης, ωστόσο στο μείγμα πωλήσεων με θεαματική αύξηση εντάχθηκαν και κατηγορίες non food, που διακινούνται στην ευρύτερη λιανική αγορά. Έτσι, οι πωλήσεις τροφίμων ενισχύθηκαν κατά 7,4%, κατά 15% οι πωλήσεις προϊόντων οικιακής χρήσης, μόλις κατά 1,9% οι πωλήσεις προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και 44,7% οι πωλήσεις όλων των άλλων κατηγοριών.
Το εξεταζόμενο διάστημα, είδη αθλητικού εξοπλισμού που διατίθενται μέσω σούπερ μάρκετ παρουσίασαν αύξηση κατά 160,1%. Η κατηγορία ηλεκτρικών ειδών και μικροσυσκευών αναπτύχθηκε την εβδομάδα 11-17 Μαΐου κατά 112,6%, των προϊόντων κήπου κατά 80,8%, των προϊόντων αυτοκινήτου κατά +64,4% και των ειδών ένδυσης κατά 48,9%.
Από την αρχή της πανδημίας και των πρώτων επιβεβαιωμένων κρουσμάτων (24 Φεβρουαρίου) έως και τις 17 Μαΐου, σε διάστημα 12 εβδομάδων, οι πωλήσεις 340 προϊοντικών κατηγοριών σταθερού κωδικού των σούπερ μάρκετ εκτινάχθηκαν στο 1,683 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 22,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ από την αρχή της χρονιάς μέχρι τις 17 Μαΐου οι πωλήσεις αυξήθηκαν 15,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ, όπου ο τζίρος σημείωσε άνοδο 492,1%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 320,1%, τα υγρά μαντιλάκια με αύξηση 269,6% και το οινόπνευμα με αύξηση 232,4%.